Toon posts:

[BC3] com21

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een casema demos modem en ik wil overstappen naar com21.
mijn vraag is heeft er iemand een coax kabel
tussen de versterker en modem van ongeveer 10 meter ik zit op zolder en ik wil het modem boven hebben.
volgens casema mag je alleen de bijgeleverde coax kabel van ongeveer 60 cm gebruiken en naar de pc met utp, dat houd voor mij dan in dat de modem beneden moet staan en dat is niet handig

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
(eigenlijk verkeerde forum om dit te vragen)

''t zou me niets verbazen als de kabel tussen modem en aansluitdoos niet langer dan 60cm mag zijn, omdat er anders te veel storing is.

Maar, wat is het probleem om dat ding beneden te laten staan? Er zitten niet echt nuttige knopjes op ofzo. En die lampjes lijken mij ook niet interessant genoeg...

Dus, gewoon een UTP kabel tussen modem en PC leggen, en de modem bij het aansluitpunt, zou ik zeggen.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

offtopic:
Die Coax mag 100M zijn. De reden dat casema of wie dan ook zegt dat het maar zo kort is, is omdat het a) duurdere kabel is dan UTP en b) moeilijker aan te leggen kortom, meer arbeidsuren

Volgens mij kun je elke willekeurige COAX kabel gebruiken, als je de goede pluggetjes er maar opzet. En als je een beetje verstandig bent, neem je een shielded coax

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Ik heb zelf een COM21 via Essent@home met een coax kabel van 15 meter naar de zolder. Werkt prima hier

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

de kABEL mag NIET 100M lang zijn ik zit via UPC met een COM21 en ja je kan er gewoon extra kabel tussen doen maar maakt dat niet te lang! een meter of 15 MAXIMAAL :) omdat je internet signaal op een andere frequentie mee reist dan een tv signaal is het zwakker van daar de afstand zo kort mogelijk te houden een versterker er tussen plaatsen helpt niet omdat deze is gemaakt voor een tv-signaal wat dus op een andere frequentie zit als je er extra kabel tussen zet neem dan wel goeie dikke kabel. Maar ik zou zeggen veel succes :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 15:52 schreef WHiZZi het volgende:
offtopic:
Die Coax mag 100M zijn. De reden dat casema of wie dan ook zegt dat het maar zo kort is, is omdat het a) duurdere kabel is dan UTP en b) moeilijker aan te leggen kortom, meer arbeidsuren

Dit is echt niet waar! De UTP mag 100 meter zijn, de COAX maximaal 3 meter. Dat het bij Essent langer mag zijn heeft gewoon puur met de signaalsterkte te maken die je huis binnen komt. Bij Essent is dat dus waarschijnlijk hoger dan bij Casema, dit verschilt per kabelaar...en daarbij komt dat het com21 modem erg signaalgevoelig is.

Trouwens over die versterekr die jij ertussen hebt zitten; is die wel retour geschikt? Anders gaat het helemaal niet werken. 8-)
Volgens mij kun je elke willekeurige COAX kabel gebruiken, als je de goede pluggetjes er maar opzet. En als je een beetje verstandig bent, neem je een shielded coax

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een RCA kabel modem van Campus@Home (www.unimaas.nl) en daar zit maar 10 cm coax tussen, ik heb er wel 30 meter netwerkkabel aan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
het ligt erook aan dat coax/modem veel storingsgevoeliger is, BNC kan wel 100M zijn,
maar niet een gewone CAI.
Het is beter om het modem onder te laten staan.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Chello wijzigt nu alle aansluitingen voor de terayon modems naar een kabel van een meter, ik had zelf ook een 15 meter kabel eraan, die ruilden ze kostenloos om.

Verwijderd

Ik heb wanadoo ook maar geen UTP maar gewoon COAX.
Dat is een 30meter stuk volgens mij en werkt perfect hoor.

Trouwens die mensen van Casema leggen de kabels niet hoor moet je nog altijd zelf doen.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 16:06 schreef jordyb het volgende:
Ik heb wanadoo ook maar geen UTP maar gewoon COAX.
Dat is een 30meter stuk volgens mij en werkt perfect hoor.

Trouwens die mensen van Casema leggen de kabels niet hoor moet je nog altijd zelf doen.
Demos is niet te vergelijken met com21 *zucht* |:(

Verwijderd

[quote casema site]

* inclusief 15 meter UTP kabel bij Wanadoo Cable Plus en Premium.

[/quote casema site]

Lijkt mij niet dat als ze 15 meter leveren dat er maar 3 kan.

• BC3 Victim
Het kan per regio verschillen hoeveel meter ze toestaan. kan met signaal sterkte best uitmaken.
verder moet je kijken of er 50 of 75 ohm COAX tussen moet (ik geloof 50...) anders gaat het echt niet goed.
COAX hoeft trouwens niet duurder te zjin dan UTP. je hebt een meter coax voor minder dan een piek ofzo. ik moet nog UTP vinden voor die prijs.

but that''s just my $0.02

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
is er helemaal niemand die dat heeft uitgetest ??

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 16:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

[quote]
Op vrijdag 18 mei 2001 16:09 schreef jordyb het volgende:
* inclusief 15 meter UTP kabel bij Wanadoo Cable Plus en Premium.

[/quote casema site]

Lijkt mij niet dat als ze 15 meter leveren dat er maar 3 kan.
Goed lezen! |:( de COAX kabel mag 3 meter zijn, er wordt 15 m UTP-kabel meegeleverd, maar je mag er dus best zelf een langere UTP-kabel aanhangen (wel straight!!).

Verder is het echt het beste het com21 modem zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting te plaatsen! 10 m ZOU wel kunnen werken, maar de kans op storingen is dan gewoon groter en als Casema maximaal 3 meter aangeeft heb je dus kans je geen support krijgt in het geval van een signaalprobleem.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

ROFLMAO Casema en suppport |:(

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Coax zo kort mogenlijk houden en de coax mag alleen maar 75ohm zijn want anders krijg je een mismatch

O ja voor Bubles;die coax die jij bedoelt is zooi en moet je never gebruiken .Mischien als modulair cable ,maar voor hf is het rotzooi

Soms weet ik het ook niet meer.........

• BC3 Victim
ik zei niet dat die coax goeie kwaliteit was... verre van zelfs...ik zei alleen dat het verkrijgbaar is voor die prijs. :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/4"]Internet & Telefonie[/url] <<
Pagina: 1