De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Woon situatie:
Winkel met woonhuis er boven.
3 telefoonlijnen (analoog) komen in de winkel binnen.
1 lijn gaat naar boven. 1 lijn is voor de telefoon van de winkel
en 1 lijn is voor de fax van de winkel.
Ik woon in het woonhuis er boven en wil graag ADSL hebben.
Kan dat ?
> Ja hoor, dan moet je het aanvragen voor de lijn (telefoonnummer opgeven) die naar boven gaat.
Gaat de ADSL lijn mijn telefoon lijn vervangen, moet ik dan nog een analoge lijn nemen om te kunnen bellen ?
> Telefoonlijn blijft bestaan, ADSL wordt ''erbij'' gezet op dezelfde lijn
Kan ik een webservertje draaien ?
> Ja, dat kan. Of het ook mag hangt van de provider af.
Als ik een firewall neerzet (linux) kan ik dan via NAT mijn LAN op ADSL aansluiten ?
> Ja.
Zijn er bepaalde dingen (poorten ofzo) afgeschremd door providers, zodat ik die niet
kan gebruiken ?
> Planet schermt poort 25 af (SMTP) Bij XS4All kun je een filter laten zetten (naar eigen keus) die poorten 137,138,139,12345 en 37334 blokt.
Welke provider kan ik het beste nemen ? (in combi met MxStream)
> XS4ALL, die biedt de meeste services voor hetzelfde geld (newsserver, shell toegang, bsmtp)
Winkel met woonhuis er boven.
3 telefoonlijnen (analoog) komen in de winkel binnen.
1 lijn gaat naar boven. 1 lijn is voor de telefoon van de winkel
en 1 lijn is voor de fax van de winkel.
Ik woon in het woonhuis er boven en wil graag ADSL hebben.
Kan dat ?
> Ja hoor, dan moet je het aanvragen voor de lijn (telefoonnummer opgeven) die naar boven gaat.
Gaat de ADSL lijn mijn telefoon lijn vervangen, moet ik dan nog een analoge lijn nemen om te kunnen bellen ?
> Telefoonlijn blijft bestaan, ADSL wordt ''erbij'' gezet op dezelfde lijn
Kan ik een webservertje draaien ?
> Ja, dat kan. Of het ook mag hangt van de provider af.
Als ik een firewall neerzet (linux) kan ik dan via NAT mijn LAN op ADSL aansluiten ?
> Ja.
Zijn er bepaalde dingen (poorten ofzo) afgeschremd door providers, zodat ik die niet
kan gebruiken ?
> Planet schermt poort 25 af (SMTP) Bij XS4All kun je een filter laten zetten (naar eigen keus) die poorten 137,138,139,12345 en 37334 blokt.
Welke provider kan ik het beste nemen ? (in combi met MxStream)
> XS4ALL, die biedt de meeste services voor hetzelfde geld (newsserver, shell toegang, bsmtp)