Toon posts:

[BC3] ADSL + line-sync probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een berichtje waar ik toch wel benieuwd naar ben.

Ik ben sinds januarie (geloof de 12de) in bezit van een ADSL abbo en apparatuur. Natuurlijk een DHZ pakket, want daar ben je TI''er voor..

Maar goed nu het probleem, sinds dag 1 heeft het nog nooit gewerkt. Een vaag line-sync problem. Ok als TI''er kan je wel snappen dat er misschien een iet goede kabel tussen zit die een probleem veroorzaakt, maar dat was het niet (misschien ook wel maar ja).

Bij het omzetten in de KPN centrale waar wordt aangegeven dat je toegang hebt tot ADSL kwam het eerst probleem. Door het omzetten deed onze telefoon lijn het niet. We hebben toen twee dagen zondder telefoon gezeten toen is er een monteur naar de centrale geweest en heeft daar een of andere patch geinstalleerd toen deed de telefoon het weer wel. (Dit was al eind december hadden ze toen blijkbaar al omgezet :? )

Ik gelijk gebeld naar de KPN in januari voor het melden van het line-sync probleem. Is gemeld aan zou worden doorgegeven aan de juiste afdeling (je hebt weet ik nu op z''n minste een stuk of 12 MXstream hulp nummers :? :? onder het mom van gebruikers vriendelijk). Er is een monteur langs die centrale langs geweest (weet ik weer door dat die zelfde monteur bij een vriend van mij ADSL moest aanleggen) en die snapte niet hoe die centrale in elkaar stak (waarschijnlijk ooit een keer door iemand provisorisch aangelgd o.i.d.) dat had hij door gemeld en er zou een expert naar moeten komen kijken. (Dit was allemaal nog eind januari).

Daarna elke week proberen te bellen (tja gemiddeld sta je toch een drie kwartier in de wacht, tegen woordig hebben ze blijkbaar nog minder lijnen beschikbaar want nu krijg je de boodschap "We zijn momenteel druk bezig, bedankt voor het bellen en belt u een later tijd stip maar terug.... tuut ... tuut... tuut") en toch wel om de week iemand daar gesproken (zo ver ze me niet naar een andere afdeling door stuurden :( )

Laats belde ik weer (ongeveer begin april, werd ik weer doorverbonden naar een andere afdeling (lang leven de doorverbiningen :( :( :( :() persoon aan de andere kant was heel aardig. Ging het gelijk uit zoeken. Kwartiertje wachten (ach dat ben je onder tussen wel gewend bij hun) en die persoon kwam een beetje met bevende stem terug, veel verontschuldigingen gehoort in dat gesprek. Dat is natuurlijk wel allemaal leuk en aardig. Hij zei dat ze er mee bezig waren en dat het hun speet dat het zo lang duurde, dat dat dus eigenlijk niet kon enzo.

Nou kijk ik nog steed tegen zo''n knipperend lampje om m''n adsl adapter/modem aan Nog steeds kan ik niet internetten via adsl. Ze trekken ondertussen wel al m''n abbo van m''n rekening. Daar ook natuurlijk over gebeld, zouden terug bellen (zeiden ze al die tijd ook al :( :() Maar ik ben dus nog nooit door de KPN gebeld met maar enige informatie.

Ik ebn dus benieuwd of ik dus echt zo''n unieke situatie heb, of dat dit wel meer voorkomt.

Eventueel mensen die er meer verstand van hebben kunnen natuurlijk ook goed reageren. Excusses heb ik al van de KPN, nu eens die resultaten zien.

Verder nog een opmerking in de rest van de stad doet ADSL het wel gewoon, primafoon winkel e.d. maar ook vrienden van mij hebben ADSL (nou twee dan).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 10 mei 2001 10:00 schreef Wuuzelaer het volgende:
Heb sinds een week MXStream en het loopt als een zonnetje(in mijn dromen).
Het volgende "probleempje" doet zich voor, Line Sync led :Z wil maar niet continue branden.
Heb al zo''n beetje alles geprobeerd wat mogelijk is inclusief verwisselen
besturingssysteem van WinME naar Win98.
Teneinde raad maar de MXStream helpdesk gebeld.
Een uur aan de mobiele telefoon gehangen en allerlei tests uitgevoerd inclusief verwisselen
kabels met en zonder splitter geprobeerd maar nog steeds 0,00 NIX.
Volgens de geleerden bij de helpdesk is alles in orde met de splitter en op de centrale,
de fout moet bij mij in huis bij de centrale aansluiting liggen.
Heb zelfs geprobeerd om in de bestaande aansluiting de kabels te verwisselen maar ook
dat levert niks op.Misschien een slecht kontakt volgens de helpdesk heb dus een andere
telefoonstopkontakt gekocht maar ook dit mag niet baten.
Ik ben nu toch zo''n beetje uitgeexperimenteerd en weet ff niet meer waar ik het moet zoeken.

