[BC3] Zelf ADSL aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 12:45
Laat ff horen wat Kpn gezegd heeft...

Woon namelijk ook in zo''n gebied waar nog niks beschikbaar is (Limburg he ;) )

Verwijderd

Ik zit nu al vanaf 1997 op een snelle internet verbinding te wachten.
En er is nog niks hier in Friesland.
Ik heb Essent al een paar honderd keer gebeld.
Maar ze geven me maar geen antwoord.
Zou ik ook niet doen hoor aan zo''n irri figuur, maar goed.

Nu zou ik wel eens willen weten hoe veel geld het me gaat kosten als ik de KPN wijkcentrale laat aanpassen, zodat ik mijn prive ADSL aansluiting heb.
( Volgens mij hoeven er alleen maar een paar modem bankjes in of zo ) }:0

Verwijderd

Mensen komen wel op hele rare ideeen op zoek naar een breedbandverbinding zeg... KPN zelf al gebeld? Ben benieuwd of ze je dan serieus nemen... :)

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
hahaha lol :)

Ik denk echt niet dat ze dat gaan doen voor jou. Of je moet ze 1000 piek er voor geven ofzo :9 misschien dat ze het dan doen.

Maar ik zou zeggen bel KPN eens en dan hoor je het wel

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
Ja ik zou zeggen, bel ze eens... en ik denk dat als je maar genoeg met flappen zwaait dat ze dan wel inbinden... :)

Vraag wel naar de manager ofzo..... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Als het me maar 1000 gulden of zo gaat kosten, wat ik dus niet denk.
Dan doe ik het meteen.

Maar zeg nu zelf, je moet toch wat of niet?
Ik heb al over een satteliet verbinding nagedacht, maar dan zit ik nog steeds met telefoon kosten en een trage upload.

Als het me nu 5000 piek ofzow kost, ga ik gewoon de hele buurt af of ze ook een bedrag mee willen betalen, en wat er over blijft schiet ik wel bij.

Want met die klote Essent kan je ook niks.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 17:49 schreef QuakeMASTER het volgende:
Dan doe ik het meteen.

Ik heb al over een satteliet verbinding nagedacht, maar dan zit ik nog steeds met telefoon kosten en een trage upload.

Als het me nu 5000 piek ofzow kost, ga ik gewoon de hele buurt af of ze ook een bedrag mee willen betalen, en wat er over blijft schiet ik wel bij.

oei je bent wel erg desperate.. wacht gewoon nog even af... in 2003 zal ADSL landelijk dekkend zijn... zoals het nu met ADSL gaat ging het destijds ook met ISDN dus...

be patient ;)

/me wacht ook nog steeds

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik moet hier echt om lachen, het is maar net hoeveel je voor een snelle verbinding over hebt. Ik heb voor mijn ADSL ook LANG moeten wachten (daarvoor 56k6) en ik kan je melden dat de kick natuurlijk alleen maar groter wordt naarmate je langer wacht :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

misschien is het wachten wel leuker dan het hebben idd.... vergelijk het met superweb destijds... op gegeven moment vond je het gewoon normaal dat je 24 uur per dag verbinding had :7

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zaterdag 12 mei 2001 17:49 schreef QuakeMASTER het volgende:
Dan doe ik het meteen.

HAHA, het gaat hier om tienduizenden guldens hoor....haha, en dat wil je aanleggen? die is gek

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 18:26 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

HAHA, het gaat hier om tienduizenden guldens hoor....haha, en dat wil je aanleggen? die is gek
XXXMaverick je komt uit Heerde he?
daar zal ADSL werkelijk nooit komen :+

Verwijderd

Eindelijk zijn ze hier kabel-internet aan het aanleggen. Volgens @Home kunnen ze de modem bij mij eind juli komen aansluiten.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 19:16 schreef Shadowzon het volgende:
Laat ff horen wat Kpn gezegd heeft...

Woon namelijk ook in zo''n gebied waar nog niks beschikbaar is (Limburg he ;) )
aj das jammer .. in 2003 dus landelijke dekking en limburg is nu eenmaal geen Nederland he ;)

• Shadowzon
Op zaterdag 12 mei 2001 19:18 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

aj das jammer .. in 2003 dus landelijke dekking en limburg is nu eenmaal geen Nederland he ;)
Ja dat is het wel degelijk :)

Maar het is gewoon niet eerlijk over rond m''n gemeente is Adsl/Kabel beschikbaar..

Venlo,Blerick,Grubbenvorst etc..

Maar 5 km verderop.. In m''n dorp dus nog niet :(

Verwijderd

dan woon je zeker niet binnen de vastgestelde straal van de KPN centrale om ADSL te kunnen krijgen waarschijnlijk.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
postcode check zegt bij mij:

Uit de postcodecheck is gebleken dat Mxstream in uw omgeving nog niet leverbaar is. In het derde kwartaal 2001 zal Mxstream waarschijnlijk wel beschikbaar zijn. Als het zover is, kunt u Mxstream bestellen.

