Toon posts:

[BC3] Unlocken tegenwoordig ECHT illegaal? Of HOAX?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waar wil jij een Nokia 3310 halen voor een geeltje??!! Wil ik ook wel :)

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik hoorde eergisteren van een vriend van mij dat de gezamenlijke telecomproviders het voorbeeld van tweakers.net hebben gevolgd en actief optreden tegen unlocken.

Er zijn al kabels/programma''s en telefoons in beslag genomen, ik geloof sinds 1 april (grap?).

Een provider schijnt ook te kunnen zien (via imei en simkaart) dat jij een ge-unlockte telefoon hebt en kan je afsluiten. Weet iemand er meer van, want ik heb op het moment wel een ge-unlockte telefoon. En ik heb geen zin dat straks de kit op de stoep staat of ik niet meer kan bellen.

Verwijderd

Kan best wel HOAX zijn, en dat de juten voor je deur staan, d8 het niet... tenzij jij 500 van zulk soort mofo''s hebt :+

En als ze pakken: gewoon een Nokia 3330 voor een geeltje halen + nieuwe simset in de winkel halen en niet reggen.... wat kunnen ze je dan doen?

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 18:39 schreef Slizer het volgende:
Waar wil jij een Nokia 3310 halen voor een geeltje??!! Wil ik ook wel :)
Euh, van de vrachtwagen gevallen... ik heb zo''n sufferd geregeld die de hele tijd achter vrachtwagens loopt :)

Ik weet niet of ik ze nog voor een geeltje kan krijgen, nieuwe contacten komen, ouwe gaan :'( [had een hele goede ''vrachtwagenrunner'' ]

Maar ik denk dat het een HOAX is!

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Providers kunnen NIET zien of je belt met een ge-unlockte telefoon. Dat weet ik 100% zeker. * conceicao werkt bij een provider nl ;)

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 21:41 schreef conceicao het volgende:
Providers kunnen NIET zien of je belt met een ge-unlockte telefoon. Dat weet ik 100% zeker. * conceicao werkt bij een provider nl ;)
Wil je FF een Goldcard voor me uitgeven :*

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

Klippy

Still Game

En je kan toch zeker gewoon een legale telefoon zonder lock kopen he... :Z

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Op vrijdag 18 mei 2001 23:33 schreef LiquidSilver het volgende:
En je kan toch zeker gewoon een legale telefoon zonder lock kopen he... :Z
Wat denk je dat een toestel werkelijk kost?
Dat is juist de reden dat je hem unlocked.
Je neemt een duur toestel dat door de dure telefoontikken weinig kost (soms zelfs niets) je laat hem unlocken en neemt een abo
waar de telefoontikken weinig kosten.

Zo werkt dat.

• Klippy
  • Laatst online: 23:29

Klippy

Still Game

Op zaterdag 19 mei 2001 00:44 schreef Artwido het volgende:

[..]

Je neemt een duur toestel dat door de dure telefoontikken weinig kost (soms zelfs niets) je laat hem unlocken en neemt een abo

Zo werkt dat.
Ja hehe, tuurlijk, daar was ik ook al achter, maar ik bedoel te zeggen dat er ook genoeg mensen zijn die gewoon een duur los toestel kopen en dat ze daarvoor dus nooit je kunnen afsluiten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Unlocken is niet illegaal. Bepaalde manieren van unlocken echter wel, bijvoorbeel als copyright regels van de software op de telefoon worden overtreden.

En een provider kan niet zien of een toestel al dan niet een simlock heeft.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 16:43 schreef FlameHeaD het volgende:
Kan best wel HOAX zijn, en dat de juten voor je deur staan, d8 het niet... tenzij jij 500 van zulk soort mofo''s hebt :+

En als ze pakken: gewoon een Nokia 3330 voor een geeltje halen + nieuwe simset in de winkel halen en niet reggen.... wat kunnen ze je dan doen?
WTF is een HOAX? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 19 mei 2001 19:16 schreef wie_ben_ik het volgende:

[..]

