• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op de tv zie je heel vaak zo''n soort tracer met een kaartje, zodat je kan zien waar iemand met zijn telefoon loopt..

bestaat zoiets ook in het echt?

(en waar kan ik het downloaden)

Verwijderd

ze hebben de 2 moordenaars van die Nederlandsers in portugal vorige week ook opgespoort doordat de daders de GSM hadden van die Nederlanders dus het is wel degelijk mogelijk.

edit:

en ik denk niet dat je zoiets kan downloaden ;)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Verwijderd

Ja, dit is mogelijk. Voor particulieren tot op 100m nauwkeurig (moet je wel met een zak geld bij stel Russen aankloppen), voor politie tot op 10m nauwkeurig, en voor militaire doeleinden (alleen VS :() tot op 1m.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 15 mei 2001 19:26 schreef Bulldog het volgende:
Zie ook: http://www.waarwasu.nl/
hehe, die is flauw, maar wel leuk!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 19:26 schreef Bulldog het volgende:
Zie ook: http://www.waarwasu.nl/
Whaha, LOL :o :o !!!

Verwijderd

Ik weet wel dat justitie wel toegang heeft tot de netwerken van de providers, zodat ze kunnen zien in welk gebied mensen zich bevinden. Maar dat zal wel niet openbaar zijn....helaas.

En ik had eigenlijk ook een vraag...

Ik heb een mobiel nummer en ik wil er achter komen van wie dat is. Is er een mogelijkheid om daar achter te komen?

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 19:31 schreef JoKing het volgende:
Ik weet wel dat justitie wel toegang heeft tot de netwerken van de providers, zodat ze kunnen zien in welk gebied mensen zich bevinden. Maar dat zal wel niet openbaar zijn....helaas.

En ik had eigenlijk ook een vraag...

Ik heb een mobiel nummer en ik wil er achter komen van wie dat is. Is er een mogelijkheid om daar achter te komen?
nee dat is niet mogelijk of diegene moet zich vrijwillig aangemeld hebben op die ene GSM telefoonboek site waar ik de URL zo even niet meer van weet.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
GSM centrales slaan voortdurend (zo om de 30 seconden) op waar jij je bevindt. Dat kunnen ze op de +- 2 meter nauwkeurig bepalen. In bijvoorbeeld Israel kan je voor een fix bedrag een printout krijgen van waar iemand zich zoal heeft bevonden (das dus lastig voor mensen die veel buiten de deur neuken).

Gelukkig is dat in NL wettelijk verboden..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met die GSM-scanners die je eerst had kon je ook zien waar iemand zat, maar volgens mij was dat ook niet zo heel precies (was gewoon in welke cel hij zat volgens mij, geloof dat dat in grote steden tot 50m precies is dan).
Die dingen zie je trouwens NERGENS meer.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je telefoon slaat de 6 sterkste zenders op in z''n geheugen. die kunnen op de een of andere manier uitgelezen worden en dan kan je een driehoekspeiling doen (die is nog nauwkeuriger omdat je nu 6 punten hebt)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 15 mei 2001 19:32 schreef violator_ het volgende:
GSM centrales slaan voortdurend (zo om de 30 seconden) op waar jij je bevindt. Dat kunnen ze op de +- 2 meter nauwkeurig bepalen. In bijvoorbeeld Israel kan je voor een fix bedrag een printout krijgen van waar iemand zich zoal heeft bevonden (das dus lastig voor mensen die veel buiten de deur neuken).

Gelukkig is dat in NL wettelijk verboden..
Ik ben in Israel geweest, en je kan idd wel es gelijk hebben. Bijna iedereen heeft daar een GSM, veel erger dan hier. En de ene helft belt de andere helft op, zo lijkt het. Best wel ziek!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 19:33 schreef Bigs het volgende:
Met die GSM-scanners die je eerst had kon je ook zien waar iemand zat, maar volgens mij was dat ook niet zo heel precies (was gewoon in welke cel hij zat volgens mij, geloof dat dat in grote steden tot 50m precies is dan).
Die dingen zie je trouwens NERGENS meer.
[ff offtopic]
wie is die meid in je user icon Bigs?
[/ff offtopic]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 19:05

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Voor eressant allen die dit interessant vinden, dit gebeurt d.m.v. driehoeksmeting. Aangezien je GSM-etje een signaal uitzendt wordt dit door meerdere ontvangers opgepikt. Door nu de afstand en richting van jouw signaal te bepalen vanaf 2 palen kun je behoorlijk exact uitrekenen waar een GSM zich bevindt (de GSM is het 3e punt in de driehoek....). Het kan dus makkelijk. De nauwkeurigheid is afhankelijk van de afstand tussen de GSM en de palen onderling.

Groente,

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

wie is die meid in je user icon Bigs?
Klopt, ik bedoel: ze mag ook wel iets meer doen dan zwoel kijken naar mij :)

Hmmm, mobiele telefoon tracer, hmm dat werd toch ingebouwd bij MS Phone 2005? Dan kon je zien waar jij was [zo''n grote pijl: U bevindt zich hier]

Of heb ik het nu weer mis?

- Ze bestaan wel, maar JIJ kan er niet aan komen! -

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Onzin dat een provider zo nauwkeurig kan bepalen waar je je bevindt. Ze kunnen hooguit nagaan op welke mast je aangemeld staat. Radio3fm weet toch ook niet de positie van je wekkerradiootje? :?

typos

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[vreselijk off-topic]
Danielle Fishel (Topanga uit Boy Meets World)

Grote foto :) (was een beetje te groot voor de modemers)
[/vreslijk off-topic]

I''m not the one who started it :P

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:50 schreef conceicao het volgende:
Onzin dat een provider zo nauwkeurig kan bepalen waar je je bevindt. Ze kunnen hooguit nagaan op welke mast je aangemeld staat. Radio3fm weet toch ook niet de positie van je wekkerradiootje? :?

typos
|:( |:(
Laat je even beter informeren ofzo...
Aangezien je binnen bereik bent van meerdere gsm masten, kun je zien hoeveel je van elke mast af bent. FF rekenen, en je hebt de locatie :9

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Op dinsdag 15 mei 2001 22:16 schreef salT het volgende:

[..]

|:( |:(
Laat je even beter informeren ofzo...
Aangezien je binnen bereik bent van meerdere gsm masten, kun je zien hoeveel je van elke mast af bent. FF rekenen, en je hebt de locatie :9
Beter informeren?!?
Er staat gemiddeld genomen op iedere radius van 2 km een mast in NL. Voor 900 netwerken is dit nog minder. Dit omdat de golflengte lager is, dus verder bereik, maar slechtere gesprekskwaliteit.
Als je op een netwerk staat aangemeld gebeurd dit via een bepaalde mast, via je sim-kaart. Ook wordt er geregistreerd met behulp van welk IMEI-nr dit gebeurd.
Dit gebeurd op de mast waar je het sterkste signaal van krijgt. Het is idd zo dat je in dichtbevolkte gebieden meer masten nodig hebt vanwege de capiciteit. Dus in gebieden waar meer masten staan is de locatie nauwkeuriger te bepalen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 19:34 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Ik ben in Israel geweest, en je kan idd wel es gelijk hebben. Bijna iedereen heeft daar een GSM, veel erger dan hier. En de ene helft belt de andere helft op, zo lijkt het. Best wel ziek!
Dat kan heel goed kloppen want een vriend van mij woont daar en idd iedereen heeft er bijna een GSM en de reden is dat mobiel bellen bijna even goedkoop is dan hun vaste telefoon net , heb het ook weleens op tv gezien ergens
Pagina: 1