• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:35
In de FAQ staat er dat codes om gratis te bellen met gsm''s niet bestaan:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/133724#2

Wel, nu heb ik dat toch wel al kunnen doen zeker.

Iemand met een prepay-kaart die zijn naam of adres niet opgegeven had aan de provider bij aankoop (wat hem extra belwaarde zou opgeleverd hebben) had zo''n code.
Je moest een code van 10 cijfers voor het te bellen nummer zetten. Zo hebben we uren gebeld naar de VS (vrienden die daar studeren) en Zuid-Afrika (familie die daar woont).

En toch ging er geen frank (belgië) van zijn prepay-kaart ;).

Na 3 weken was de fun over :(, het werkte niet meer. Later hebben we gehoord dat dat een code was voor het technisch personeel van Proximus.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
En de code was? :)

Wel nice

Verwijderd

bewijzen bewijzen altijd maar die verhalen |:(

• Sibbe
1e reply: Die code ken ik niet meer hoor, was vorig jaar in januari. Na 3 weken ging het toch niet meer.

2e reply: Tjah, da''s waar natuurlijk, maar bewijzen gaat nu niet meer. Ik wilde het ook niet geloven, totdat hij iemand ff naar Zuid-Afrika liet bellen. En er was niets van zijn prepay-kaart af.

Verwijderd

Heel leuk voor je, maar euh geef me 1 reden waarom ik je ze mogen geloven?

[Ik wil het graag doen, maar bekijk het FF van de andere kant: het klinkt niet echt geloofwaardig!]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-03 18:17
Wel grappig dat nu pas iemand erover begint :) Ze bestaan dus niet, het zijn allemaal indianen-verhalen.... ik ken niemand -behalve jou :) - die het ooit met eigen ogen gezien heeft.

Maar goed ik beloof plechtig: ik zal het in de FAQ opnemen zodra ik zelf werkend gezien heb :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

hey nah ik heb tot en met twee weken geleden 6 maanden gatis kunnen smsen.

Lekker zijn is een gave :)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Toch grappig dat men volhoudt dat er codes zus en zo bestaan waarmee je weet ik wat kan uithalen...Bij hoog én laag!!! :+

Maar toch vreemd dat als je ze dan vraagt naar die code, dat ze die dan *toevallig* niet meer weten/kwijt zijn of dat die gedisabled zijn... |:(

:o

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op zondag 20 mei 2001 18:07 schreef brammus het volgende:
Toch grappig dat men volhoudt dat er codes zus en zo bestaan waarmee je weet ik wat kan uithalen...Bij hoog én laag!!! :+

Maar toch vreemd dat als je ze dan vraagt naar die code, dat ze die dan *toevallig* niet meer weten/kwijt zijn of dat die gedisabled zijn... |:(

:o
als je 1 moment heb zal ik ff de topi erover zoeken
[topic=176306]

Lekker zijn is een gave :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die gratis codes bestaan echt niet. Waarschijnlijker is dat dat bepaalde nummer 3 weken lang als een abonnement in het netwerk van Proximus heeft gestaan maar zonder abonnement in hun facturatiesysteem. Door regelmatige checks komen zulke dingen altijd tevoorschijn en worden dan gecorrigeerd.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Jah, een gratis nummer ergens tegenkomen en dan gebruiken kannick ook...

Maar waar zijn de stoere hacks, dat je bijv. een SMSje stuurt met daarin een vage code zodat je gratis in het vervolg kan SMSsen; én dat de provider het niet ziet/achter kan komen....????? ;)

Of het is meestal een vette hoax, wat dacht je van het *09# (ofzo) verhaal ???
Het stomme is dat iedereen er in gelooft.
Dat #09*-verhaal is toch al vrij oud, maar ik hoorde het laatst nog bij ons in de buurtsuper; Groot pamflet aan de kassa, met een vaag gestencild verhaal over dat ze dan gratis konden bellen op jouw kosten en dat je vooral voorzichtig diende te zijn...:r|:(

En dan vertel je aan die lui dat dat dus niet kan, en dat dat vanuit de USA is over komen waaien en dat dat dus hier helemaal niet werrukt...
Dacht je dat ze dat geloofden ?????

