Toon posts:

[BC3] Mxstream Fast en Unreal Tournament

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds gisteren Xs4all Fast.
Alles gaat perfect (sneller dan me Chello die ik voorheen had), alleen ik heb 1 probleem.
Als ik Unreal Tournament speel heb ik een goeie ping en geen packet loss. Het probleem zit hem in een server hosten. Mensen die op me server spelen pingen met Chello allemaal rond de 700! :(

Me configuratie is:
- P3 800 MHZ, 256 MB, 27 GB en Voodoo 5.
- Xs4all Fast
- Netwerk van 2 PC''s, gedeeld met Sygate 4.0

Wie kan me helpen dit kleine maar toch vervelende probleem op te lossen? BVD! :D

Verwijderd

Je upstream is 256kb/sec, dat is 32KB/sec.
Als er 16 man op je server zitten betekent dat zij met VEEL mazzel ieder 2KB/sec krijgen. Lage doorvoersnelheid is automatisch negatief van invloed op de ping van de mensen op je server.

Het enige wat je kan doen is het aantal users limiteren tot 8 of 12 ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten er bij te vermelden..

Er zaten maar 2 mensen (allebei met Chello) op me server, dus dat zou totaal geen problemen moeten geven. :(

Verwijderd

Gaat het beter als je je firewall uitzet?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Als alternatief kun je in de UnrealTournament.ini van je server de bandbreedte dichtknijpen. Zet deze rond de 5000 a 6000 (helaas weet ik ff niet zo snel welke parameter dat moet zijn) en er kunnen meer mensen tegelijkertijd gamen. LET WEL!!!! Nu heeft iedereen een beetje laggy performance, maar nu is het tenminste eerlijk.

Kijk anders ff op http://www.plantetunreal.com ofzo voor de juiste instellingen voor je ini file.

PS deze topic past dan denk ik beter in [SP] Spielerij.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 17 mei 2001 16:34 schreef SmOkE19 het volgende:
Vergeten er bij te vermelden..

Er zaten maar 2 mensen (allebei met Chello) op me server, dus dat zou totaal geen problemen moeten geven. :(
Dus wel... Deze twee zorgen voor een upstream van twee keer 20KB. Dat is dus 40KB en dus meer dan je eigenlijk aan zou kunnen.

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom ging het met me Chello wel altijd normaal als ik een servertje startte waar 2 mensen op speelden en ik ging speccen? :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
het is allemaal dikke larie
ik heb zelf gewone adsl (750 kbits down, 128 kbits up) en ik heb eens quake 3 gespeeld met 3 man en iedereen had een ping van 80 , ik hoste dus . De verbinding moet het zeker trekken bij jou:9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 17 mei 2001 16:59 schreef ddkiller666 het volgende:
het is allemaal dikke larie
ik heb zelf gewone adsl (750 kbits down, 128 kbits up) en ik heb eens quake 3 gespeeld met 3 man en iedereen had een ping van 80 , ik hoste dus . De verbinding moet het zeker trekken bij jou:9~
Uuuhm, ik zie nu ook dat het probleem niet zo zeer lag is, maar de ping. |:(

Mare Chello 2 Chello is natuurlijk veel sneller dan Chello 2 other ISP. Ik weet niet hoe de route is van Chello naar MXStream, maar je kunt het achterhalen door twee zaken te meten.

Ping van de ene pc naar de andere. En kijk of je gewoon onder de command prompt wel een goede reply krijgt.
Verder moet je met tracert ff een trace naar de andere pc leggen om te kijken hoeveel hops er worden gemaakt EN hoeveel delay er in iedere hop zit.

Heal the internet ...

Pagina: 1