[BC3] Nokia 3310 meegewassen op 40 granden!!! Aargghh!!

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En nu doet ie dus geen moer meer, logischerwijs. De pest is ook, dat hij net nieuw was :(

Ik heb em nu een beetje gedroogd, en het beeldscherm licht wel weer op, maar ik zie niks.
Die *(&winkel zei trouwens dat Nokia geen waterschade behandelt, omdat dat gevaarlijk zou zijn.

In principe zouden de printplaten en de chips wel ertegen moeten kunnen toch?
Ik weet nog dat ik vroeger ook wel eens horloges in het water liet vallen, en die deden het toen ook niet meer, totdat ze opgedroogd waren.

Weet iemand of dit ding nog te redden is? Of waar je hem eventueel toch nog zou kunnen laten maken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Helemaal uit elkaar halen en laten drogen misschien ?

• BC3 Victim
Ik heb em opengemaakt, maar niet verder dan het verwijderen van de frontjes, batterij en sim-kaart. Zal toch wel genoeg zijn? :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Prulleman
  • Laatst online: 00:25
Gewoon met een heel onschuldig gezicht terug naar de winkel en zeggen dat ie het ineens niet meer deed...

Werkte bij een vriend van mij ook, bij hem gingen z''n ledjes niet meer uit na een (halve) plons in de sloot, ze zeiden dat ze em op zouden sturen, maar na ff zeuren kreeg ie gewoon een nieuwe mee :)

Strava

Verwijderd

Maar is ie nu wel lekker schoon :P

Ok, wel balen. Maar k denk dat je gewoon idd je liefste gezicht moet zoeken en terug gaan naar de winkel. Dat helpt vaak het meeste. suc6.

• BC3 Victim
op 40 graden ik dacht dat je een gsm op 90 graden moest wassen. Hmmm zal wel weer aan mij liggen dan.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Waterschade zien ze altijd......ter reparatie aanbieden heeft dus geen zin!

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 12:46 schreef Gash het volgende:
Door de kalk die achterblijft ?
dan moet je hem een dagje in een badje van azijn leggen ;)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik zou vooral niet proberen hem steeds aan te zetten. Gewoon accu eraf en laat maar eens flink drogen.. paar dagen ofzow..

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• BC3 Victim
Volgens mij zien ze waterschade inderdaad altijd. Ben net maar even snel lid geworden van Club Nokia, en ik loop zometeen even langs het Nokia service punt...
als het goed is krijg ik zowiezo een leentoestel, en ze gaan even kijken wat ze eraan kunnen doen.

Ik heb er trouwens net een andere batterij (van een collega) ingezet, en hij doet het nu wel min of meer, alleen ik zie geen beeld! :P

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
ik heb ongeveer hetzelfde gehad...
mijn 6210 was in de plee gevallen :'(
2 dagen laten drogen, en hij deed het weer..
eneige probleem was dat de accu waarschijnlijk korstsluiting gemaakt heeft en daardoor niet meer oplaad..
ik terug naar de winkel..in principe geven ze je der dus nix meer voor..gelukkig had ik mijn foontje verzekerd..
dus ik wou hem meegeven maar ze hadden geen leentoestellen meer...dus ik heb een nieuwe accu gekocht en me foon werkt weer als een zonnetje...

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 12:46 schreef Gash het volgende:
Sterker nog, ze kunnen zelfs zien dat dat op 14 april is geweest. Die gasten zijn echt beregoed. Als ik vandaag m''n GSM in de sloot pleur, kunnen zij over drie maanden zien dat dat vandaag is gebeurt. Tip van mij? Mama lief aankijken, tanden op elkaar en een nieuwe kopen... :'(

Verwijderd

Sorry hoor, maar ik kom niet meer bij :D, in de plee nog wel, haha.

Definately you scared the shit out of you ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gelukkig heb ik mijn 6210 verzekerd, dus heb ik daar geen problemen mee >:)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Umm drogen is leuk hoor maar je krijgt op bijna elk contact in je telefoon oxditatie(ofzo)
kortom je zal hem toch eerst helemaal uit elkaar moet halen en van Elctro schoonmaak spul moeten gebruiken (kontakt spray maybe).

• BC3 Victim
Ben ik toch effe langs die Nokia winkel geweest en verteld dat ik hem gesloopt heb. Hij zegt: Breng morgen effe langs met aankoopbonnetje, fixen we dat morgen en dan is ie morgen of zondag klaar!
Beter! Kan ik zondag hem uiterlijk weer ophalen! :P

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 16:18 schreef NogooD het volgende:
Umm drogen is leuk hoor maar je krijgt op bijna elk contact in je telefoon oxditatie(ofzo)
kortom je zal hem toch eerst helemaal uit elkaar moet halen en van Elctro schoonmaak spul moeten gebruiken (kontakt spray maybe).
Nou, hij geeft wel gewoon leven en zo.
Maar die batterij is wel echt naar god volgens mij....

