[BC3] Veel Packet Loss en hoge ping stoten met Sonera

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 15:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
De laatste tijd gaat het spelen van spellen zoals Quake3 en Halflife zeer beroerd via Sonera. Af en toe tussen de 0.3 en 1 sec. Heel veel Packet Loss of een hoge ping die oploopt en daarna weer in 1 keer weg is. Nu was mijn vraag hebben andere Sonera gebruikers hier ook last van. Het gebeurd zelfs op de Halflife Servers van Sonera zelf.

Ik wil deze topic aan Sonera door sturen dus geen Flames of andere lame opmerkingen aub.

bedankt

http://www.xbmcfreak.nl/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, ik heb echt precies hetzelfde! Dit heb ik ook heel vaak, dan zit je midden in een war en opeens, uit het niks, heb je gewoon een lag van 30 secondes! :'( Soms word je getimed out, maar soms gaat hij weer verder, maar dan lig je natuurlijk allang dood op de grond. |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb de laatste tijd precies hetzelfde. Daarvoor was het prima. Ik hoop dat ze het snel oplossen, het is namelijk zwaar irri. Ik heb ze trouwens al gemailed over het probleem, dat zou iedereen moeten doen die het probleem ondervindt, hopelijk doen ze er dan wat aan !

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

PRECIES hetzelfde, net als anderen uit Hoorn... Jullie ook uit Hoorn?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Nee Ik kom uit Heemstede ( Omgeving Haarlem ) Kennermerland.. Ik ken trouwens meer mensen die het zelfde probleem hebben.

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Sonera heeft me wel meerdere keren proberen te overtuigen dat het je modem is die zich "richt" op het stuursignaal van het docsis netwerk. Maar omdat iedereen het heeft geloof ik dit niet.

Zo te horen hebben niet alleen wij in Hoorn er onwijze last van. Zelfs internetten is maf, want 50% van de pagina''s (ook nu) moet ik 3-4x refreshen voor ie er is. Downloaden lagged ook. CS-en in me NL CS ladder top 10 clan kan ik wel al een paar maanden vergeten.

Ben benieuwd hoeveel mensen dit hebben, zo te zien het hele Docsis netwerk...

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

En hoe is jullie ping als er net even geen lag/packetloss/connectieprobleem is?

Mijnes rond de 30-90.. acceptabel, maar echt regelmatig om de paar minuten 3k++ .. :(

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Precies het zelfde wat jij beschrijft. Ping is op zich redelijk.. Vroeger had ik NOOIT PL. Maar de laatste tijd heb ik om de 60-90 sec. Op eens een hele stoot PLoss achter elkaar of een ping van meer dan 2000. Echt heel Irri.

• BC3 Victim
"Sonera heeft me wel meerdere keren proberen te overtuigen dat het je modem is die zich "richt" op het stuursignaal van het docsis netwerk." |:(

Das crap, een paar weken geleden was het prima, niks aan het handje...

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Ik heb al jullie bovenstaande problemen plus het volgende probleem: om de x aantal minuten (meestal een minuut of vijf tien) wordt mijn internet er totaal uitgegooid, soms is het daarna meteen weer terug, meestal blijft het dan een uur weg. Het statuslampje knippert, sonera geeft de schuld aan multikabel, multikabel aan sonera ik wordt hier na een half jaar wel erg :( van

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Uit het netwerk gegooid worden gebeurd alleen met een IP conflict.. 2 Maal per dag.. Maar ach dat went :)

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Daar kun je wel wat aan doen, gewoon een scriptje maken met ipconfig /release, ipconfig /renew.

Dan krijgt diegene die je ip gejat heeft vanzelf zo''n log of melding flood dat ie offline gaat waarop jij het ip krijgt. Dat komt gewoon door mensen die het hard invoeren ip de dhcp te usen.

Ik lig er meestal zo''n 5 - 15x per dag uit.. en dan tot ik of even me kabel in een andere netwerkkaart douw (ander ip), me scrippie paar minuten run, pc reboot, of een uurtje wacht.

Wie gaat hiermee naart Sonera? Kunnen we niet een artikel schrijven en vrgen of het op t-net zelf mag om zo meer reacties te kunnen krijgen?

