[BC3] Breedbandinternet moet voor iedereen toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik vind dat breedband-internet voor iedereen toegankelijk moet zijn. De maatschappij wil namelijk dat de mensen steeds vaker op het Internet moeten zitten. Kijk maar naar ons scholieren, wij moeten steeds meer informatie opzoeken op internet en krijgen zelfs specifieke internetopdrachten.
Omdat we op school niet altijd de tijd daarvoor niet hebben, moet je het dus thuis doen.
Aangezien het wel erg kostbaar wordt om per week uren via de telefoon op het internet te surfen, ben je haast wel genoodzaakt om flatfee internet (breedband bijvoorbeeld).
Ik ben dus van mening dat iedereen toegang moet hebben tot breedband internet.
Dit is namelijk op het moment nog niet het geval. Ik woon bijvoorbeeld namelijk in een zogenaamd ''wit gebied'' :( , een onrendabel gebied.
Hierdoor kan ik geen kabel nemen en zegt de KPN dat ADSL ook niet mogelijk is (bij de andere concurrenten is het ook nog niet mogelijk). Ik ben dus genoodzaakt om via de telefoonlijn de KPN te spekken alleen maar voor school, werk ed. Tijd om voor mijzelf te surfen blijft er ook namelijk niet veel over.

Graag jullie mening hierover :)
Cya,
Borgcommander

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik wil in de stad geen koeien, waarom willen ze op het land dan snel internet? >:)

Nee, je hebt wel een puntje. Ik vind dat deze maatschappij langzaam maar zeker gaat verlangen dat je een beetje behoorlijk kunt internetten, dus moet of de telefoonlijn veel sneller gaan werken, of er moet overal kabel/adsl ter beschikking komen.

• BC3 Victim
Helemaal mee eens.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Mwa, er is een verschil tussen breedband en flatfee..

Ik vind dat het voor iedere inwoner van NL mogelijk moet zijn om flatfee internet te hebben. De belachelijke bedragen die wij aan de KPN moeten afdragen voor ISDN verbinding spreken voor zich.

Een breedband verbinding is leuk, maar niet noodzakelijk om te emailen, online gamen, icq''en, surfen.

Als de overheid graag wil dat iedereen breedband heeft geef ik haar alle zegen. Maar een flatfee verbinding (kabel, xDSL, flatfee dialup) is noodzakelijk om internet net zo''n algemeen medium te maken als de krant of de televisie. Die zijn btw ook flatfee. De krant wordt niet duurder als je ''m vaker leest.. :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 06:37

McBoom

Broem

Je kan het ook omdraaien. De maatschappij moet niet verwachten dat iedereen de beschikking heeft over een computer, de kennis om te internetten (klinkt misschien stom, maar het is wel zo) en internet zelf.
Internet is geen eerste levensbehoefte. De behoeftes worden in de commercie als eerste levensbehoefte afgeschildert (leuk voorbeeld: een mobiele telefoon, het is wel handig, meer door de commercie door je strot geramd)

The ramblings of an idiot

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

nah ik denk dat niet iedereen gelijk breedband hoeft te hebben maar gewoon een analoge kabel modem. Dus dat je geen ticke hoeft te betalen vind ik best. En om eerlijk te zijn hoeft niet iedereen breedband internet te hebben want dan gaat alles toch nog langzaam er.

Maar ok ik begrijp je punt. En kan je de tel kosten neit bij je baan decladeren? En misschien als je dit voor school moet hebben probeer is wat te regelen met school.

