[BC3] Welke ISP? Casema, Chello, MXStream of @Home?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Casema, Chello, MXStream of @Home?

Welke zou ik nemen?

En waarom?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Chello of MXstream als dat al aanwezig is bij jou.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik zou voor @home gaan. Maar wat je ook doet, ga niet voor Casema!!!

• BC3 Victim
K alvast bedankt jullie twee!

Maar ik wil weten wat de voor en nadelen zijn van ze allemaal!

Ik kan de snelheden enzo wel opzoeken maar ik bedoel van ervaren mensen die weten over problemen en snelheden!

Blijf asjeblieft door posten!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je via de kabel internet wilt kun je (nog) niet zelf je provider kiezen...

Je zit dan vast aan diegene die bij jouw kabelmaatschappij zit.

De keuze die dan overblijft is: Casema/Chello/@Home (afhankelijk van kabelgebied dus) of mxstream.

Daar komt ook nog bij dat niet overal op de kabel al internet verkrijgbaar is. Ook mxstream is niet overal verkrijgbaar.

Ik zou dus eerst even uitzoeken wat de mogelijkheden voor je zijn. Kijk op de websites van de verschillende aanbieders voor meer info.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• BC3 Victim
Nee, ik ben niet achterlijk!

Ik weet best over kabel en DSL, maar ik wil weten van ervaring welke het beste is!

Maar in iedergeval bedankt! ik ben bereikbaar met alle 3 ISPs dus das geen probleem!

Maar ik moet meer weten...

Mikey!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je tussen die 4 kan kiezen is er maar 1 keus: @home.

Kan me alleen niet voorstellen dat jij op een 4-ISP-punt woont ;)

In volgorde:
code:
1
@Home,      MXStream, Chello                                                                                                                        Casema

edit:
OMG, did i f*ck up the lay-out ;)?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
*zucht*

search, kent u die functie beste mensen ?

• BC3 Victim
K alvast bedankt jullie twee!

Maar ik wil weten wat de voor en nadelen zijn van ze allemaal!

Ik kan de snelheden enzo wel opzoeken maar ik bedoel van ervaren mensen die weten over problemen en snelheden!

Blijf asjeblieft door posten!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 19 mei 2001 21:47 schreef x-Fatality-x het volgende:
Nee, ik ben niet achterlijk!
Gelukkig ;).
Ik weet best over kabel en DSL, maar ik wil weten van ervaring welke het beste is!

Maar in iedergeval bedankt! ik ben bereikbaar met alle 3 ISPs dus das geen probleem!
Kun je dat uitleggen? Waar woon je dan :?
Maar ik moet meer weten...
@Home bevalt me prima qua verbinding, alleen de helpdesk en de mailservers zijn niet al te professioneel :P...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• IceStorm

IceStorm

@home: zo goed als overal snel/stabiel/goed (behalve bij HlpDsK in Tilburg ;)). Downloadsnelheden komen hier in Rosmalen tot 480 kb/sec zo af en toe, meer is ook niet (meer) mogelijk. Upstream is 16 kb/sec in theorie, in praktijk meestal 15. Pingtijden zijn ok tot zeer ok. Naar goeie CS-servers haal ik bijv 35. Heel af en toe loopt de mailserver te fucken maar dat is me de afgelopen weken niet meer gebeurd.
Voor de rest geen downloadlimiet or whatsoever, een relaxte ISP dus. Helpdesk is niet altijd even goed te bereiken.

Chello, zelfde als @Home alleen minder ;). Downstream verschilt meer per gebied en komt bij mijn weten ook zelden boven de 250 kb/sec. Maar er zijn ook gebieden met 40 kb/sec downstream. Upload is wel hetzelfde als @Home. Voor de rest ligt Chello er imho vaker uit als @Home. Pingtijden van Chello zijn ook niet overal even goed. UPC (Chello) heef wel extra ''randdiensten'' als telefonie dacht ik in sommige gebieden.