Zijn er nog meer mensen met soortgelijke problemen en hoe hebben jullie dat dan opgelost ?
Is er misschien een tool om het Alcatel Speed Touch Home modem mee te testen misschien dat
daar ergens de fout ligt.

Een niet zo vrolijke misschien toekomstige ADSL gebruiker. :'(
Hiero dus zo''n beetje hetzelfde probleem Line Sync heeft bij mij nog nooit comtinue gebrand.
Heb al verscheidene maal bij helpdesk gebeld zouden binnen 5 dagen kontakt met me opnemen.
Bwa alweer 6 dagen geleden nog steeds nix gehoord.

Tjonge Tjonge hoor van jou alweer genoeg hoop niet dat het bij mij ook zo lang gaat duren.

P.S. Kun je niet onder die betaling uitkomen
ik bedoel een dienst die niet funktioneerd en ook nog eens door schuld van KPN.

Any Tips ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik onder die betaling kan uit komen, Heb natuurlijk al weer 4 keer naar die afdleing gebeld en die zeiden dat ze terug zouden bellen/breif sturen. Nou geen van tweeen is dus ooit gebeurt. Je kan natuurlijk wel zeggen ik stop er mee. Maar ja dan blijft het probleem liggen natuurlijk op het moment dat je verdergaat.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[quote]Op vrijdag 11 mei 2001 15:25 schreef Halon 1202 het volgende:
Even een berichtje waar ik toch wel benieuwd naar ben.

Ik ben sinds januarie (geloof de 12de) in bezit van een ADSL abbo en apparatuur. Natuurlijk een DHZ pakket, want daar ben je TI''er voor..

ik vrees dat mijn verhaal (line sync) zie post ádsl aanvraag (vandaag) erg op die van jouw gaat lijken (ik bid Got op mijn blote knieen van niet ik wacht al zoooooo lang (en al mijn it vrinden blazen al maanden over het net 100 mb hier halve gig daar kom ik weer aan met met 2 mb appie...

ach ja live is hard and than you die and than ...you start al over again... :7

ps veel sterkte in iedergeval

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Over het line speed probleem. Dit is (bijna) zeker te meten. Je kan op je alcatel modem in loggen met bijvoorbeelt telnet. Wat minder mensen weten dat dr ook telnet/ftp/TFTP/SMTP en nog wat zaken op zitten. (voor de IT''ers onder ons een leuke speeltuin)(voor de hackers onder ons verplichte kost ;)

goed nu snel verder in op je vraag. In dat modem zit een EXPERT modus waar je allerlij statistics kan opvragen ( zoals signaal ruist verhouding etc) nu zul je je mischien afvragen hoe kom ik in die expert modus. Das nog niet zo simple...
telnet 10.0.0.138 (of een ander ip als je dat ingesteld hebt.)

je krijgt de promt tiept EXPERT
dan geeft dat vage ding in eens een string
met die string ga je naar

http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/index.shtml ( ergens een link volgen ) en daar mee kan je die sting posten en krijg je je sleutel terug.. KABOOM expertmodus..

ftp kent ook een expert modus ( dan kan je je software uit/op je modem halen.)

ik hoop dat je http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/index.shtml informatief vind en dat ''t lukt te acherhalen WAT het line probleem veroorzaakt :)

groetjes.. herm

Verwijderd

Ik vind dat jij jezelf ook een beetje laat afbekken... ik had dus echt al de nodige problemen gemaakt of bij een primafoon of bij het kantoor in Amsterdam! Een beetje a la Pieter Storms...>:)
Pagina: 1