Welnee, het is immers een veel te goed verhaal...en bovendien was er zo''n mantelpakje van de KPN himself langes geweest om dat te vertellen...Yeah, right |:(

De gedachte dat men iets kan wat niet mag is veel aantrekkelijker dan logisch nadenken en er dan vervolgens achter komen dat het wel es niet zou kunnen kloppen...:r

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• BC3 Victim
Wat dacht je vandeze dat je via een een groep code ofzo kon zien of er een snelheidsmeter tegenkwam en gaat piepen hehe dat men dit wil geloven..

en ik hoorde dat er wel een mogelijkheid was om met kpn simmetjes gratis te bellen als je een gedeelte van de sim afplakte met plakband? het was dan ook een gedeelte wat precies gesneden mnoest worden .... verder heb ik het niet gezien ofzo

helaas

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 18:50 schreef brammus het volgende:
Of het is meestal een vette hoax, wat dacht je van het *09# (ofzo) verhaal ???
Waarom zei KPN dan dat dat in het verleden _wel_ waar was (namelijk een code voor - idd - technisch personeel van KPN?
Er zal vast wel eens zo''n code opduiken, maar die telecomproviders zijn ook niet gek en binnen de kortste keren is het ding geblokeerd.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Later hebben we gehoord dat dat een code was voor het technisch personeel van Proximus.
Weet je dat dat ook bij auto''s is.
Autobedrijven hebben speciale codes (Iets van 4x richtingaanwijzer naar rechts dan 1x naar links en dan 2x toeteren)
Dan verbruikt de auto nog maar de helft van zijn normale verbruik (Erg makkelijk voor proefritten)

Deze code is in gebruik genomen na het verstrekken van commissies aan autofabrikanten door de olierafinaderijen.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 22:30 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Autobedrijven hebben speciale codes (Iets van 4x richtingaanwijzer naar rechts dan 1x naar links en dan 2x toeteren)
Dan verbruikt de auto nog maar de helft van zijn normale verbruik (Erg makkelijk voor proefritten)

Deze code is in gebruik genomen na het verstrekken van commissies aan autofabrikanten door de olierafinaderijen.
klopt heb ik ook gehoord >:)

Verwijderd

en elk merk auto zou dat moeten kunnen ???

lijkt me lache met een 3-liter lupo (1 op 33)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 22:45 schreef aarninkron het volgende:

lijkt me lache met een 3-liter lupo (1 op 33)
Stomme benaming trouwens, 3-liter Lupo. Toen ik dat eerst las vondt ik het al een beetje vreemd: een 3 liter V6 in een Lupo? :)

Maar ontopic: sommige mensen zijn gewoon *zo* goedgelovig......dat geloof je echt niet. Ik kan een vriendin ook niet overtuigen dat verhalen als te vinden op broodjeaap.nl niet waar zijn. Ja hoor, want het is een vriendin van een vriendin van een collega van haar overkomen.

(dit ging over het wel bekende verhaal: man werkt in mortuarium, doet het met lijken, daarna met z''n vriendin, waardoor er een madenkolonie .....nou ja, jullie snappen het wel >:))

Ok, hoe heet ze dan? En waar woont ze precies?
- Jaah, dat zeg je natuurlijk niet is haar reactie.
Ok, in welk ziekenhuis ligt ze dan?
- Geen idee, maar ze was aan de beterende hand.
Waarom staan de kranten niet vol met dit verhaal?
- Dat vertel je toch niet aan de krant!
Hoe weet jij het dan?
- Ze had het alleen aan haar beste vriendinnen verteld
Oh, en die vertellen het gewoon door?
- Schijnbaar wel hè?
Als ik je nou vertel dat het gewoon onmogelijk is dat zoiets gebeurd? Echt, is fysiek niet mogelijk.
- Het is bij haar wel gebeurd, dus kan wel.
AARRGHH!!!

• Sibbe
Goed bezig allemaal, ik wil ook zo''n auto.

Ik laat het hierbij, het is die kerel gelukt en als de operators slim zijn zorgen ze dat dat nu niet meer kan.

Nog even herhalen dat dat eind december 1999, begin januari 2000 was. Logisch dus dat ik die code niet meer ken, ze werkte toch niet meer en ik zit bij Orange.

Succes met jullie auto''s, ik zou eens van 5e naar achteruit schakelen, dan verbruik je niets meer:o:o:o.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25
Ik word idd ook helemaal gek van die verhalen, een klasgenoot van mij beweert ook dat ie "gratis" belt, maar hij wil niet vertellen hoe... |:(
dan geloof ik er dus geen drol van:(

Bewijzen!!!

