Toon posts:

[BC3] Wel kunnen pingen maar geen pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een netwerk waar een Cisco 801 router inhangt om een verbinding tussen 2 lokaties te maken en een verbinding naar internet, lukt het met 1 pc niet om te kunnen surfen. Pingen lukt wel, naamomzetting gaat goed, kan alleen geen pagina''s laden.

Het is het enige w98SE station. De rest is allemaal NT en werkt prima, 100x de instellingen gecontroleerd en die staan goed.

winsock onderdelen vervangen, maakt niet uit, ie5.5 geinstalleerd, ook geen resultaat, iemand nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Grmbl *SCHOP*

zo ff topic omhoog hoor :) heb nog geen antwoord

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:43
Je DNS ?

I want to live forever, so far.. so good.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Geef even wat meer duidelijkheid over de instellingen. Gebruik je DHCP, welke DNS servers zijn ingesteld, kortom, effe alle relevante netwerkgegevens...
Zit die w98 machine in een andere IP range (ivm de access-list op de router...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Gebruik je een Firewall???
Dit kan het natuurlijk ook tegenhouden

(Blackice bijvoorbeeld)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Dns''en zijn ingevuld en werken ook anders kan ik niet naar een url pingen....

Verder is het het enige w98 station in een NT netwerk zonder DHCP, zit in dezelfde IP range, in de router is alles permit en de NT machines hebben nergens last van. Er is geen firewall. IE 5.5 installed

Nog meer info?

• BC3 Victim
Staat er een proxy ingesteld? als je de http-server op de router aanzet, kan je die dan wel openen op die win98 machine. Staan er op die w98 machine inbelverbindingen gedefineerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 11:33 schreef Rtificial het volgende:
Staat er een proxy ingesteld? als je de http-server op de router aanzet, kan je die dan wel openen op die win98 machine. Staan er op die w98 machine inbelverbindingen gedefineerd?
Er stond een proxy ingesteld maar die is inmiddels vervallen omdat we het nu via de router doen. De router zelf kan ik ook pingen vanaf het werkstation, staat ook als gateway ingevuld en alles. Dus de verbinding naar internet LUKT wel alleen ik kan geen pagina''s laden. Pingen en alles werkt prima..

Er zijn geen inbelverbindingen ingesteld die de boel zouden kunnen blokkeren.

Verwijderd

ping penthouse.com werkt dus wel??? naamomzetting gebeurt dus wel? wordt er op de firewall of welk apparaat de verbinding naar het internet verzorgt een DNS tabel geimporteerd? zoja waarvandaan?? kun je de DNS van een provider pingen? als je dan deze DNS in die client als primairy instelt werkt het dan???

• BC3 Victim
Maar kan je met je browser de http server van de router zelf bereiken? http://[ipadres router]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is een megaschop van ver terug :) maar het probleem is weer terug.

Vorige keer lukte het door de wsock32.dll en de winsock te vervangen.

Dus dat heb ik nu ook gedaan... maar helaas. Inmiddels is sp2 voor 5.5 er ook op gezet...

het gekke is, als ik dat ding aan een ander netwerk hang met een dhcp server werkt et prima.

in winipcfg alles gecontroleerd en alles staat goed. Ik kan weer gewoon pingen op ip en naam, tracen gaat ook prima, ik krijg alleen geen pagina's te zien....

ik weet het niet meer... iemand nog ideeen? Al het bovenstaande geprobeerd maar niets helpt... Herinstallatie is ook geen optie zeg ik van tevoren

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar een schop
Pagina: 1