Toon posts:

[BC3] planet gooit poort 25 dicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bah planet internet heeft poort 25 dicht gegooid voor inkomende mail. Ik draai dus een eigen mail server en kan nu dus geen mail meer ontvangen.

Ze hebben dit gedaan tegen spam, alleen kan ik nog wel gegoon naar buiten mailen, kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is om de uitgaande poort dan wel open te laten en de inkomende dicht te gooien.

kijk hier voor meer info http://web.planet.nl/net.speed/spamin.html

En het is ook vervelend dat ik daar via een niewsgroep achter moet komen ,dus er zwerft nu al voor 2 dagen (belangrijke) mail rond op internet.

Weet iemand hoe dit op te lossen is, als je een domein heb bij dhs.org.

Verwijderd

Ja, bel de geen waar je het domein hebt. En vertel ze dat ze het MXrecord hoger moeten zetten dan die van planet staat. Dan begrijpen ze wel wat ze moeten doen.

Verwijderd

Leg uit, planet heeft volgens mij namelijk gewoon een vuurmuur ertussen staan dus ik zie niet in hoe het verhogen van een mx-record hier invloed op kan hebben? :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 16:53
Uh.... * DJSmiley mist ff iets???

Poort 25 is dicht? so what? gebruik je toch hun smtp? Mail inkomend is toch pop? (110)?

of mis ik hier iets? (mn kennis mailservers is ook niet echt 100% dus.)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 21:36
inkomende mail is niet poort 110 als je je eigen mailserver draait. Die ontvangt de mail gewoon op 25.

stomme actie dit van planet.

By the way, mijn vriendin gebruikt mijn mailservertje (24/7) als smtp, omdat ze verschillende providers gebruikt en dan maar 1 smtp-server hoeft op te geven in haar mail proggie. Hetnet gaf ook geen verkeer meer door op poort 25 naar een andere smtp dan hun eigen! Als alle providers dit gaan doen, wordt het wel erg vervelend...

Planet zegt dat de regel is om te voorkomen dat er wordt gespamt via prive-mail-servertjes. Maar ja als mensen zo dom zijn om hun mailserver voor iedere wannabe hackertje open te zetten, kan ik me dit wel enigszins voorstellen.

Enig optie lijkt me om een andere poort voor smtp te gebruiken, maar dat hoort niet zo natuurlijk.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Vind ik wel heel dom... als er gespammed wordt via een mailserver van een klant, haal je hem/haar toch offline, nadat je een mailtje hebt gestuurd met het verzoek de mailserver te dichten? Sjeez... dat die OERDOMME :r wannabe-network-admins nou niet weten hoe ze hun sendmail/exim/whatever goed moeten configgen, kunnen wij toch niks aan doen? Vage actie dit... en wie is er weer de dupe? Juist, de technische gebruiker met de altijd-al-goed-ingestelde mailserver.. Want Opoe Salomink gebruikt natuurlijk gewoon pop3.planet.nl of whatever...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1