[BC3] Bellen van/naar Curacao

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Een vriendin van mij gaat een maand of 4 naar Curacao om stage te lopen. Ze wil daar dan haar GSM gebruiken om te bellen (zowel daar als naar Nederland) en om bereikbaar te zijn. Momenteel heeft ze een prepaid kaart, maar wil daarom nu een abo afsluiten.

Bij welke provider kan je dit het beste doen?? Lettende op:
a) dekking
b) kosten

Ikzelf dacht aan dutchtone, omdat bij hun alle kosten (ook internationaal bellen) van de belbundel afgetrokken wordt. Als je nl. ben/telfort hebt, dan wordt dat apart in rekening gebracht en betaal je dus voor niets voor belbundel, want die kan je niet opbellen.
Of KPN. Vast een goede dekking, maar die zullen wel zeer prijzig zijn.

Iemand toevallig ervaringen met bellen in Curacao?

Verwijderd

vraag mij af of ze daar wel roaming hebben??

Verwijderd

Laat haar daar lekker daar een pre-pay phone kopen ;)

• a3konijn
Op zondag 13 mei 2001 22:07 schreef BAZZA het volgende:
Laat haar daar lekker daar een pre-pay phone kopen ;)
En dan lekker duur naar Nederland bellen. Ze heeft al een geunlocked-te telefoon

Verwijderd

Ze kan toch gewoon goedkoper bellen vanaf een vast toestel daar ?

Verwijderd

er is geen GSM net op curacao, dus of ze moet daar een geschikt toestel kopen, of je moet via de vaste lijn gaan bellen. :7

• a3konijn
Klopt dat ze daar beter vanaf een vast toestel an bellen, maar ze wil ook bereikbaar zijn. Bovendien kan je abo''s afsluiten bij bijvoorbeeld dutchtone die je 0 gulden kosten en je toch 180 beleenheden krijgt. Dus dat is dan in eerste instantie nog goedkoper. Zeker als je toch een nieuw abo nodig hebt.
Maar als er geen gsm netwerk is (vreemd trouwens???) dan is het dus helemaal niet mogelijk om mobiel te bellen.

Verwijderd

Belminuten werken niet vanuit het buitenland hoor.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 13:46 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Belminuten werken niet vanuit het buitenland hoor.
Dutchtone is (voor zover ik weet) de enige provider waarbij dat dus wel zo is.
Bij die nieuwe all-in abo''s werken je belminuten voor (bijna) alles.
Alleen meen ik gehoord te hebben dat het voor bellen in het buitenland alleen voor een beperkt aantal landen gold.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op Cur. hebben ze een ander mobiele netwerk, nl. TDMA. Een GSM telefoon zal nooit op Cur. kunnen werken.

Oplossing: Mobieltje huren of een pre-paid kopen. Dat kost ongeveer 300,00 Antilliaanse guldens. ANG->NFL 1->1,40
Kosten per gesprek naar NL tussen 1,00-1,25 met mobiel.

aanvullende gegevens:
Om naar NL te bellen raad ik echter aan om speciale pre-paid int. telefoonkaarten te kopen (overal beschikbaar). Dan kost het tussen 0,75 en 0,85/minuut. Kan gebruikt worden op elke vaste toestel.

verder enkele links:
www.itelephony.an (SETEL)
www.gcn-cur.com (GCN)
www.curinfo.com
www.curacaotelecom.com (under construction)

ps. Ze hebben wel roaming, maar alleen voor de TDMA netwerk!!!!!! (bv. VS of Canada)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• a3konijn
wming --> Hardstikke bedankt voor deze informatie!! Dat noem ik nog eens mede-tweakers helpen.
Pagina: 1