Strava

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
ik had ook al een keer zo''n code gekregen van iemand. die code zou alleen voor nokia''s werken.
die code zou de klok stop zetten of zoiets
werkte voor geen meter.

"If u do something do it with style, or do it at all."

• BC3 Victim
[..]

[Off topic]
Yeah right! Je hebt je ideale mengsel voor een goeie verbranding. Als je dat halveert dan loopt je motor niet meer. Wat je zegt kan gewoon helemaal niet.

[On topic]

Verwijderd

ik weet niet of er een code van is

maar een vriendin van mij heeft vanuit spanje lopen bellen met een libertel prepaid
maar die heeft niks hoeven te dokken

je moet maar mazzel hebben denk ik

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 22:30 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Echt niet he, dan zou de halve wereld dat toch doen, vanwege die ongelooflijk idiote benzineprijzen nu. Afgezien daarvan dat kan een garage echt geen r**t roesten hoor, alles wordt toch wel doorberekend aan de klant.

Maar ff genoeg gezeur daarover, die code is aanwezig in auto''s die een beveiliging tegen diefstal hebben. Normaliter zit er een chip in de sleutel zonder die sleutel kan de auto niet gestart worden, ben je hem nou kwijt of hij doet het niet en je moet ergens naartoe of je staat onderweg dan kun je je dure auto (die het niet doet zonder sleutel met chip) nog eenmaal starten. De ANWB gebruikt dit nogal ''s, advies daarna luidt dan ook: "rijd direct naar je dealer toe..." eigen ervaring (8>

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 13:58 schreef War_4_L het volgende:
ik weet niet of er een code van is

maar een vriendin van mij heeft vanuit spanje lopen bellen met een libertel prepaid
maar die heeft niks hoeven te dokken

je moet maar mazzel hebben denk ik
dat was een tijd geleden ooknog in nederland met kpn.
Als het te druk was op het netwerk kon de server niet het beltegoed bijwerken waardoor de gebruiker gratiz gebeld had.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Drukte op netwerk != code om gratis te bellen

Het is, en blijft, onzin dat je gratis kan bellen. Als dat mogelijk was, dan waren alle mobiele providers al lang failliet verklaard.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Die opwaardeer kaartjes werken met een nummertje.

Het moet toch mogelijk zijn daar een nummertjesgenerator voor te maken? >:)

Verwijderd

Er bestaan wel codes voor gratis te SMSEN dus... en dan niet via de comP!

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 21:35 schreef FYA het volgende:
Er bestaan wel codes voor gratis te SMSEN dus... en dan niet via de comP!
:O heb jij ze dan ??? |:(

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 20:39 schreef diddel het volgende:
Die opwaardeer kaartjes werken met een nummertje.

Het moet toch mogelijk zijn daar een nummertjesgenerator voor te maken? >:)
Klopt ik heb ze wel es gezien, maar hij werkte niet..

Ik kan trouwens wel illegale beltegoed kaarten krijgen op school, libtel, 30 piek voor een 40 piek B-tegoed kaart..

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 21:40 schreef mafiasven het volgende:

[..]

:O heb jij ze dan ??? |:(
Tuurlijk hij wel, maar hij wil ze niet zeggen, of hij is ze NET kwijtgeraakt !

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 21 mei 2001 21:56 schreef FlameHeaD het volgende:

[..]

Klopt ik heb ze wel es gezien, maar hij werkte niet..

Ik kan trouwens wel illegale beltegoed kaarten krijgen op school, libtel, 30 piek voor een 40 piek B-tegoed kaart..
|:(

Die zijn van de vrachtwagen gevallen, dus aan die kaartjes zelf is niets illegaals hoor!

20*350ZO45°

• BC3 Victim
er bestaan wel codes om gratis te smsen met Ben.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 21 mei 2001 22:39 schreef warwick het volgende:
er bestaan wel codes om gratis te smsen met Ben.
Eerst zien, dan geloven.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 23:03 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Eerst zien, dan geloven.
ik vroeg me af of dit illegaal is of niet voor ik een waarschuwing krijg??