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 mei 2001 15:43 schreef mxstrAEm het volgende:
Sorry hoor, maar ik kom niet meer bij :D, in de plee nog wel, haha.
Dat gebeurt vrij snel hoor, hoe idioot het nog klinkt :P

Mijn telefoon is al 2x uit m''n broekzak NAAST de plee gevallen toen ik m''n broek optrok :o
Bij m''n broertje is ie er al een keer ingevallen >:)
Toen hebben we ''m lopen drogen met een fohn en nu doet ie ut weer (philips savvy) alleen het scherm is een beetje brak, maar hij heeft al een nieuwe... was een tijdje geleden.

Hoe je je telefoon op 40 graden kan laten meewassen snap ik alleen nog steeds niet, kijk jij je zakken niet na voordat je ''m in de was gooit? |:(

Verwijderd

wel lachen om dan naar de winkel te gaan.. van euh ja... mijn gsm is in de plee gevallen en nu doet ie het nie meer .. :)

(ik kwam niet meer bij van het lachen toen ik las dat je dat ding in de plee hebt laten vallen ;))

Verwijderd

Hmmz bagger is dat! /me is vandaag tijdens de laatste schooldag van de eindexamengasten door een NIET NADER TE NOEMEN HENNIE (met mijn excuses aan iedereen die hennie heet :P) in een zwembad gegooid met GSM en al :( :( :(
Mwjah wie neemt er dan ook een telefoon mee, zeggen ze dan |:(
Nou hij doet dus nix meer, het klepje wil niet eens meer open, hoor je alleen gekraak van zand.
Ericsson T28S is het :(

Verwijderd

GVD stelletje oetlullen, ben nu nog pissig :( :( :(

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 19:34 schreef the_undertaker het volgende:
wel lachen om dan naar de winkel te gaan.. van euh ja... mijn gsm is in de plee gevallen en nu doet ie het nie meer .. :)

(ik kwam niet meer bij van het lachen toen ik las dat je dat ding in de plee hebt laten vallen ;))
HA HA dan sta je niet voor lul ook ik zou meteen een nieuwe kopen of zo maar ik zou het tegen niemand zeggen ha ha die is goed ha ha

En als iemand mij in het zwembad gooid en er is iets kapot wedden dat ie dan moet betalen.

Als ik het zelf doe oke maar door iemanad anders ja dus echt niet he

• BC3 Victim
Maareh... je hebt niet toevallig eem verzekering bij je abo genomen ? (Proberen ze je toch altijd te verkopen !?)

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 20:12 schreef DMS het volgende:

[..]

HA HA dan sta je niet voor lul ook ik zou meteen een nieuwe kopen of zo maar ik zou het tegen niemand zeggen ha ha die is goed ha ha

En als iemand mij in het zwembad gooid en er is iets kapot wedden dat ie dan moet betalen.

Als ik het zelf doe oke maar door iemanad anders ja dus echt niet he
Nou, als mijne niet meer gerepareerd kan worden, dan kunnen ze mooi de nieuwprijs dokken (>600 piek) :(

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 20:31 schreef SySasZ het volgende:

[..]

Nou, als mijne niet meer gerepareerd kan worden, dan kunnen we mooi de nieuwprijs dokken (>600 piek) :(
Als er waterschade word geconstateerd word ie door repair geweigerd en terug gestuurd. Natuurlijk wel de 75,- kijkkosten. Beter probeer je het te regelen met de verzekring van die gasten.

Verwijderd

Als je een wasdroger heb doe hem daar dan in zonder accu en sim in een kussen hopen dat ie het dan weer zal doen suc6.
*D*D*D*D

• BC3 Victim
Ga em zo ophalen!

En ja, ik kijk wel altijd me zakken na, maar ik had een broek met 80 zakken aan, en hij zat in zo''n zijzakje....
Buiten dat was ik zo dronken als een tor toen ik die was erin gooide.... dat hielp ook wel... :P

Ik ben benieuwd wat die gasten van de winkel tegen me zeggen
Als ze zeggen dat ik veel moet betalen mogen ze hem lekker houden! >:)

Ik ga gewoon van de domme spelen en een grote bek geven. Werkt bijna altijd! ;)

Verwijderd

/me heeft nog een Toestel liggen die ie als hamer gebruikt (Mitsubishi MT-30) >:)

• the noise
  • Laatst online: 21:37
ah, die heb ik ok nog liggen!
altijd handig, een reserve veldtelefoon :)

• BC3 Victim
Ruk....ze zijn er dus niet ingetrapt. :(

Nee, is waterschade...doen we niks aan.

