[BC3] Adsl werkt niet!!!!

Pagina: 1
Acties:

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:24
Hoi

Ja ik weet het er zijn al 100 topics over geweest maar ik kon nergens antwoord vinden.

Wij hebben dus sinds eergister adsl, en isdn hadden we al dus wij denken we gaan het effe aansluiten. Splitter voor de centrale aangesloten hoofdlijn erin modem erin en weer aansluiten op de hoofdcentrale van isdnkastje shit kunnen we dus niet meer naar buiten bellen :(. Kabel van het modem eruit lukt het wel naar buiten bellen dus splitter is goed denk ik.

Wij utp kabel in de modem kabel er weer in van de telefoon resetten de modem en we krijgen ook geen lan verbinding meer. Is de modem stuk ofzo of geeft het lan pas verbinding als de modem goed op de buitenlijn zit.
En hoe moet ie goed op de buitenlijn zo moeilijk is het niet lijkt mij.

En we hebben een ethernet kaartje zo een realtek om effe te testen of het werkte dat adsl.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• Mirage
niemand die het weet?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
brand het lampje van line sync?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Met adsl over isdn:

Splitter aansluiten VOOR de NT1 ( kleine witte kastje )

Als je dan geen telefoon meer hebt, andere NT1 halen...dan heb je een oud model.
(omwisselen is gratis bij primafoon)

Als dat werkt, dan modem aansluiten...gewoon met normale kabel tussen splitter en modem.
Zet dan modem aan, en kijk of ie een line sync gaat geven (dit duurt wel paar minuten hoor de eerste keer)
zo nee, nog eens een keer alle kabels nalopen, kpn mxstream bellen ivm line syny
zo ja, mooi, en dan nu (met bijgeleverde kabel!) de modem aan je netwerkkaart aansluiten...heb je netwerk link?
zo ja, gefeliciteerd, nu nog de software
zo nee kaart/kabel/modem niet goed

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Wat is de modelnummer van jouw ISDN-NT1 kastje? :?

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

• Mirage
line sync knippert dus dat is fout staat er in het boekje.

WE hebben inderdaad geen telefoon meer.

Model nummer van adsl modem is 3EC18605BCAA03

model nummer isdn kastje
S42024-A260-C225
00/NZ 112857 06

• BC3 Victim
Als je LineSync lampje blijft knipperen ook als je hem rechtstreeks op je wandcontactdoos van je telefoonaansluiting aansluit dan kan je het helaas vergeten. Heb hetzelfde probleem gehad. Bleek een stukje glasvezel in de straat te liggen dat de storing veroorzaakte. Pas toen dat verholpen was kon ik eindelijk Mxstreamen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Knipperende lampje kan ook betekenen geen line-sync en dat betekend weer dat kpn je draden niet getrokken hebben in hun centrales. Ik zou de orderdesk ff bellen als ik jou was.

• Mirage
Hoelang heeft dat geduurd voor dat die kabel breuk of wat het ook was opgelost was?

Er staat toch dat het beschikbaar is bij ons we hebben die modem toch ook niet voor niks opgestuurd gekregen:).

• BC3 Victim
Ik zal het proberen kort uit te leggen.

Ik heb schrik niet 12 weken moeten wachten voordat het glasvezel probleem was verholpen.

Ze hadden als uitleg dat ADSL via de gewone koperen telefoonleiding zou moeten lopen, helaas was er tussen de centrale en mijn huis een stukje glasvezel aanwezig.
Hierdoor moest de verbinding omgeleid worden om dat stuk glasvezel te omzeilen.

Let op dit is wat ze mij verteld hebben hoor.

Ik weet natuurlijk niet wat bij jou precies het probleem is, misschien wel iets in de centrale.
Ik wens je in ieder geval succes.:)

• Mirage
Dank je.
Ik hoop toch echt dat het het isdn nt1 kastje is. Misschien kan ik die modem effe bij iemand anders aansluiten die op het zelfde kastje zit als mij om te kijken of het aan de centrale ligt. Maar eerst dat isdn kastje omruilen want dat is het simpelst.

• Mirage
Ik heb de modem net direkt op de buitenlijn aangesloten en hij geeft nog een knipperende line sync :(. volgens mij is dit niet zo best. Of moet je netwerk kabel (utp) er ook in voor die het doet?????

edit.
K heb wel de splitter ertussenuit gelaten of moet die er nog wel tussen al sluit ik hem effe direct aan.

Verwijderd

Mirage,

heb je de nieuwste updates van de mxstream site al?
Je kunt nml. nieuwe software in je ethernetmodem zetten.

Daarna moet je even opnieuw je modem initialiseren. (kijk daarna ff op 10.0.0.138 of dat gelukt is).
Line sync krijg ik altijd vrij snel, 20 seconden of zo, duurt geen drie minuten.
(misschien ligt dat aan de afstand met de centrale).

-snd-

• BC3 Victim
Het probleem dat jij je modem niet meer ziet vanaf je LAN. Kan heel goed.
Maak even de cache van je brouser leeg. Als het goed is dan lukt de verbinding dan wel.

Pagina: 1