Lekker zijn is een gave :)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50
Je kunt aardig wat analoog modemmen voor je dat ''breedband'' (wat een volkomen foute term is) abo er uit hebt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

nee hoor als je meer dan 20 uur internet per week heb je het er zo uit

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

/me krijgt iedere maand een telefoonrekening die het kwadraat aangeeft van de vorige telefoonrekening

En is het hier dus volledig mee eens! :)

(hier (in Leiden, verkeerde wijk) kun je niks anders dan telefoon-internetten, ze hebben hier geen adsl, geen kabel, niks. prehistorische toestanden... :()

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:36

mvds

Totally awesome!

move -> I&T

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32

Yucon

*broem*

Als iedereen breedband (zeker als dat flat-fee) internet is gaat zo''n beetje iedereen aan de lopende band mp3''s downloaden. En je verbinding tussen jezelf en de provider kan dan wel snel zijn, maar backbone en semi backbone verbindingen zullen zich dan al snel verslikken als ze niet gigantisch uitgebreid worden. En dat is dus echt duur.

Dus een datalimiet zoals bij vroege kabelverbindingen is nog niet zo''n stom idee, behalve als-ie zoals toen op 100 mb gelegd wordt.

<edit>
Maar ff voor de duidelijkheid, ik vind dat iedereen er wel toegang toe moet hebben maar niet op de manier zoals dat nu het geval is omdat het niet logisch is om flat-fee aan te bieden. Als je meer internet kost je de provider immers ook meer geld. Eerlijker zou zijn om niet per minuut maar per mb de kosten te berekenen.
</edit>

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

misschien een drastische oplossing, maar je kan ook in Noorwegen of Zweden gaan wonen... 10 mbit full duplex verbinding gefinancierd door de overheid >:)

Maar ik ben het met je eens dat flatfee internet voor IEDEREEN toegankelijk moet zijn... Maar ik geloof dat de KPN dit toch gaat aanbieden, omdat de OPTA ze dat verplicht ofzo?

Maar goed, ik geloof dat er ook zoiets als superweb was (maar dan WEL goed :)), dus geen telefoonkosten, max. 2 uur per dag, voor 40 piek per maand. WISH heet die provider geloof ik...

/edit: typo

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ik vind dat upstream us breedbandig moet worden @ home maar 16K/sec, want als dan iemand anders van je zou downloaden als je 2 weg 450K/sec zou hebben zou veel beter zijn

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op vrijdag 18 mei 2001 14:20 schreef Jaromir het volgende:
Ik vind dat upstream us breedbandig moet worden @ home maar 16K/sec, want als dan iemand anders van je zou downloaden als je 2 weg 450K/sec zou hebben zou veel beter zijn
En jij denkt dat het kabelnetewerk 450K/s upstream aankan?
16K is wel wat laag, maar ik denk dat het maximum voor de upstream op zo''n 64K/s ligt... Meer kan het netwerk gewoon niet aan... (en nu niet beginnen over dat gezeur dat op de COM21 site staat)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 14:46 schreef Moartn het volgende:

[..]

En jij denkt dat het kabelnetewerk 450K/s upstream aankan?
16K is wel wat laag, maar ik denk dat het maximum voor de upstream op zo''n 64K/s ligt... Meer kan het netwerk gewoon niet aan... (en nu niet beginnen over dat gezeur dat op de COM21 site staat)
onzin, toen de upstream dmv fuckupc gekraakt was kan je makkelijk met 200 kb/s uppen... Netwerk kan dat makkelijk aan...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Breedband IS voor iedereen toegankelijk.

1) Je kunt verhuizen naar een stad waar goedkoop breedband mogelijk is zoals Kabel en ADSL.

2) Je kunt een WISH account nemen. Welliswaar geen breedband, maar wel kostenbesparend. 2 uur per dag voor 70 piek, en je kunt ook meerdere accounts nemen. 4 uur voor 140 piek per maand dus, of 6 uur voor 210 piek per maand. Moet voldoende zijn om EN je schoolwerk, EN je prive internet in te doen. Zo''n wish account is trouwens ook uit te breiden met een sateliet aansluiting, zodat je zonder telefoonkosten EN snel kunt surfen. Kost wel e.e.a. aan setupkosten, maar dan kun je wel wat sneller te werk.

3) Huurlijnen zijn in HET HELE LAND te verkrijgen. Voor ong. 800 piek per maand kun je met 64kbit/s de hele dag online zijn. Evt. kun je voor een louter bedrag per maand deze huurlijn uitbreiden met een sateliet schotel, zodat het wat "breder" wordt.

