[BC3] Veel dns errors @home

Pagina: 1
Acties:

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04
Ik heb sinds kort een aansluiting bij @home(na 2 jaar wachten).
De snelheid is opzich wel redelijk en de pings zijn :9~ maar ik heb heel vaak last van dns errors.

Als ik een pagina wil bezoeken en ik typ de url in, dan krijg ik vaak een "Cannot find server or DNS Error", als ik dan op refresh duw doet die het soms meteen weer, maar vaak pas na een heletijd proberen. Dit is dus erg irritant.

Ik zit hier wel achten een netwerkje te internetten, dus mischien dat dat er wat mee te maken heeft. Ik gebruik daarvoor Sygate 4.0

• Palomar
  • Niet online
gebruik je soms de proxy van @home?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Vul in :
Primary DNS : 212.120.80.4
Secondary DNS : 212.120.80.5

dus DNS niet automatisch laten verkrijgen maar gewoon invullen bij TCP/IP
bij domein kan je invullen wat achter de DNS entry van je eigen computer staat (dus als t CC43211-a.ensch1.ov.nl.home.com is dan is het domein dus ensch1.ov.nl.home.com .
Je kan ook iets anders invullen trouwens dan werkt t ook wel.

O ja , en die gare proxy server dus NIET gebruiken .. alrighty ? 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 18-08 14:04
Bij allebei de computers staat bij IE "auto-detect settings" ofzo aan, er zijn dus geen proxy ingesteld. Maar wat ik ook nogal vaag vind is dat er bij tcp/ip settings van de nic naar de kabelmodem helemaal niets is ingevuld, geen ip, dns, gateway.
Bij de client pc heb ik bij de tcp/ip settings een dns ingevuld die ik ergens op de @home site had gevonden ingevuld.

edit:

Ik had er maar 1 van die 2 dns adressen in staan, dus daar zou het mischien aan kunnen liggen.
Maareh, hoe kom ik erachter dat de proxy''s zeker uitstaan?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Proxy zet je uit bij je Internet Options > Connections > LAN Settings > Use Proxy

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Proxy uit, auto-detect uit, bij TCP/IP eigenschappen alles leeg laten of op automatisch zetten.

TCP/IP settings zijn leeg omdat je DHCP gebruikt. De computer krijgt bij het opstarten alle instellingen van de DHCP-server van @Home. Start WINIPCFG maar eens op, dan zie je dat alles hebt...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

hiya

als je met de cd installeert zet ie zelf de 2e optie, use automatic configuration script, aan, en op http://proxy:8080, als je dus de cd niet gebruikt, doet ie dat nie, scheelt ook weer snelheid, en idd, niet de proxy gebruiken. die dns-errors, tsja, 212.120.80.4/5 of 212.120.66.194/5 zijn allebei oa dns servers. maar je hoeft niet perse dns-servers van @home te gebruiken :)
je kan ook bv die van debian in nederland gebruiken, om maar wat te noemen.

de dhcp-lease komt tot stand via je compu naam, ik werk zelf als studentje bij de helpdesk van @home, en je wil niet weten hoe vaak we mensen krijgen die zelf ff eeen leuke naam bedenken voor hun compu, om er vervolgens achter te komen dat t niet werkt en gaan klagen bij ons. ook de mail-server las ik klachten over hiero. als je bij de pop3 en smtp servers in outlook alleen mail invult, komt daar automatich je domeinnaam achter, bv dbsch1.nb.nl.home.com ofzow, als je daar dus een trace op doet, dus tracert mail.dbsch1.nb.nl.home.com, krijg je t ip van je mailserver, kan je die invullen als mailserver, scheelt weer tijd, hoeft er geen dns-request naar buiten. ook komt het veel voor dat mensen die de tcp/ip settings via dhcp binnen krijgen, wel kunnen internetten, maar niet kunnen mailen, dan is vaak het subnetmask niet volledig, sn moet nl 255.255.248/252.0 zijn. die een na laatste digit-groep is variabel. release/renew all in winipcfg wil errug vaak helpen. ook mensen die geen dhcp-lease krijgen, check compu naam en re-install de nic es? meestal lost dat al veel op. zo, naja, dit zijn mijn ervaringen, waarschijnlijk weten de meesten hier deze dinegn al, maja, als een paar klanten op deze manier wat meer zelfredzaamheid accumuleren, scheelt ons ook weer wat werk.

iig, succes!

• Witte
  • Laatst online: 18-08 10:09
Op zondag 13 mei 2001 15:23 schreef hoeba het volgende:
hiya

als je met de cd installeert zet ie zelf de 2e optie, use automatic configuration script, aan, en op http://proxy:8080, als je dus de cd niet gebruikt, doet ie dat nie, scheelt ook weer snelheid, en idd, niet de proxy gebruiken. die dns-errors, tsja, 212.120.80.4/5 of 212.120.66.194/5 zijn allebei oa dns servers. maar je hoeft niet perse dns-servers van @home te gebruiken :)
je kan ook bv die van debian in nederland gebruiken, om maar wat te noemen.

de dhcp-lease komt tot stand via je compu naam, ik werk zelf als studentje bij de helpdesk van @home, en je wil niet weten hoe vaak we mensen krijgen die zelf ff eeen leuke naam bedenken voor hun compu, om er vervolgens achter te komen dat t niet werkt en gaan klagen bij ons. ook de mail-server las ik klachten over hiero. als je bij de pop3 en smtp servers in outlook alleen mail invult, komt daar automatich je domeinnaam achter, bv dbsch1.nb.nl.home.com ofzow, als je daar dus een trace op doet, dus tracert mail.dbsch1.nb.nl.home.com, krijg je t ip van je mailserver, kan je die invullen als mailserver, scheelt weer tijd, hoeft er geen dns-request naar buiten. ook komt het veel voor dat mensen die de tcp/ip settings via dhcp binnen krijgen, wel kunnen internetten, maar niet kunnen mailen, dan is vaak het subnetmask niet volledig, sn moet nl 255.255.248/252.0 zijn. die een na laatste digit-groep is variabel. release/renew all in winipcfg wil errug vaak helpen. ook mensen die geen dhcp-lease krijgen, check compu naam en re-install de nic es? meestal lost dat al veel op. zo, naja, dit zijn mijn ervaringen, waarschijnlijk weten de meesten hier deze dinegn al, maja, als een paar klanten op deze manier wat meer zelfredzaamheid accumuleren, scheelt ons ook weer wat werk.

iig, succes!
He, studentje, leer eens fatsoenlijk Nederlands. Als je zo ook aan de helpdesk bent, begrijpt geen mens je.

Houdoe

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Een optie is gewoon je instellingen statisch in te vullen en de dns van bijv. xs4all te gebruiken (194.109.6.66 en 9.99 en nog 1, die ik zo niet uit m''n hoofd weet).

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Puntje voor Witte.. goeie uitleg.. maar of het zo besteed is aan de brede doelgroep hier?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1