WTF is een HOAX? :?
Verhaal wat wordt verspreid maar waar geen reet van klopt!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Oja, op al je ''wat is'' vragen:
www.whatis.com

Klik hier voor virus hoax!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• memphis
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op zaterdag 19 mei 2001 00:44 schreef Artwido het volgende:

[..]

Zo werkt dat.
Ehm.... als je direct een abbo neemt is de GSM goedkoper dan als je een prepaid neemt |:(

Dus waarom eerst een prepay halen en dan een abbo nemen :?

Nee, je koopt een prepay als je al een abbo hebt. Als je telefoon met abbo aan vervanging toe is kan je 2 dingen doen.

1) prepay nemen, sim opbellen en dan unlocken voor je eigen sim

2) naar je huidige provider gaan (mits je abbo tijdperk is afgelopen) en opnieuw een abbo afsluiten met behoud van je nummer.

Daat laatste is niet onmogelijk maar veel providers doen wel moeilijk |:(

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:39

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Nieuw abbo zou wel mogelijk als je een andere abbo neemt dan je huidige.

Of zou dan de oude abbo worden omgezet?
:)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

correct me if I''m wrong, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen, dat de aankomende generatie telefoons op het moment dat ze gestolen worden op afstand "gelocked" kunnen worden. (tenzij de politie zegt dat ze hem niet moeten locken)

Deze telefoons zenden een signaaltje naar de provider (iedere keer dat je hem aanzet geloof ik).

Zelfde geldt voor het veranderen van het Imei nummer wanneer dit geprobeerd word wordt automatisch (zelfde signaaltje) de telefoon gelocked.

Deze telefoons zijn er nog niet geloof ik maar is volgende generatie.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 17:07 schreef flagg het volgende:
correct me if I''m wrong, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen, dat de aankomende generatie telefoons op het moment dat ze gestolen worden op afstand "gelocked" kunnen worden. (tenzij de politie zegt dat ze hem niet moeten locken)
Waar heb je deze informatie vandaan?

Technisch is dit wel mogelijk (ook al met de huidige telefoons). Aan de hand van het unieke IMEI nummer (serienummer) van een toestel kunnen providers bepaalde (gestolen) telefoons niet toelaten op hun netwerk.
Deze telefoons zenden een signaaltje naar de provider (iedere keer dat je hem aanzet geloof ik).
Dat doet elke mobiele telefoon al om zich aan te melden op het netwerk :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 20 mei 2001 17:07 schreef flagg het volgende:
correct me if I''m wrong, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen, dat de aankomende generatie telefoons op het moment dat ze gestolen worden op afstand "gelocked" kunnen worden.
Mmmja..
Daarvoor is een software aanpassing nodig op de beheersoftware en op het netwerk zelf.
De huidige MCCS(kpn) en VSS2(Libertel) interface systemen kunnen hier nog lang niet mee overweg.

Lijkt een beetje op een combinatie van de SIMkaart blokkeren op het netwerk (wat nu gebeurt) en het koppelen aan een imei nummer.

Daarnaast stuit het op praktische bezwaren, ik heb 2 toestelen, en ruil nog wel es van kaartje onderling.
Hoe wil jij (zonder problemen) zeker weten welk toestel bij welke kaart hoort, en of dat het gestolen toestel is?

Wat doe je met een duo-kaart in een unlocked toestel (via de reguliere kanalen, na een jaar mag je de simlock gratis laten verwijderen bij je provider)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op zondag 20 mei 2001 19:29 schreef TheXerox het volgende:

[..]

Waar heb je deze informatie vandaan?

Technisch is dit wel mogelijk (ook al met de huidige telefoons). Aan de hand van het unieke IMEI nummer (serienummer) van een toestel kunnen providers bepaalde (gestolen) telefoons niet toelaten op hun netwerk.
[..]

Dat doet elke mobiele telefoon al om zich aan te melden op het netwerk :)
1 probleem i-mei nummers kan je weizigen.

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 22:51 schreef Attilla het volgende:

[..]

1 probleem i-mei nummers kan je weizigen.
Dat is ook een rede waarom mobiele aanbieders telefoons niet op imei nummers blokkeren.

Bovendien zijn er in het verleden telefoons uitgegeven met hetzelfde imei nummer.

Pagina: 1