Toon posts:

[BC3] Nieuwsgroepen Chello-amsterdam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor iedereen over problemen met de nieuws-servers van chello in amsterdam.

Ik heb er eentje voor erbij: ik heb mijn news-reader ingesteld op alle reader*.a2000.nl servers. Daarmee krijg ik nog niet eens alle files binnen.
Ik dacht dat als je hem instelde op news.ams.chello.nl dat hij je automatisch naar de een van de readers toestuurde.

Blijkt nu dat ook news.ams.chello.nl bestanden bevat die in de andere nieuwsservers niet staan.

Weet iemand hoe dit systeem in elkaar steekt ???

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
voor zover ik weet synchroniseren news servers om dezoveel tijd met elkaar. na een aantal uren thrasht tie de ouwe berichten weer (hangt van news server af en schijfruimte) om plaats te maken voor nieuwe. dat zou kunnen zorgen voor berichten die missen.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hoort het zo te gaan maar bij chello in Amsterdam gebeurt dat niet.

Je kunt van een maand geleden nog binaries downloaden.
Berichten worden volgens mij wel gesynchroniseerd. Daarvan kun je maar van een paar dagen ophalen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:26

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
sinds vorige week zijn er nieuwe newsservers geplaatst, en die zijn alleen te bereiken via news.ams.chello.nl

alle ''oude'' newwservers via weber.a2000.nl, readerX.news.ams.chello.nl enzo bestaan nog wel maar worden niet meer gesynct.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 13:18 schreef Ener-G het volgende:
sinds vorige week zijn er nieuwe newsservers geplaatst, en die zijn alleen te bereiken via news.ams.chello.nl
Klopt wat je zegt: news.ams.chello.nl verwijst je door naar een van de volgende Ip-adressen:
24.132.65.7
24.132.65.8
24.132.65.9
Er staat op elke server hetzelfde dus die worden mooi gesynschroniseerd......
De reader1-4 zijn het zelfde als doppler/faraday enz
Daar zie ik inderdaad dat die niet gesynchroniseerd worden met elkaar.