MXStream, 64 kb/sec down voor basic dacht ik en 32 kb/sec up. Moet aan de PTT betalen en aan ISP die je ADSL levert (XS4All bijv). Snelheden haal je wel maar zijn niet ''extreem'' maar wel stabiel. Voor de rest weet ik er niet veel van maar er staan hele verhalen hier op GoT dus even zoeken kan je opheldering bieden.

Casema, gewoon ronduit BRAK. Snelheid is er niet, pingtijden ook niet etc etc. Imho moet je casema niet nemen tenzij je tel rekening nu te hoog is en er niks te krijgen is ;)

Zo iets?

edit:
Ik heb dus zelf @Home, de rest van het verhaal is uit reacties van mensen oa van ''hier'' geput :)

• BC3 Victim
Ik woon in Wassenaar!

Yup, I''m stinkin rich, happy, N livin in a mansion!

Maar men postcode is 2243 CZ bij elke ben ik leverbaar!

Op de MXstream site staat van nog niet maar het is er wel, ze zeggen alleen van nog niet omdat ze te veel leveringen op dit moment hebben, maar het kan wel! Ik praate met iemand die voor KPN werk en hij legde alles uit over MXstream! :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 16:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zaterdag 19 mei 2001 21:58 schreef IceStorm het volgende:

Casema, gewoon ronduit BRAK. Snelheid is er niet, pingtijden ook niet etc etc. Imho moet je casema niet nemen tenzij je tel rekening nu te hoog is en er niks te krijgen is ;)
Ho ho, je hebt het hier waarschijnlijk over het demos systeem van Casema. Als je het Premium abbo van Casema hebt (met Com21 modem), heb je een erg goeie ping (meestal tussen de 30 en 60 ms). Snelheid is stabiel 256 kbps (rond de 27 kB/s) en het gerucht gaat dat deze snelheid is juni wordt verdubbeld naar 512 kbps. Helemaal zo slecht niet dus!

Ik vraag me trouwens nog steeds af waar in Nederland je uit meerdere kabelboeren kan kiezen. :? Je zit toch (voorlopig nog) vast aan het kabelbedrijf dat in jouw woonplaats het TV-signaal doorgeeft?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

word dus Casema voor je, sterkte :'(

/me is ook Casema slachtoffer

• BC3 Victim
Zij ik alle 3, oopsie ik bedoelde alle 4 zijn mogelijk in mijn omgeving, daarom de keus! Maar op dit moment denk ik dat ik voor Chello of @Home ga, en als dat niet lukt dan MXstream! Bedankt voor jullie hulp!

En ja, alle servicen zijn via de kabel!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 19 mei 2001 21:58 schreef IceStorm het volgende:
UPC (Chello) heef wel extra ''randdiensten'' als telefonie dacht ik in sommige gebieden.
Essent ook hoor. :)

Verwijderd

x-Fatality-x.... volgens mij zit je onzin uit te kramen.

Chello, @home en Casema sharen echt geen kabel en het lijkt me niet dat alles driedubbel is uitgelegd.

Volgens mij kun je alleen maar Casema/Wanadoo krijgen. MXstream ADSL is niet leverbaar, Chello idem en @home idem. Alle postcodechecks zijn negatief.

Wanneer ik op Mordax.nl jouw postode intyp, krijg je een overzicht met alle breedbandaanbieders p die code en ook daar staat alleen Casema/Wanadoo.

Verwijderd

Jeez, ik ben helemaal niet positief over c:rsema:r !! ik haal gemiddeld... 3KB en in de ochtend en s''nachts 5/6kb! das om te :'( natuurlijk.. en ik vrees dat jij een slachtoffer gaat worden! >:) :P

/me krijgt over een maand @home.... en gaat echt geilen denkt ie ;) :P :P en ja ik ga verhuizen en ja in een gebied waar @home mogelijk is (brabant)

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23
in wassenaar kan je dus echt geen @home krijgen, ook geen chello.

je kan er alleen wanadoo krijgen, dus niet slap lullen

Verwijderd

Wassenaar hebben ze al heel Lang Casema k*t voor jullie maar wij in leiden hebben pas 2 maanden ADSL fijn voor ons :-)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Chello:
* Snel (192KB/p/s)
* Betrouwbaar (uurtje down in 1 maand bij mij)
* Geen limieten

Casema:
* Traag (40KB/p/s)
* Niet betrouwbaar (elke week 2 a 3 keer down, en een nieuw ip)
* Download limiet van 1.5 GB

MXStream:
* Snel (ongeveer 200KB/p/s)
* Niet betrouwbaar (de verbinding valt een paar sec weg, om de 5 min)
* Geen download limiet

@Home:
* Geen ervaring mee.

