[BC3] Kan ik de oplader van m''n GSM op 110V aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 614 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25267

Topicstarter
Hoi,

Ik ga a.s. Dinsdag op vakantie naar Brazilië, en nu wil ik mijn Nokia 3210 meenemen....

Nu is mijn vraag of iemand hier weet of ik mijn GSM daar kan opladen via 110V (de voltage die ze in Brazilië gebruiken).
Mijn vraag is simpelweg of er rook uit m''n GSM zal komen :'( wanneer ik mijn eigen oplader die ik hier ook gebruik, en gsm daar op 110V aansluit, of dat dit geen bal uit moet maken...
Zelf denk ik dat hij gewoon de 110V omzet naar 12V zoals hij nu 220V naar 12V omzet, maar ik weet zelf niet veel van voltages etc. dus vraag ik dat graag aan de experts, of mensen die zelf de ervaring hebben met het meenemen van hun gsm naar het buitenland waar ze 110V gebruiken....

Alvast bedankt,

Greetz Rough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Staat er meestal wel op, input zoveel volt, output zoveel volt.
Zelf denk ik dat het niet kan hoor!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reply... Denk dat ik hem nu sowieso niet meer meeneem, want ik heb een Ben abbo. en ik las op hun homepage dat ze geen roaming partner in Brazilië hebben.. (alleen maar in Suriname)...... Ik pass wel in Madrid, maar om hem alleen mee te nemen voor een paar uur.. nah.... en om dan ook nog eens het risico te lopen dat ik m''n mobiele telefoon naar de eeuwige belvelden knal is ook niet echt een gok die ik wil wagen...

Maar sorry had eerst even op de Ben site moeten kijken voordat ik hier poste, maar was sowieso benieuwd of het überhaupt mogelijk zou zijn om opladers te gebruiken op 110V die normaal op 220V aangesloten worden ...

Greetz Rough. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10

qless

...vraag maar...

Ik neem hem wel mee...als wekker :-)

Ik vertek vanmiddag naar rio...ook via madrid...klein wereldje zo he!

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10

qless

...vraag maar...

1) 110 volt is met somige opladers geen probleem (zie onderkant van je adapter..bij Vin staat dan 100~240 Volt)
2) Stekkers zijn anders!
3) In brazilie is GEEN 900/1800 netwerk, dus europese GSMs werken er nooit. (daarom zijn er ook geen roaming contracten
4) 1900 zou wel kunnen, maar er zijn te weinig mensen voor

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reply...

Het heeft dus geen zin om m''n gsm mee te nemen dus laat ik hem hier.... Nu zit ik nog met de oplader van m''n elektrische tandenborstel.. hehehe.. neem ik dus ook maar een "simpele manual" tandenborstel mee.. ;)

Greetz Rough..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19593

Brazilie heeft überhaupt geen GSM-netwerk, dus het meenemen van je GSM is volstrekt zinloos, behalve inderdaad als wekker ;);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 12 mei 2001 11:25 schreef Vangekkem het volgende:
Brazilie heeft überhaupt geen GSM-netwerk, dus het meenemen van je GSM is volstrekt zinloos, behalve inderdaad als wekker ;);)
Lopen die lui daar zo achter ofzo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19593

Op zaterdag 12 mei 2001 11:32 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Lopen die lui daar zo achter ofzo?
jazeker, ze gebruiken nog het een of andere analoge systeem (is me ff ontschoten welk) en ik geloof dat het Amerikaanse iDEN bezig is een digitaal netwerk aan te leggen. maar GSM (900/1800/1900) doen ze niet aan in Brazilië. Kijk ook eens bij het roaming overzicht van Libertel-Vodafone, die hebben altijd erg uitgebreide info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik neem hem wel mee...als wekker :-)
Ik vertek vanmiddag naar rio...ook via madrid...klein wereldje zo he!
:) hehehehe.. jazekers.. klein wereldje..

Maar heb je ook de aanbieding van Iberia genomen? *D

Maar blijf je in Rio? of ga je daarna nog door? Ik ga zelf dus na aankomst in Rio met de bus door naar Belo Horizonte.. 8-) (6 uur reizen :Z maar ja ik zie dan wel wat tijdens de reis...:) )

Maar ik heb trouwens van BEN vernomen dat ze ook in Zuid Amerika bezig gaan om daar roaming partners te vinden.. dus ik neem aan dat in de toekomst Brazilië ook een fatsoenlijk netwerkje heeft waar BEN ook gebruik van kan maken.. :)

Maar zat er zelf ook aan te denken om m''n mobieltje mee te nemen als wekker, maar ik vind het risico te groot om het daar te verliezen, of dat ie gejat wordt.. dus ik neem gewoon een simpel reiswekkertje mee... ;)

Greetz Rough...
Ah, by the weg, qless als je in Brasil bent, kunnen we misschien kontakt houden via e-mail ofzo... e-mail adres is: nesclan@yahoo.com
Veel plezier in Brasil... ;)
Pagina: 1