Ben er erg blij mee; want voor kabelinternet zijn hier nog niet eens plannen (casema slaat ons over).

Ik leef mee met degenen die nog langer moeten wachten...telkosten sucken zwaar...

• Shadowzon
Op zaterdag 12 mei 2001 19:22 schreef the_undertaker het volgende:
dan woon je zeker niet binnen de vastgestelde straal van de KPN centrale om ADSL te kunnen krijgen waarschijnlijk.
Dat is het niet... Ik woon midden in het dorp (5 a 6 duizend mensen)
Ik zit wel degelijk binnen die straal.. Daarvoor heb ik KPN nog gebeld..

Maar voor hun loont het enk ik gewoon niet om dit gebied aan te sluiten :(

Ik vind dat ze ook eens rekening moeten houden met mensen die helemaal niks hebben...

Voor hun zouden ze dan met een andere aanbieding moeten komen.. Bijvoorbeeld flatfree internet

Kpn verdient miljarden aan die inbelkosten voor internet.. Nu nog de nieuwe dienst MXstream erbij..

Kpn heeft alleen maar verdient aan het internet.. Dus ik vind het wel zo redelijk als ze met een flatfree aanbod komen voor i-net totdat ADSL landelijk gedekt is.

that''s my point!

Verwijderd

tja... de KPN blijft ons uitzuigen zolang ze kunnen :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik las laatst op GoT dat het aanpassen 3 ton kost :'(
Knappe jongen als je dat bij elkaar krijgt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

begin dan maar vast met je collecte ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom adsl? Om te gamen is isdn ook wel aardig als alternatief. Sure ik heb ook liever dsl(soon hehe) maar isdn is lang niet slecht.. Beter als me crap kabel wat ik nu heb..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Shadowzon
Op zaterdag 12 mei 2001 19:34 schreef Aspi het volgende:
Waarom adsl? Om te gamen is isdn ook wel aardig als alternatief. Sure ik heb ook liever dsl(soon hehe) maar isdn is lang niet slecht.. Beter als me crap kabel wat ik nu heb..
Goh daar ben ik het nu niet meej eens...

ik heb er ALLES voor over om een 24/7 verbinding te hebben... Ook al zou het maar 5kb down/ 3 kb up zijn

Telefoonkosten rijzen echt de pan uit nu :r

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04
Op zaterdag 12 mei 2001 18:55 schreef 007 het volgende:
Eindelijk zijn ze hier kabel-internet aan het aanleggen. Volgens @Home kunnen ze de modem bij mij eind juli komen aansluiten.
Daar zou ik maar niet te erg op hopen, hier zijn ze vorig jaar rond deze tijd ook begonnen met aanleggen, en ik zou het in augustus kunnen krijgen.(stond ook op de site enzo)
In augustus bel ik ze dus op om vragen om ze kunnen komen instaleren. Mooi dat dat dus niet door ging, ze waren nog aan het testen, zeiden ze.

Ik heb nu eindelijk sinds dinsdag een abbonement...

Verwijderd

Neem anders gewoon een huurlijn naar je dichtsbijzijnde pop-station.
Is meestal een paar honderd pieken.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Dit is wel schitterend zeg, dat je ZO ver wil gaan voor je breedband verbinding. Waarom begin je niet je eigen provider ofzo, leg je een eigen lijntje naar de Amsterdam Internet Exchange ofzoiets.

Nee maar even serieus. KPN ligt al schandalig achter met de uitrol van ADSL, en al helemaal met het verwerken van de aanvragen, dus die zitten denk ik niet echt op je te wachten. En dan nog, een paar duizend gulden? Vind je dat het echt waard? Ik zit zelf ook nog steeds te wachten, maar zoveel ga ik er echt niet aan uit geven.

Op zich vind ik het wel ondernemend van je, ben benieuwd of je iets van de grond krijgt. Zo ja, dan zullen misschien wel mensen in je voetpad volgen. Hou ons op de hoogte :)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• xxxMaverick
Op zaterdag 12 mei 2001 18:29 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

XXXMaverick je komt uit Heerde he?
daar zal ADSL werkelijk nooit komen :+
lol, tja ik vrees dat je gelijk hebt.......

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is nou het doel van KPN; net zo lang wachten tot mensen er grof geld voor gaan betalen

They made me do it.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 19:49 schreef -=Indigo=- het volgende:
Ik heb nu eindelijk sinds dinsdag een abbonement...
Ik mag hopen dat dat niet gebeurd, maar in de wijken waar het al beschikbaar is zijn ze hun beloften nagekomen. Was dat ook met Essent@Home dan? Ik hoor daar namelijk bijna nix slechts over, zeker geen jaar vertraging, hooguit een maand.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 20:39 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

lol, tja ik vrees dat je gelijk hebt.......
Wapenveld (lees: GAT) zit iig in hetzelfde schuitje dan ;)

• xxxMaverick
Op zaterdag 12 mei 2001 21:38 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

Wapenveld (lees: GAT) zit iig in hetzelfde schuitje dan ;)
het is diep triest, dan maar wachten op flat fee

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KPN zou volgens een oud bericht, waar ik de laatste tijd niks meer over heb gehoord, begin juli dit jaar met een ISDN-flatfee abbonement komen.