Dit zijn dus mijn persoonlijke ervaringen, kan best zijn dat ik toevallig geluk/pech heb gehad.

• BC3 Victim
Het logt er maar helemaal aan wat er verkrijgbaar is in jouw gebied. Ik heb Chello en de laaste tijd gaat het wel goed (en snel >:))

Zutphen hier (was eerst tebenet)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Veel BS in dit topic maar goed:
MxStream is 512/64 (Basic) of 1024/256 (Extra), da''s kilobits inclusief de overhead. Komt, in kilobytes neer op (ongeveer) 56/7 (Basic) en 112/14 (Extra).

Over een poosje komt er ook een Office (of professional, geen idee hoe ze gaan noemen).

Voordeel van ADSL is, dat je minder (theoretcsch eigenlijk helemaal niet) afhankelijk bent van het aantal mensen in je buurt wat het bebruikt, hierdoor haal je gewoon constant de maximale snelheid (mits de andere kant snel genoeg is, zo niet dan kan je ernaast nog wat anders doen, want je bent zelf niet de vertraging).

Ik heb zelf MxStream (zeer tevreden), maar ik kon niet kiezen. Ten eerste wordt hier (nog ?) geen kabel aangeboden, en ten tweede levert Casema de (tv-)kabel hier....
Zou ik nog steeds geen keus hebben dus :o

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 19 mei 2001 22:51 schreef Onno het volgende:
Essent ook hoor. :)
As uaual heb je gelijk maar bij Essent is het op uitermate betrekkelijkere basis als UPC imho ;)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 11:06 schreef Phantom_ het volgende:
Chello:
* Snel (192KB/p/s)
* Betrouwbaar (uurtje down in 1 maand bij mij)
* Geen limieten

Casema:
* Traag (40KB/p/s)
* Niet betrouwbaar (elke week 2 a 3 keer down, en een nieuw ip)
* Download limiet van 1.5 GB

MXStream:
* Snel (ongeveer 200KB/p/s)
* Niet betrouwbaar (de verbinding valt een paar sec weg, om de 5 min)
* Geen download limiet

@Home:
* Geen ervaring mee.

Dit zijn dus mijn persoonlijke ervaringen, kan best zijn dat ik toevallig geluk/pech heb gehad.
Raar lijstje.... Bits en Bytes door elkaar gehaald misschien?

Elke Casema abonnee zou een moord doen voor 40 kilobytes/sec en MXstream komt ook al niet verder dan 64kilobytes/sec (128 voor extra)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 11:06 schreef Phantom_ het volgende:
Dat zal het zijn, mxstream is bij mij bijna nog nooit down geweest hoor :)

• Mior
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op zondag 20 mei 2001 21:36 schreef Coen het volgende:

[..]

Raar lijstje.... Bits en Bytes door elkaar gehaald misschien?

Elke Casema abonnee zou een moord doen voor 40 kilobytes/sec en MXstream komt ook al niet verder dan 64kilobytes/sec (128 voor extra)
Nee hoor.
Zijn allemaal bytes.

Verschil is misschien, de lijn van MxStream lag 10 meter van een oud ziekenhuis af waar al een dijk glasvezel kabel onder lag (en omgeving)..

• qless
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Op zondag 20 mei 2001 21:49 schreef Phantom_ het volgende:

[..]

Nee hoor.
Zijn allemaal bytes.

Verschil is misschien, de lijn van MxStream lag 10 meter van een oud ziekenhuis af waar al een dijk glasvezel kabel onder lag (en omgeving)..
Mxstream is beperkte in de telefoon centrale en heeft dus niks te maken met glasvezel...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1