[BC3] Newbie MXStream ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb sinds een week MXStream en het loopt als een zonnetje(in mijn dromen).
Het volgende "probleempje" doet zich voor, Line Sync led :Z wil maar niet continue branden.
Heb al zo''n beetje alles geprobeerd wat mogelijk is inclusief verwisselen
besturingssysteem van WinME naar Win98.
Teneinde raad maar de MXStream helpdesk gebeld.
Een uur aan de mobiele telefoon gehangen en allerlei tests uitgevoerd inclusief verwisselen
kabels met en zonder splitter geprobeerd maar nog steeds 0,00 NIX.
Volgens de geleerden bij de helpdesk is alles in orde met de splitter en op de centrale,
de fout moet bij mij in huis bij de centrale aansluiting liggen.
Heb zelfs geprobeerd om in de bestaande aansluiting de kabels te verwisselen maar ook
dat levert niks op.Misschien een slecht kontakt volgens de helpdesk heb dus een andere
telefoonstopkontakt gekocht maar ook dit mag niet baten.
Ik ben nu toch zo''n beetje uitgeexperimenteerd en weet ff niet meer waar ik het moet zoeken.

Zijn er nog meer mensen met soortgelijke problemen en hoe hebben jullie dat dan opgelost ?
Is er misschien een tool om het Alcatel Speed Touch Home modem mee te testen misschien dat
daar ergens de fout ligt.

Een niet zo vrolijke misschien toekomstige ADSL gebruiker. :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt wel gegarandeerd gekregen dat ze het adsl signaal al op je kabel hebben gezet? Want dat is weleens de reden: De KPN stuurt het DHZ pakket ''te vroeg'' op, zodat je het al geinstalleerd kan hebben voordat het signaal erop komt. Het duurt dan soms nog een paar dagen voordat je het signaal hebt. Dus als hete écht niet in je aansluitingen zit, zou het nog daar-aan kunnen liggen.

Klustips heb ik trouwens niet voor je, maar kan je nou wel gewoon bellen? ook via die splitter?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

De kabel van de splitter naar je modem moet wel 4 aderig zijn en gelijk zitten .
misshien moet je er een nieuw connectortje aanzetten rj-11.

Verwijderd

2 aders is meer dan genoeg hoor ;)

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 12:03 schreef JvS het volgende:
Je hebt wel gegarandeerd gekregen dat ze het adsl signaal al op je kabel hebben gezet? Want dat is weleens de reden: De KPN stuurt het DHZ pakket ''te vroeg'' op, zodat je het al geinstalleerd kan hebben voordat het signaal erop komt. Het duurt dan soms nog een paar dagen voordat je het signaal hebt. Dus als hete écht niet in je aansluitingen zit, zou het nog daar-aan kunnen liggen.

Klustips heb ik trouwens niet voor je, maar kan je nou wel gewoon bellen? ook via die splitter?
Volgens de Helpdesk die ik trouwens 2 keer op dezelfde dag heb gebeld zat het ADSL signaal erop, het pakket heb ik op Woensdag 2 mei mogen ontvangen(tijd genoeg dus om het alsnog om te zetten), en ja als alles volgens het boekje is aangesloten dan kan ik gewoon bellen.
Maar nu ik er zo eens over nadenk als ik in mijn browser op het welkomstscherm van het modem zit en dan klik op Phonebook dan krijg ik de melding "WARNING: Modem is down".
Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat deze melding verschijnt wegens het geen kontakt hebben met de buitenlijn.(vraag me dan ook af of hier niet de spreekwoordelijke KINK in de KABEL zit)
Het upgraden van de Active en Passive software gaat goed netwerkkaart is dus in orde naar ik aanneem.
Zal het morgen nog eens met een paar andere kabeltjes proberen en anders maar weer met de helpdesk bellen.

Euuuuh,Tja hij doet ut nog steeds niet ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
op de support site van mxstream staan software updates voor je alcatelmodem, probeer die eens uit....

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 00:27 schreef Blox het volgende:
op de support site van mxstream staan software updates voor je alcatelmodem, probeer die eens uit....
Bedankt maar heb ik ook al geprobeerd maakt nix uit probleem is hetzelfde heb nog maar weinig vertrouwen in hele zakie. :(

Pagina: 1