Toon posts:

[BC3] Jullie mening: anounymous mailprogramma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met Anonymail kun je "anonieme" berichten sturen.

Op deze manier kun je bijvoorbeeld zelf een mailtje versturen naar iemand die dan als afzender een willekeurige naam/e-mailadres te zien krijgt.

De ontvanger krijgt als verzender van het mailtje bijvoorbeeld "billgates@microsoft.com"(willekeurig e-mailadres) te zien terwijl dit helemaal niet de afzender is maar jij die het programma gebruikt dit is.

Zo kun je allerlei mensen natuurlijk in discrediet brengen, in de volksmond ook wel "
NAAIEN" genoemd door een mailtje te sturen namens iemand anders.

Graag jullie mening hierover.

Mijn mening: Ik vind het belachelijk dat zoiets kan, omdat je onwetende mensen de stuipen op het lijf kunt jagen met weet ik wat voor inhoudelijke teksten namens iemand anders. Je hebt natuurlijk van die slimmerikken die anounymous smtp server gebruiken zodat het mailtje niet te achterhalen is. Ik wist bijvoorbeeld helemaal niet dat zoiets bestond voor vandaag:( ach ja, misbruik zal altijd blijven bestaan.

Verwijderd

Het kan natuurlijk makkelijk zijn een anonymous mailtje te versturen. Het zou alleen voor de juiste doeleinden moeten worden gebruikt. Een blind date of zo.

Om mensen de stuipen op het lijf te jagen lijkt mij toch minder de bedoeling.

Wil je echt een anoniem mailtje sturen, doe het dan via een onbekend hotmail account ofzo. dan kunnen mensen er nog op reageren...

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Je kan natuurlijk ook in je outlook een andere naam en emailadres opgeven, je kan dan via de message headers nog wel het bericht tracen, maar je ziet in het begin een andere afzender...

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Robert

You have your answer..

Nah jah...als het om belangrijke dingen gaat gebruik je toch pgp om de afzender te bekijken en voor de rest...er zijn wel makkelijk grappen (of ergere dingen) mee te doen. Maar dit kon toch altijd al ? Je kan ook een brief sturen met een andere afzender erop :)

Ik zou zeggen, ga er gewoon nooit 100% vanuit dat het mailtje van de afzender komt, doe ik ook niet.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Kan hier ook : http://www.shitzooi.nl/ .....
Oh ja, je wou m''n mening :P
Kan toch een keer van pas komen als je iemand ECHT niet mag?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

het kan handig zijn, maar je moet er geen misbruik van gaan maken

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik ben er in principe ook tegen

waarom plaats je dan een link |:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja ik hoorde www.shitzooi.nl vallen maar
die site is gewoon opgericht om geintjes
uit te halen en niet echt om mensen op de
een of andere wijze te kwetsen. Das dan
de verantwoordelijkheid gewoon van die mensen
die zo''n mailtje versturen. Via de telefoon
kun je ook anoniem misbruik maken...das wel
een aardige vergelijking...maar de telefoon
is ook gewoon bedoeld voor andere doeleinden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1