[BC3] Goede (gratis) usenetserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Ik ben via demon, kabelfoon bij adsl planet beland snelheid is toppie dat is het probleem niet.
Mijn probleem is met hun usenet server, die zuigt gewoon, veel te lage newsfeed en veel te weinig newsgroepen, dus ik zoek een andere usenetserver en omdat kabelfoon en demon alleen via hun eigen netwerk te bereiken is, kan ik die ook niet meer gebruiken.

Ik heb al een aantal emails gestuurd naar PI, maar krijg alleen maar standaard emails terug, waar ik al voor gewaarschuwd was in de planet newsgroep.

[edit] ik heb de search ook al gebruikt, maar daar kon ik niet echt een antwoord vinden wel een verwijzing naar http://www.freenntp.com maar die link is dood.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Als je een (gratis) Wanadoo Free account aanvraagt kun je gebruik maken van news.wanadoo.nl (=news.euronet.nl)
Die heeft afaik aardig wat groepen, binaries weet ik niet.
Als je een newsserver met veel groepen en veel binaries wil kun je ook voor 3 tientjes in de maand een XS4All abonnement nemen.
(hoewel je dan beter xs4all als adsl provider had kunnen nemen, maar da''s nu te laat)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
kan je via pi dan ook op de euronet server komen? ik heb een tijdje zitten zoeken de vorige link die was fout, moest .net zijn http://www.freenntp.net

Het gaat mij niet om de binary groepen, maar om alt.dvd en nl.auto, nl.autosport, deze worden nauwelijks tot niet doorgegeven door PI.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Ja, ik kan vanaf Casema en UUNet ook op die server komen, je moet dan aanmelden bij de newsserver aanzetten, en je wanadoo email adres en password gebruiken.
alt.dvd en nl.autosport bestaan niet op die server, nl.auto wel (9032 headers)
Ik weet niet in hoeverre ze die andere groepen willen toevoegen als je het vraagt, maar het lijkt me geen probleem.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 10:16 schreef Operations het volgende:

Als je een newsserver met veel groepen en veel binaries wil kun je ook voor 3 tientjes in de maand een XS4All abonnement nemen.
(hoewel je dan beter xs4all als adsl provider had kunnen nemen, maar da''s nu te laat)
Je kan tenminste wel van buitenaf op de xs4all servers komen.

Hieronder een klein overzichtje van de newsservers van xs4all zoals ze vanmorgen door iemand in xs4all.general gepost werden:

news: ''oude'' newsserver van xs4all; prima voor tekst, wat minder voor binaries. Stabiliteit is enorm hoog en de software heeft geen bekende bugs (?).
newszilla: nieuwe newsserver van xs4all: ook prima voor tekst, goed voor binaries. Stabiliteit wisselt en de software heeft nog bugs, waarvan een aantal ook nog niet opgelost zijn.
tyranewsaurus: Speelgoed van Cor Bosman. Hier worden de nieuwe dingen op getest. Cor zet hem af en toe open, zodat iedereen hem kan testen. Alleen gebruiken wanneer je het leuk/nuttig vind om Cor te helpen.