Maat van me heeft dus ook 3 wishaccounts genomen... hij laat zijn linuxservertje iedere 2 uur opnieuw inbellen.... hij zet em om 17:30 aan, dan komt iet thuis van zijn werk, en tegen 23:30 is de laatste set van 2 uur afgelopen en kruipt ie zijn nest in. Kan ie met een gerust hart weglopen van de computer, en de downloadmanagers pakken het om de 2 uur wel weer op, en evt. de volgende dag weer. Hij weet dat ie 210 per maand kwijt is, en tot nog toe werkt het prima!

Dus voor de echte internet freaks die echt elke avond achter het beeldscherm zitten is er voor 210 piek een vrij goede oplossing. Ik kan me niet voorstellen dat je meer dan 6 uur achter internet zit....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 15:02 schreef achappey het volgende:

[..]

onzin, toen de upstream dmv fuckupc gekraakt was kan je makkelijk met 200 kb/s uppen... Netwerk kan dat makkelijk aan...
Ja maar niet als iedereen met 200k gaat uppen.....
vergeet niet dat zo''n kabelsysteem erop gebouwd is om vooral veel data te downen, en niet te uppen? Een tv of radio upt niet hoor

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zaterdag 19 mei 2001 02:09 schreef Syndic het volgende:

[..]

vergeet niet dat zo''n kabelsysteem erop gebouwd is om vooral veel data te downen, en niet te uppen? Een tv of radio upt niet hoor
En vervolgens lopen te zeuren dat het zo traag is >:)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 02:09 schreef Syndic het volgende:

[..]

Weet ik, maar het max ligt niet op 64 kb/s zoals eerder beweerd...

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Niet klagen over uploads van 16KB wij Mxstream basicers zijn paas zielig (:))max. 8KB up:(

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 17:05 schreef Thunder het volgende:
Niet klagen over uploads van 16KB wij Mxstream basicers zijn paas zielig (:))max. 8KB up:(
Jullie hadden nog keuze

Verwijderd

Niemand met kabel mag klagen (casemaers wel een beetje)

Isdn haalt de 8 niet eens. (compressie telt niet mee)

En wij betalen per seconde jullie per maand.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en veel mensen en bedrijven gaan ervanuit dat iedereeen al breedband internet heeft.
Zeker bij tv programma''s als de Digitale Revolutie :r

Verwijderd

mee eens :)

Verwijderd

Indien je IEDEREEN zegt, dan betekent dit dus ook de mensen op het platte land. Die zitten veel te ver van de KPN nummercentrales voor ISDN en bekabelen zou al helemaal peperduur worden.

Willen we toch dit "onrendabel"gebied bekabelen, dan zullen de abonnementen dus flink omhoog moeten. Ik denk niet dat veel mensen bereid zijn om flink extra te moeten dokken.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 19 mei 2001 00:27 schreef maartena het volgende:
Breedband IS voor iedereen toegankelijk.