Wordt afwachten. Zou het niet meer dan eerlijk van ze vinden tegenover degenen die met kabel en adsl buiten de boot vallen.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 21:40 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

het is diep triest, dan maar wachten op flat fee
dat komt er ook niet van

• xxxMaverick
Op zaterdag 12 mei 2001 21:42 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

dat komt er ook niet van
gratis internet is dood voor het einde van het jaar. Mensen willen niet meer betalen, logisch zou zijn om ''prepaid'' internet aan te gaan bieden.......

compleet flat fee denk ik niet, maar meer 100 gulden 6 uur per dag ofzo

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Op zaterdag 12 mei 2001 21:42 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

dat komt er ook niet van
Nouja er gebeurt wel wat...leest:
www.opta.nl/documenten.asp?id=414
www.opta.nl/documenten.asp?id=215

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• xxxMaverick
Op zaterdag 12 mei 2001 22:30 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

Nouja er gebeurt wel wat...leest:
www.opta.nl/documenten.asp?id=414
www.opta.nl/documenten.asp?id=215
worldcom reageert niet eens meer op e-mail, het is een zooitje..... bijna ieder land heeft flat fee, maar wij niet......een schande

Verwijderd

Ach ja, het kan ook andersom;

Ik heb vanaf februari ADSL voor ISDN maar ik moet zeggen dat de upload me wel erg tegenvalt. Nou doet kpn niets minder dan ze beloven (64kBytes/s down, 8kBytes/s up) maar ze maken er nergens melding van dat wanneer je aan het downloaden bent en plots ga je uploaden dan flikkert de hele download in, en niet een beetje ALLES dus. Ik heb al op vele plaatsen gezocht maar heb nog niets kunnen vinden wat dit verschijnsel verklaart. Ik vind dit, na vier maandjes testen, niet echt acceptabel. Er zijn namelijk meerdere situaties die voorkomen waarbij ik een download onafhankelijk van de upload wil hebben (filesharing, eigen servertje enz. enz.). Bijkomend feit is dat de TU Delft nu ook T3 verbindingen gaan aanleggen en hiermee klaar zijn rond het einde van augustus.

Tot zover lijkt het duidelijk wat er gaat gebeuren; na opzegging kpn volgt, voor 20,-/mnd T3 :P. Deze planning volgend besloot ik afgelopen week eens te bellen met de kpn-ners. Wat blijkt; ik moet me aan het jaarcontract houden en dus gewoon betalen tot maart 2002 (ook al verhuis ik dus naar het buitenland zo rond oktober) :( :(
Ik d8 dat ik ze een dienst verleende om VIER maanden van te voren op te zeggen (de telefoon is wel gewoon opzegbaar per maand :?). Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat kpn nog een monopolie vwb ADSL heeft.

Tja nu denk ik er toch maar over om een klachtensessie te starten over die upload want hierover staat niets vermeld in hun voorwaarden, terwijl het toch een mankement is aan hun product.

Iedereen die dus ADSL van kpn neemt; houdt dus rekening met een eventueel up/down-probleem. Zeker als je een eigen server wilt beginnen. Op zich is 24/7 zeer cool maar als je ff snel een mixje wil ophalen en er begint er één een mixje bij jou op te halen van 60 Mb, ben je dus mooi ((60*1024)/8*3600) meer dan twee uur bezig. En DAN moet je nog met je eigen download beginnen. Maar goed dat snappen jullie ook wel.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Gewoon verhuizen naar een plek waar ze wel kabel/adsl hebben.

(wel sick eigenlijk :P)

Verwijderd

Jeetje!.
Ik had niet zoveel reacties verwacht.
Ik zal morgen (maandag) meteen even bellen naar Kpn.
Heb ook aal vaak naar de Mxstream lijn gebeld, maar die zijn constand in gesprek of er zijn nog tig wachtenden voor u.

• Shadowzon
Op zondag 13 mei 2001 14:10 schreef QuakeMASTER het volgende:
Jeetje!.
Ik had niet zoveel reacties verwacht.
Ik zal morgen (maandag) meteen even bellen naar Kpn.
Heb ook aal vaak naar de Mxstream lijn gebeld, maar die zijn constand in gesprek of er zijn nog tig wachtenden voor u.
Ennuh wat zei Kpn?? :)

Verwijderd

denk dat als je de kosten wilt betalen voor ADSL in je buurt (gereed maken centrale) nog meer kwijt bent dan dat je 100 gedundelde huurlijnen neemt ;)
Pagina: 1