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 23:12 schreef warwick het volgende:

[..]

ik vroeg me af of dit illegaal is of niet voor ik een waarschuwing krijg??
Hmm, hoe kan iets fictiefs nu illegaal zijn? :)

• BC3 Victim
ik weet niet zeker of het werkt, heb het van een klasgenoot gehad. Het werkt alleen maar bij ben

zo kan je gratis smssen:

ga naar MENU en dan naar BERICHTEN en dan naar STEL BERICHT IN en dan naar SERVICECENTRUM als je daar bent dan verander je het nummer wat daar staat in +33689004000
Het nummer waar je naar toe smst daarbij moet je wel de 06 veranderen in +316 anders werkt het niet. Dat kan je ook gewoon in je telefoonboek veranderen als je dat makkelijk vind.

ik ben niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op maandag 21 mei 2001 10:51 schreef Prulleman het volgende:
Ik word idd ook helemaal gek van die verhalen, een klasgenoot van mij beweert ook dat ie "gratis" belt, maar hij wil niet vertellen hoe... |:(
dan geloof ik er dus geen drol van:(

Bewijzen!!!
Is niet zo moeilijk.. je kan van die gratis abo''s afsluiten. Dan krijg je een jaar lang bijvoorbeeld Dutchtone.. met een aantal minuten.. Als je dan binnen die minuten blijft, dan bel je gratis!! B-) Het kan dussss.. :P

Verwijderd

Die zijn van de vrachtwagen gevallen, dus aan die kaartjes zelf is niets illegaals hoor!
]Kopen van gestolen goederen is toch verboden/illegaal? Of mag dat tegenwoordig wel weer????

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 14:07
Met mobile telfoons gratis bellen gaat wat lastig tegenwoordig, vroeger waren er echt diverse trukjes. Mensen die zich hiermee bezig hielden werden Phreakers genoemd, dus om beetje raar dat iedereen begint met dat het onzin is.

En nog steeds bestaan er telnr''s waar je naar toe belt, waar je dan vervolgens een testcentale krijgt (voor onderhouds personeel), om lijntests etc uit tevoeren. en dus ook financieel voordeel mee tebehalen valt.

Bijna al deze appratuur waarmee dit mogelijk was is vervangen, en staat nu in 2e wereldlanden, waar je dus deze trucs kunt toepassen.

Verwijderd

ja ja jongens doe maar stoer zolang ik maar gratis sms >:) blijven jullie wel betalen! :P

• Postman
  • Laatst online: 07-03 19:39
Ik heb nog een code om gratis te kunnen bellen met een prepay kaart.
Stuur me ff 25,- en ik geef je hem.

En dit is ECHT waar. Ik bel hier al maanden mee, en het werkt perfect. En ik ben niet de enigste hoor, nog meer mensen hebben deze en vergelijkbare codes (ook GoT-ers).

Verwijderd

...enigste of enige...

tuurlijk iedereen jou 25 piek geven, kun je lekker van bellen hoor, heel slim ;)

• JvS
  • Laatst online: 22:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 22 mei 2001 16:04 schreef FlamerX het volgende:

En dit is ECHT waar. Ik bel hier al maanden mee, en het werkt perfect. En ik ben niet de enigste hoor, nog meer mensen hebben deze en vergelijkbare codes (ook GoT-ers).
Hier mag je van mij best een waarschuwing voor krijgen, wegens oplichterij (desnoods poging tot). :( en vooral |:(

In godsnaam waarom is iedereen die code toch altijd _net_ kwijt, en dan zou jij hem ineens hebben, zeker! Wat denk je nou, dat we gek zijn?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 22 mei 2001 17:57 schreef JvS het volgende:

[..]

Hier mag je van mij best een waarschuwing voor krijgen, wegens oplichterij (desnoods poging tot). :( en vooral |:(

In godsnaam waarom is iedereen die code toch altijd _net_ kwijt, en dan zou jij hem ineens hebben, zeker! Wat denk je nou, dat we gek zijn?
Inderdaad dit is echt zielig.
"Stuur me 100 piek en je krijgt een TB 1.33 GHz. "
sjonge jonge|:(

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03 17:18

JT

VETAK y0

Op dinsdag 22 mei 2001 16:04 schreef FlamerX het volgende:

En ga nou niet snel zeggen dat het een grapjes was....we don''t buy that shit...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-03 18:17
Helaas helaas deze moet dicht. Ik sluit tegenwoordig weinig topics meer, maar dit escaleert... tevens waarschuwing voor FlamerX (what''s in a name?)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1