1) Je kunt verhuizen naar een stad waar goedkoop breedband mogelijk is zoals Kabel en ADSL.
Noem je dat toegankelijk ?
Als je eerst moet verhuizen is dat toch nix toegankelijk :?:?
Je gaat toch niet ergens naar toe verhuizen omdat daar toevallig wel breedband is |:(
2) Je kunt een WISH account nemen. Welliswaar geen breedband, maar wel kostenbesparend. 2 uur per dag voor 70 piek, en je kunt ook meerdere accounts nemen. 4 uur voor 140 piek per maand dus, of 6 uur voor 210 piek per maand. Moet voldoende zijn om EN je schoolwerk, EN je prive internet in te doen. Zo''n wish account is trouwens ook uit te breiden met een sateliet aansluiting, zodat je zonder telefoonkosten EN snel kunt surfen. Kost wel e.e.a. aan setupkosten, maar dan kun je wel wat sneller te werk.
6 uurtjes/dag @ ? 210,--/mnd; terwijl je always on kan krijgen voor ? 100,--/mnd ???
Toegankelijk ????? En dan zullen we het maar niet over de sat gaan hebben... (dvb-kaartje=duur!)
3) Huurlijnen zijn in HET HELE LAND te verkrijgen. Voor ong. 800 piek per maand kun je met 64kbit/s de hele dag online zijn. Evt. kun je voor een louter bedrag per maand deze huurlijn uitbreiden met een sateliet schotel, zodat het wat "breder" wordt.
Ach ja, alsof het nix kost dus... :+
Maat van me heeft dus ook 3 wishaccounts genomen... hij laat zijn linuxservertje iedere 2 uur opnieuw inbellen.... hij zet em om 17:30 aan, dan komt iet thuis van zijn werk, en tegen 23:30 is de laatste set van 2 uur afgelopen en kruipt ie zijn nest in. Kan ie met een gerust hart weglopen van de computer, en de downloadmanagers pakken het om de 2 uur wel weer op, en evt. de volgende dag weer. Hij weet dat ie 210 per maand kwijt is, en tot nog toe werkt het prima!

Dus voor de echte internet freaks die echt elke avond achter het beeldscherm zitten is er voor 210 piek een vrij goede oplossing. Ik kan me niet voorstellen dat je meer dan 6 uur achter internet zit....
Eigenlijk is het meer van: Wat heb je er voor over...

Ik wil: always on, beetje surfen, niet gamen, af en toe wat downen (updateje hier en daar), en dat soort dingen meer...
Ik wil betalen hiervoor: tussen de 50 en 75 gulden...

Vind ik een vrij reëel bedrag; erg veel bandbreedte heb ik niet nodig, met (dual)ISDN-snelheid ben ik al tevreden...

Er is geen keuze, men presenteert het wel zo, maar het is dus absoluut niet flexibel...
ISP''s (de "breedbanders" dan) zouden es wat meer abbo''s moeten aanbieden...

bijv.: voor 75/mnd; always on en 128kb/s down en 64kb/s up met een datalimiet van 7,5 Gig/mnd;
voor 125/mnd; always on en 256kb/s down en 128kb/s up met een datalimiet van 15 Gig/mnd;
voor 175/mnd; always on en 512kb/s down en 256kb/s up met datalimiet van 30 Gig/mnd;
enz...

Maar ach, het is nu allemaal nog errug vroeg; het gaat hiero in Nederland allemaal niet zo snel (alles moet natuurlijk wel 5 keer overlegd worden)...
Ik denk dat als we een paar jaar (5 max?) wachten, dat de kans groot is dat ADSL dekkend is, dat Bredband hier en daar ook flink bezig zal zijn, de kabel open voor concurrentie is, evenals het telefoonnetwerk van KPN....
Dan! ben ik benieuwd; en als ze dan nog nix opgeschoten zijn, dan ga ik wel es denken over verhuizen naar een HDSL-gebied (HDSL :9~ we praten over 5 jaar hè;))

*(disclaimer: in geval van een eventueel vage rode draad in mijn verhaal, gelieve te bedenken dat ik 5 dingen in mijn hooft tegelijk heb, en vrij stoned ben :7)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Ik woon ook in een klein kutgat en daar kan ik ook fluiten naar ADSL,Kabel etc.

Kan alleen ISDN krijgen...

kloten KPN!

Iedereen moet tegenwoordig op internet... laten ze ons dan in iedergeval een goede verbinding geven.

We lopen acter t.o.v. andere landen...daar hebbeen ze al veel meer flatfree & breedband kijk maar naar USA en Duitsland etc.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Ik woon ook in een klein dorpje...echter wel met ADSL, 105 KB down/ 16 KB up voor 40,80 euro per maand...en nee niet in zweden, gewoon in Belgie, mister belgacow heeft namenlijk een veel grotere adsl dekking dan kpn

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1