Wat zijn de ervaringen van adsl en linux? ik krijg namenlijk binnenkort adsl en heb een linux server opgezet..ik vraag me alleen af of het allemaal wel vlekkeloos werkt met linux..omdat je nog met die vpn shit zit
Verwijderd
Kijk even op adsl4linux.nl
Die hebben de benodigde tools samengevoegd, dus dat is downloaden, install.sh draaien, gegevens invullen en gaan...
Die hebben de benodigde tools samengevoegd, dus dat is downloaden, install.sh draaien, gegevens invullen en gaan...
''t werkt prima. Een vriend van me heeft een compleet netwerk draaien. Ik zal es vragen of ie wil reageren.
[edit]
Done, zie Questors reactie
[edit]
Done, zie Questors reactie
Verwijderd
ik heb op een site bij download een paar hele makkelijk goeie ADSL inlog enzz scripjes gevonden http://www.miky-mike.com
en dan de knop download
en dan de knop download
Verwijderd
Die scripts zijn verouderd. het werkt nu zonder dashboard. Hierdoor zijn 8/8 sites acherhaald overgens. adsl4linux zou wel moeten werkenOp dinsdag 15 mei 2001 23:03 schreef DelphiX het volgende:
ik heb op een site bij download een paar hele makkelijk goeie ADSL inlog enzz scripjes gevonden http://www.miky-mike.com
en dan de knop download
www.adsl4linux.nl werkt echt perfect! Ik heb hier de server nu draaien sinds een dag of 12 op Mandrake 8. Die distro heeft ook standaard inetdelen optie waardoor inet delen op server bijna net zo makkelijk is geworden onder linux als onder w2k. En verder moet ik zeggen, mijn inet uptime is veel hoger!!!! 
Helaas moest ik voor wat anders ff server restarten maar ik had een uptime van 11 dagen! Dat is me onder w2k niet gelukt..... (met uptime bedoel ik de verbinding, niet het OS)
Helaas moest ik voor wat anders ff server restarten maar ik had een uptime van 11 dagen! Dat is me onder w2k niet gelukt..... (met uptime bedoel ik de verbinding, niet het OS)
Met MXstream werkt het prima. Ik heb nu bij mij thuis momenteel ADSL-basic van XS4ALL en het draait prima. Sharing via ipmasq onder Linux. Een netwerk van 7 windows clients en wat andere bakken. De VPN client is in feite gewoon dialup-client. Ik draai een kernel 2.2.19. Disconnects van ADSL (komen af en toe voor) kan je makkelijk compenseren met een simpel script in je /etc/ppp/ip-down.
Q.
Q.
Hier stond een hele oude sig.
Pagina: 1