[BC3] Chello, van Eurodocsis terug naar Terrayon.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De docsis modems gaan evengoed nog gebruikt worden. Waarschijnlijk hebben ze em bij jou vervangen omdat je duidelijk maakte er niet blij mee te zijn :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Twee weken geleden had Chello van UPC laten installeren bij mij thuis. Ik kreeg een nieuwe kabelmodem: een Cornerstone (Eurodocsis), dat een nieuwe generatie kabel-modems moest worden bij Chello. Volgens insiders bij Chello, een grote investering a 900 gulden per klant.

Er zijn geloof ik 1500 mensen in Nederland met dat nieuwe systeem en het is me uitgelegd dat zij dienen als proefkonijn.
Upload is wel 30 Kb/s (als ie het doet tenminste)

Na installatie, controleren van de verbinding en qua download-snelheid zat het goed. Maar qua upload voor geen meter. Kon net aan surfen maar een mailtje van 1MB versturen dat ging niet, want de upload stopte na een paar seconde.

Ik bellen naar UPC met een storingmelding.... Er werd me doodleuk gezegd dat het aan mijn computer ligt. WTF, ik een andere keer opbellen en ik kreeg de manager van de Internet-helpdesk aan de lijn.

Mijn probleem opnieuw vertelt en gelijk gekregen. "HUB-12", die bij mij in de wijk zou staan, is te vroeg opgeleverd en kan de nieuwe generatie modems niet aan. Daardoor zouden die problemen worden veroorzaakt. Er zou wat aan gedaan worden en ik zou dan een keer per week worden gebeld om op de hoogte te worden gehouden.

Nu na twee weken, eindelijk een oplossing: twee weken geen mailtjes kunnen versturen en maar matigjes kunnen surfen: Maandag komt de monteur om een Terrayon modem te installeren en het nieuwe systeem weg te halen.

Gelukkig is er wel de mogelijkheid voor mij om restitutie aan te vragen en zo de eerste maand gratis te kunnen internetten. :9

Jammer alleen dat ze bij UPC niet beter hebben nagedacht bij het installeren van nieuwe hardware. |:( |:(
Ze zijn al zo''n verlieslijdend bedrijf en door dit soort zaken zal het er niet beter op gaan.

Werd wel goed behandelt door de Helpdesk (uiteindelijk), alleen is de gang daarnaar toe errug moeilijk. Meestal krijg je een of andere onbenul aan de lijn die je zo snel mogelijk probeert door te schakelen naar een andere onbenul.
Uiteindelijk wel de juiste persoon te pakken gekregen en prima geholpen.

Verwijderd

Chello heeft toegegeven dat ze een verkeerd produkt leveren dus daar hoef ik ook niet blij mee te zijn. Dat gaan ze maandag oplossen :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:02
Chello is er IMHO nog niet klaar voor, ze moeten eerst het terayon platform maar eens up and running krijgen..

I want to live forever, so far.. so good.