Ik nog klagen: "Ja maar jezus dat ding moet toch wel tegen een beetje regen kunnen?"

"Meneer, loopt u ook met uw TV in de regen?"

"Nee oh gij zeer blonde dame van de telefoonwinkel, maar mijn TV past niet helemaal in mijn achterzak....duh"

Anyway.....ga maar eens bij Beverwijk kijken......of daar nog wat leuks ligt.....

Iemand nog een 3310 of zo in de aanbieding? :D

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 16:18 schreef NogooD het volgende:
Gooi je em toch n keer in een Coca-Cola badje :) Dat schijnt te werken tegen roest...

Verwijderd

Ik zou hem heel snel helemaal uit elkaar schrouven (echt helemaal!) en dan snel laten drogen (in een Stikstof atmosfeer).. Die dingen roesten heel snel!

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 16:06 schreef Gunner het volgende:
Gelukkig heb ik mijn 6210 verzekerd, dus heb ik daar geen problemen mee >:)
whaaa! mijn Motorola K serie(M3588,Koelkast, met veel bier) is niet verzekerd!! als ik dat wel zou doen ben ik goed gek!!!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:37
* Sabelhout heeft nog een Nokia 1610 als reserve liggen (jah, een 1610, geen 6110!)

.....

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gelukkieg kan me siemens m35 tegen water
anders was ie ook al lang naare de klote geweest

Verwijderd

Jongens, een telefoon die waterschade heeft kan je hooguit nog voor een paar maanden aan het werk krijgen en dan nokt ie er echt definitief mee. Dit is vaak het geval met modelletjes die je goedkoop van van die snelle jongens kunt krijgen.
Als een telefoon goed waterschade heeft (lees koppie onder is geweest), is alle moeite die je doet om hem weer aan de praat te krijgen te vergeefs en laat hem vooral niet door een willekeurige winkel ter reparatie opsturen (zonder te zeggen dat het waterschade is), want dan komt ie terug van de reparateur met stickers met ''waterschade'' erop, zelfs op de printplaat en kan je minimaal 75 piek verzendkosten betalen.
Niks meer aan doen dus.

Mzzl Goldfish

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

ff in de magnetron...??!

Klinkt raar maar ga maar eens zoeken op GoT en je zal zien dat een hoop mensen met GSM waterschade em ff in de magnetron doen om de restjes te verdampen...

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
Kweet niet, maar het zou nog wel kunnen werken. Helemaal uit elkaar halen, zover mogelijk, weekje in bijv. je CV hok leggen (waar het kurkdroog is) en dan met een andere accu (vriendje) efe proberen. Echter het kan zijn dat je ''m hebt gemold door ''m te vroeg (nog vochtig)al aan te zetten.. Good luck ermee

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
Ik heb em mooi weer aan de praat gekregen! :P

Alle oxidatie is verdwenen door 1 maal stroom erdoorheen te douwen! :P

Hij is nu aan het opladen, alleen de antenne doet niks, raar genoeg. Een ontvangst van 0.
Iemand een suggestie?

• Gash
  • Laatst online: 27-05-2022
Op donderdag 17 mei 2001 09:32 schreef Ook het volgende:
ff in de magnetron...??!

Klinkt raar maar ga maar eens zoeken op GoT en je zal zien dat een hoop mensen met GSM waterschade em ff in de magnetron doen om de restjes te verdampen...

Ook
Hij zal inderdaad lekker droog worden, maar de rest van je GSM wordt ook gekookt.....
Stop maar eens een oude videokaartje of zo in de magnetron: ziet er erg leuk uit! :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-03 20:54
He Gash, effe offtopic, maar kunnen jullie al Panasonic GD92 foontjes simlock vrij maken? (zit een DutchTone Prepay lock op)...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Op donderdag 17 mei 2001 09:45 schreef Gash het volgende:

[..]

Hij zal inderdaad lekker droog worden, maar de rest van je GSM wordt ook gekookt.....
Stop maar eens een oude videokaartje of zo in de magnetron: ziet er erg leuk uit! :)
Daarom stond ff ook dik gedrukt. gewoon een seconde of 3-4. Het gaat maar om heel kleine beetjes water dus je hoeft em er geen minuut in te doen..:)

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37

Crusader

Arc Nature

Hier even wat info betreffende waterschade (bron: Handyphone in Den Haag):
Voor alle GSM gebruikers
Betreft: Waterschade!!

