[BC3] Groot probleem met ADSL

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb vandaag een ADSL aansluiting gekregen (usb modem). Als ik inlog gaat alles goed, maar na een tijdje stopt mijn verbinding. Ik heb geen idee hoe het mogelijk is. De lampjes op mijn modem gaan allebei uit, en ik kan mijn computer opnieuw opstarten. Aan mijn PC kan het volgens mij niet liggen. Splinternieuw AMD 1200 MHz blablabla.... Windows ME (die verdenk ik er eigenlijk van).

Weet iemand raad....ik ben uitgepuzzeld.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

er is geloof ik een patch voor ME voor ADSL, heb zelf geen ADSl dus weet er ook het fijne niet van, maar er is vast al een topic over geweest, of anders post iemand het wel ff , die het wel weet ;)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Let er ook op dat die :r usb dingen errug veel stroom slurpen...dus probleem met usb bus of pc voeding kan ooknog!

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• BC3 Victim
Is er nou echt niemand die mij kan helpen??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 00:32 schreef qless het volgende:
Let er ook op dat die :r usb dingen errug veel stroom slurpen...dus probleem met usb bus of pc voeding kan ooknog!
kheb 300W voeding, maar ik heb net de snelheid een ietsiepietsie klein beetje omlaag gehaald, en hij lijkt stabieler.....
*afkloppen*
Maar weet iemand iets van een patch voor ME?? Het zal heel erg welkom zijn.

En wat betref de :r USB....sja iets kleiner budget dan anderen onder ons.....

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Ah, dat probleem ken ik.

Het klinkt misschien te klein voor woorden, maar wil het toch ff melden.
Toen ik de stekker erin stak (adaptor-->modem) deed ie niks, toen ik er stroom op zette, maar na een beetje gemorrel was alles in orde.
Want je zegt dat je beide lampjes uit zijn, dus ook je power/alarm is uit, kijk daar eens even naar, voordat je naar de software grijpt of je pc reboot.

Edit:
Tiepoo

Edit 2:
Ik heb ethernet, trouwens.

Nieuw, nu met Twitter

• BC3 Victim
Ik ben even verder gegaan met puzzelen, want ik heb nog steeds problemen.
Nu blijkt dat als ik een aantal dingen download en de belasting wordt vrij groot, wordt mijn USB "uitgeschakeld". Beide lampjes op de USB modem gaan uit. Als ik dan de verbinding wil verbreken, loopt mijn PC vast, omdat hij de hele modem natuurlijk niet meer kan vinden. Misschien ligt het dan toch aan de energieverbruik.

Nu zit ik te denken (ik heb hier totaal geen ervaring mee), is een USB hub met eigen voeding misschien een oplossing.
Heeft iemand ervaring met zoiets. Please help me, ik ben ten einde raad.

• BC3 Victim
hoe lang heb je die usb modem al ?

de eerste types waren nogal buggy nl.

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 22:09 schreef gelly het volgende:
hoe lang heb je die usb modem al ?

de eerste types waren nogal buggy nl.
Ik heb hem sinds zaterdag, maar ik heb al een oplossing.

Voor de mensen die er interesse in hebben:

Ik heb Mxstream helpdesk gebeld, en er werd mij gevraagd of ik met AMD werk en een VIA chipset op mijn moederbord heb. Nou, dat klopt dus. Werd mij dus verteld dat de USB modem niet werkt op mijn configuratie. Als oplossing werd inderdaad een USB hub aangedragen, welke ik meteen heb aangeschaft.

Nu werkt alles goed, maar ik heb al een aantal telefoontjes gepleegd en een brief gestuurd waarin ik de kosten van de USB hub terugclaim van KPN. Nergens was vermeld dat je zo''n hub nodig zou hebben. Er werd zelfs verteld dat je verder geen apparatuur nodig zou hebben voor een USB modem.

Nu nog afwachten of ik mijn geld terugkrijg. Zo niet, hou ik het bedrag in op de eerstvolgende nota van KPN. Het is toch zeker niet mijn schuld dat de boel niet werkt :?:?

Pagina: 1