Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,
Deze zomer gaan we (4 pers) met 2 auto''s naar frankrijk. Inmiddels ben ik zo gewent geraakt aan de luxe (?) van het heen en weer bellen tussen 2 auto''s: dat wil ik in Frankrijk ook kunnen. Nu kun je wel met je Libertel en KPN- abbo bellen, maar dat kost scheppen met geld (2,50/min) Dan denk ik: dat kan goedkoper. Als we nou in Fra een simkaart met beltegoed kopen en in die foon''s zonder simlock prikken, dat moet kunnen lijkt me. Maar nu de vraag: wat is een goede provider daar? Want als we een slechte dekking hebben, hebben we er nog niets aan. Iemand een idee? Of kent iemand wat namen van providers daar? Dan zoek ik verder zlef wel op internet, alhoel je daar natuurlijk niet direkt zal vinden hoe goed ze dekken...

Ben benieuwd.

Verwijderd

Misschien is een bakkie makkelijker en zeker op de deur goedkoper. Zover ik weet hebben ze bij www.conrad.nl een bakkie voor rond de 100 piek... En is ook sneller ipv bellen want je kan lekker lullen voor niks...

Verwijderd

bij het woord ''bakkie'' krijg ik zo''n vrachtwagenchauffeursgevoel... ;)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Bellen met een Franse Pre-Pay kaart is nou niet echt goedkoop. Het beste wat je kan doen is je Nederlandse mobiel meenemen (dualband) en deze op het Bouyguas netwerk laten "inloggen". Over het algemeen heeft deze een zeer goed bereik, als jullie via Route de Soleill gaan, heb je zeker goed ontvangst. De andere 2 netwerken in Frankrijk zijn: Itineris (France Telecom) en SFR.
* Uberprutser rijdt vaak deze route, heeft altijd 3 of 4 streepjes op zijn Nokia

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Je krijgt inderdaad het gevoel van een vrachtwagen, maar het is en blijft transport.

Heeft eigenlijk alleen maar voordelen: Je kan meteen praten zonder te wachten op verbinding, kost weinig in tegenstelling tot bellen, en je kan ongelimiteerd praten dus als er wat is je blert meteen...

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06-2025

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Als je naar het midden van Frankrijk (Cantal - Puy de Dome), dan doet je mobiel het vaker niet dan wel. :Z Maakt niet uit welke maatschappij. Beste oplossing is toch leren kaart lezen en dan daar afspreken 8-)

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ja, een bakkie is wel leuk, maar zo vaak heb ik dat niet nodig (we gaan maar 2 weken) en ik verwacht niet meer dan voor 25,- per telefoon te bellen. Dan is een bakkie dus duurder. En een bakkie neem je niet mee de stad in. Lijkt me...

Die andere firma''s zal ik eens opzoeken op internet, daarvoor bedankt.
Ergens in mijn hoofd leeft ook nog de naam telefonica. Of is dit spaans/italiaans?

Dat inloggen op dat netwerk: je bedoelt daarmee met de nederlandse simkaart? Het wordt waarschijnlijk bellen van een libertel naar een KPN-telefoon. Kan dat daarmee? En hoe kom ik achter de tarieven die daarvoor gelden?

da-Lynx

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-03 18:17
Telefonica is Spaans, daar zul je dus niks aan hebben :)

En die tarieven: moet je even kijken op de pagina''s van de verschillende aanbieders

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Een bakkie bouw je gewoon in aan de zijkant van de bijrijders kant. En 100 gulden voor een bakkie bij www.conrad.nl
is op zich niet duur en zeker als je hem in de toekomt vaker kan gebruiken. en je hebt ontvangst :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
2,50 per minuut? Waar lullen we in hemelsnaam over als het maar voor een paar weken is.... En veel goedkoper krijg je het niet, tenzij je een veel-zakelijk-bellen abonnement neemt ofzo.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zou voor zo''n bakkie gaan :) Lijkt me best wel geinig toch??!?!? Beetje lullen met zo''n ding :Y)
Dit lijkt me ook zo de goedkoopste oplossing voor als je van plan bent veel te bellen. Als je alleen heel af en toe wilt bellen zou ik gewoon je eigen GSM meenemen en voor die 2,50 per/min gaan :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Laat je heel goed voorlichten over de dekking aldaar.

Ik ken geen enkele franse provider die totale dekking geeft. En er zijn hele gebieden waar geen enkele provider zit. (vooral tussen de bergen)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Ik heb zelf goede kleine kenwood walkie-talkie''s met ongeveer 1 km dekking werkt perfect ze zijn wel duur ongeveer 300 piek per stuk

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

100 / 2.5 = 40 ... oftewel voor de prijs van 2 bakkies kun je 80 minuten bellen. En dan hebben we het nog niet eens over een (eventueel) starttarief. Al met al dus 6 minuten bellen per dag.

Bijkomend voordeel van een bakkie is dat je ''real-time'' verbinding hebt en dus over dat ding kan gillen: "WE MOETEN ER HIER AF!!!!!!!" >:)

Let wel ff op welk kanaal je gebruikt. Als je de verkeerde pakt heb je om de haverklap vrachtwagenchauffeurs over je bak tetteren en de Gendarme vindt het vast ook niet leuk dat toeristen van hun kanaal gebruikmaken :P

* Shedman zou het wel weten: ''Breakie Breakie'' ;)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Pagina: 1