Wij willen even iets duidelijk maken
1) Waterschade wordt altijd gezien aan de restante kalk die over blijft op de print van het toestel
2) Op de kachel leggen help dus ook niet om die reden
3) Wij sturen het toestel (binnen garantie naar fabriek/repair), het komt altijd ongerepareerd terug.
(Soms zelfs met een onderzoek rekening)
4) Na het drogen op kachel is er vaak nog vocht tussen componenten, die maken dan sluiting.

Oplossing

1) Haal onmiddellijk de accu er af, en doe hem er niet meer op.
2) Stuur hem dan naar ons, zodat wij hem kunnen behandelen.
3) 75 % van de toestellen is dan nog te redden.
Behandeling
Wij dompelen het toestel in een speciale vloeistof die het water verdrijft.
De vloeistof verdampt heel snel, met het effect dat het water en de vloeistof verdwenen is
Hiervoor moet wel het toestel open gemaakt worden, vaak moeten delen ge-desoldeerd moeten worden.
Dit alles is de enige methode om zoveel mogelijk toestellen te redden.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• BC3 Victim
Alles werkt nu weer, kalk is verdwenen etc.
Alleen nog steeds geen ontvangst! *(&interne antenne...was die extern geweest, deed ie het nog!
Weet niemand een concrete oplossing?
Denk dat ik em nu gewoon weer naar de winkel breng, alle kalk is reeds verdwenen!

• FreeRider
Telefoontjes leven langer met Calgon ;)

• conceicao
  • Laatst online: 11-04-2024
/off topic
* conceicao is ook een keer in een zwembad gegooid met gsm en al... in mijn val dacht ik: liever val schade dan waterschade en toen heb ik hem in mijn val op de kant geknikkerd.
(was toch kadoek overigens)
/off topic

Maareh het is zo dat waterschade altijd gezien wordt door reparatiebedrijven. Dit vaak door de schimmelvorming, kalkaanslag etc...

• Prulleman
  • Laatst online: 00:25
heb je al naar dat puntje gekeken waar die antenne-plaat contact mee maakt?
misschien dat die een beetje rot zijn.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/pics/nokia.gif

Strava

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 12:10 schreef Prulleman het volgende:
heb je al naar dat puntje gekeken waar die antenne-plaat contact mee maakt?
misschien dat die een beetje rot zijn.
[afbeelding]
Hmmm, nee nog niet.
Maar is dit geen 3210?
Deze antenne ziet er namelijk anders uit dan die van mij?

• FreeRider
Dat is een 3210, zitten net als bij mijne PIII Inside en Powered By Asus stickertje op :)

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 20:01 schreef SySasZ het volgende:
Hmmz bagger is dat! * BC3 Victim is vandaag tijdens de laatste schooldag van de eindexamengasten door een NIET NADER TE NOEMEN HENNIE (met mijn excuses aan iedereen die hennie heet :P) in een zwembad gegooid met GSM en al :( :( :(
Mwjah wie neemt er dan ook een telefoon mee, zeggen ze dan |:(
Nou hij doet dus nix meer, het klepje wil niet eens meer open, hoor je alleen gekraak van zand.
Ericsson T28S is het :(
owh, dat heb ik ook een keer gehad, maar dan in een sloot. ff een paar flinke klappen voor z`n stomme hersens. en hem de verzekering heeft toen betaald.

Verwijderd

hmm ik kwam gistere avond thuis, k ging naar de badkamer ff zeiken en toen keek ik tijdens het zeiken ff op mijn foon hoe laat het was en toen '' HIK plons liet ik me foon in de plee valle, k*t #^$@^%$^% :( ik mijn foon eruit gehaald :r meej droog gemaakt enzo en hij deed et nog! mooi zo d8 ik maar toen ik later in mijn bedje lag zag ik dat mijn display een beetje verlicht blijft dus das wel kl*te.

dus ik ga van de week een keer trug met me foon in de hoop da ze em repareren of zow.

zouden ze btw gaan zeuren om een nep frontje? denk et nie of wel?

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 14:23 schreef Sickness het volgende:
hmm ik kwam gistere avond thuis, k ging naar de badkamer ff zeiken en toen keek ik tijdens het zeiken ff op mijn foon hoe laat het was en toen '' HIK plons liet ik me foon in de plee valle, k*t #^$@^%$^% :( ik mijn foon eruit gehaald :r meej droog gemaakt enzo en hij deed et nog! mooi zo d8 ik maar toen ik later in mijn bedje lag zag ik dat mijn display een beetje verlicht blijft dus das wel kl*te.

dus ik ga van de week een keer trug met me foon in de hoop da ze em repareren of zow.

zouden ze btw gaan zeuren om een nep frontje? denk et nie of wel?
Dunno, ze zullen iig wel gaan zeuren over waterschade :) lees de rest van de topic maar ''ns...
Pagina: 1