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
Ik heb als het goed is nergens last van...

kep wel soms dat ie connection interupted krijg maar dat is als het goed het verloop van de iplease (slaat ook nergens op)

SOnera de oplossing is gewoon iedereen een vast ip geven..

kies eieren voor je kabel internet

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 15 mei 2001 12:07 schreef Orcie het volgende:
Ik heb als het goed is nergens last van...

kep wel soms dat ie connection interupted krijg maar dat is als het goed het verloop van de iplease (slaat ook nergens op)

SOnera de oplossing is gewoon iedereen een vast ip geven..

kies eieren voor je kabel internet
Ja maar als je een vast IP krijgt, is dit handiger voor hackers, als jij elke keer een nieuw IP krijgt heb je nauwelijks last van mensen die je poorten scannen...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

En waar wonen de mensen die "nergens" last van hebben dan? Misschien is het alleen een segment ter grootte van NH die er last van heeft ofzo?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik heb geen sonera, maar chello. De problemen die je daar beschrijft, komen mij echter ook heel bekend over. Hier op school zie ik dit soort dingen ook vaker (moet ook vaak pagina''s aantal keer herladen voor ik wat zie), al kun je dat misschien aan het netwerk hier wijten.

Thuis zit ik (zij het minder vaak dan hierboven beschreven) even mn netwerk kwijt. Als ik mn DNS ping, heb ik 9 van de 10 keer een time out..Hoe meet je packetloss vanuit win?

Localhost is where the heart is

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 15 mei 2001 12:27 schreef SilentStorm het volgende:
Ik heb geen sonera, maar chello. De problemen die je daar beschrijft, komen mij echter ook heel bekend over. Hier op school zie ik dit soort dingen ook vaker (moet ook vaak pagina''s aantal keer herladen voor ik wat zie), al kun je dat misschien aan het netwerk hier wijten.

Thuis zit ik (zij het minder vaak dan hierboven beschreven) even mn netwerk kwijt. Als ik mn DNS ping, heb ik 9 van de 10 keer een time out..Hoe meet je packetloss vanuit win?
in dos:
ping www.soneraplaza.nl

of een ander IP of www address

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Hey nigel man... allez flex?
LouD hierzooo :)
kom ff op irc

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 13:55 schreef Thierry het volgende:
Hey nigel man... allez flex?
LouD hierzooo :)
kom ff op irc
Mja.. Gaarne serieuze reacties.. Lees de eerste post.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Als ik mn DNS ping, heb ik 9 van de 10 keer een time out..Hoe meet je packetloss vanuit win?
in dos:
ping www.soneraplaza.nl
of een ander IP of www address
ehmm.. ik zeg het verkeerd.. hoe zorg ik ervoor dat ie bij het pingen niet outtimed en daarna alsnog de loss geeft. Vroeger had ik daar ergens een win progje voor..kan t niet meer vinden

Maar dan hou ik het op 100% loss vlagen..

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hoop dat er wat aan te doen is.. Internet heeft thuis voor mij weinig waarde meer zo.. ben geen nachtdier, wil ook overdag internetten..

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Niemand meer.. ? Of ze zijn nu echt allemaal gedisconnect :(

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/erhnam/CS.gif

Dit is nou wat ik bedoel.. Kijk naar die rode blokken. Soms is het echt te erg !

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

waar staat je loss? Die floept van 4-5 naar de 50-90 om de paar minuten.. das pas leuk :)

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Loss zijn die rode balken die je ziet :) Goed kijken want het is bijna alleen maar rood :) af en toe zie je nog een geel/groen streepje.. dat is als je geen PL hebt.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

je kunt je net_graph beter op 3 zetten.. 1 en 2 laggen op zich al.. ik zie dat je je rate al erg laag hebt.. voor de rest weet ik t ook niet tegen loss..

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Heeeey nieuws flash:

Connecten en ping zijn weer "iets" beter, MAAR nu heb ik steeds chokes.. DAS PAS KLOTE! .. Ach jah.. we maken wel zo''n spel als bij de ibgroep.. gotcha, maar dan voor Sonera.. lekker hulpeloze (met lag mogen ze niet trugschieten) helpdeskmedewerkers aan stukken schieten >:)

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Heb wel packet loss van 25-50%

Doe een ping opdracht met een achtervoegegsel en dan 500x herhalen ofzo
ping /?

en dan daarna ping 333.333.333.333 /n 500 ofzo.. ook packetloss?

Pagina: 1