[BC3] Ontvangers voicemail betalen DUBBEL ??

Pagina: 1
Acties:

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Wat ik nou weer op http://www.webwereld.nl lees:
Wie een voicemailbericht ontvangt, betaalt vanaf donderdag niet alleen voor het beluisteren, maar ook voor het ontvangen.
Nu de dienst niet langer meer gratis is, moet echter ook betaald worden voor het doorschakelen. De voicemaildienst van KPN is feitelijk niets anders dan het doorschakelen van het abonneenummer naar het nummer 0842 - 333.

De inspreker betaalt dus de gewone gesprekskosten, en de ontvanger betaalt tegelijkertijd het lokale tarief voor het doorschakelen naar 0842 - 333. Bij thuiskomst betaalt hij vervolgens nogmaals voor het afluisteren van het bericht. In het voor de KPN meest gunstige geval belt hij de inspreker nog eens op. Vier maal kassa dus.

Woordvoerder Walter Samuels van KPN geeft toe dat er twee keer betaald moet worden voor de dienst, nu het nummer niet meer gratis is.
:(

Als ik echter naar de klantenservice bel van KPN (0800-0402 wel gratis) dan ontkennen ze dit bericht in alle toonaarden. Wie heeft er nou gelijk, die woordvoerder of de klantenservice :?. In het eerste geval is hun eigen dienst net zo slecht geïnformeerd als de consument... ;(

Mijn idee: Laten we allemaal even naar die klantenservice bellen om dit bericht te checken >:). Misschien dat ze dan zelf of bij Webwereld of bij hun eigen voorlichter aan de bel gaan hangen.

Meld dan ook effe wat je te horen hebt gekregen...

Verwijderd

Ik kan mij nog herinneren dat KPN enige jaren geleden het gebruik van een telefoonlijn al in rekening wilde brengen. Dat hield in dat men als beller dus ook moest betalen als er geen verbinding tot stand kwam (niet opgenomen of in gesprek). Dit ging toen niet door en korte tijd later kregen wij allemaal de beschikking over een -gratis - voicemail.

Althans voor degene die gebeld werd, want de beller had verbinding en dus gesprekskosten. KASSA voor de KPN.
Bovendien moet er dan vaak worden teruggebeld, wederom KASSA voor KPN. KPN biedt eerst een ''gratis'' service aan om zo mensen te laten wennen aan een bepaald gedrag om er vervolgens op een later tijdstip geld voor te vragen.

Dit principte van afhankelijkheid kweken en daar vervolgens aan gaan verdienen heeft men goed afgekeken van drugsdealers en soortgelijk tuig.

LATEN WIJ MET Z''N ALLEN FIJN GAAN AFKICKEN!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Het gaat niet alleen om verslaafd laten worden. Het gaat, als het stukje in Webwereld klopt, ook nog eens om dis-informatie; de consument gaan laten betalen voor zaken waar hij niet over is ingelicht.

* Byzanthy baalt er van dat hij net zijn antieke antwoordapparaat bij het grofvuil heeft gezet.