[BC3] Adsl Of Kabel?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Newbie vraagje:
Ik heb nu nog isdn, maar het duurt nu vast niet lang meer voordat ik hier in Nijverdal kan kiezen uit mxstream of @home. |:(
Beide komen binnenkort beschikbaar, maar: welke moet ik kiezen :?:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kabel, is sneller en goedkoper (toch?).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Laurent
  • Niet online
Kabel, is wat sneller (duur abo. van MxStream haal je max. zo''n 128K) en volgens mij ook goedkoper.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 09 mei 2001 00:05 schreef Aikeleer het volgende:
Kabel, is wat sneller (duur abo. van MxStream haal je max. zo''n 128K) en volgens mij ook goedkoper.
Oke, bevestigd, dank u! :):)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

@home 90 piek per maand
upload max. 16 kB/s
Download max ong. 500 kB/s

Mxstream 100 piek per maand
Upload max 64 kB/s
Download max 128 kB/s

Correct me if I''m wrong

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:39
Op woensdag 09 mei 2001 00:16 schreef Bobbert het volgende:
Mxstream 100 piek per maand
Upload max 64 kB/s
Download max 128 kB/s

Correct me if I''m wrong
upload moet 8kB/s zijn (is nl. 64kbit)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grappig, hier in Enschede (regeling via de UT) is ADSL dus 1Mb/s downstream (upstream ook vrij snel, weet niet precies hoeveel. Is te vinden op http://www.utwente.nl/civ ) en kabel is 50kB/s downstream en 8kB/s upstream... Daar is ADSL dus _veel_ sneller. Ook sneller dan jullie kabel abo''s :)

edit:
ADSL is sneller dan ik dacht:
2-8Mb/s downstream
0,5Mb/s upstream

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Alles over Kb''s en KB''s vind je in de FAQ ! En Jelmer: neem kabel, is sneller. Het enige voordeel van ADSL is dat het wat stabieler is (in de avonduren enzo) en vaak storingsvrijer.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 02:37 schreef Grrrrrene het volgende:
[edit]ADSL is sneller dan ik dacht:
2-8Mb/s downstream
0,5Mb/s upstream
Ja, maar dat is toch het theoretisch maximaal haalbare. Ik heb ook een keer ergens gelezen dat je met de Com21 modems maximaal 45 megabit downstream kon halen (mits er een voldoende snelle ethernet kaart aanhangt) omdat het kabelnetwerk geen beperkingen heeft wat betreft lengte enzo (zoals ADSL wel, de maximaal haalbare snelheid word lager naarmate de abonnee verder van de centrale afzit)

En die 8 mbit/s is dus MAXIMAAL, er zal geen aanbieder zijn die dan voor de consumentenmarkt gaat leveren. Misschien dat ze ooit nog een op 2 of 2,5 ofzo komen, maar meer ook niet denk ik...

• BC3 Victim
euh... dat moet 38mbitmax down zijn, maar je wordt geknepen tot 1.5 mbit. De nieuwe modems in de randstad worden niet geknepen!:9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

''t grappige is dat kabel er nog al es vaka ''uitligt'' en MxStream (haast) nooit.

En asl ''ie d''r uit ligt is dat 5 - 10 min....

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• BC3 Victim
Hier in Delft kun je als student ook een goedkoop ADSL-abbonnement afsluiten, je krijgt dan een Cistron lijn voor ca. 100 gulden in de maand (individueel) of minder als je in een studentenhuis zit.
Check www.dto.tudelft.nl maar eens.
En de snelheid is meer dan goed, want je wordt in plaats van het Cistron-netwerk meteen op Surfnet gegooid.
Ping is goed (20-40ms ook met drie man)
en download is maximaal 8mbit en upload is maximaal 800kbit geloof ik.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Sorry, ik ben het toch met jullie oneens..

Heb hier @home in tilburg, 400kB/s downstream en 16kB/s up, maar ik had nu gewild dat ik voor ADSL was gegaan.. die 16kB/s upstream is echt bagger.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 23:04 schreef axis het volgende:
Sorry, ik ben het toch met jullie oneens..

Heb hier @home in tilburg, 400kB/s downstream en 16kB/s up, maar ik had nu gewild dat ik voor ADSL was gegaan.. die 16kB/s upstream is echt bagger.
Had jij dan liever het dure ab. ADSL gehad waarbij je max. 128 KB down en 32 KB up zou hebben?

• BC3 Victim
Voor wat cistron betreft:
Ik was eigenlijk al heel blij dat ik nu eindelijk uit adsl of kabel kan kiezen.
Volgens de site van cistron worden in deze fase Braband en Gelderland aangesloten.
Overijssel dus nog lang niet :r:r
En dan is Nijverdal natuurlijk als laatste aan de beurt.
Net als bij @home trouwens: alle omliggende plaatsen ( Almelo, Hengelo )zijn al aangesloten.

Maar even resumee overflakkee: Kabel is dus sneller en goedkoper?

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 09 mei 2001 23:32 schreef Tweaking_Deejay het volgende:

Maar even resumee overflakkee: Kabel is dus sneller en goedkoper?
Klopt...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• axis
downstream is wel langzaam, maar het is wel een dubbele upstream..
en zit veel te telewerken, dan is een hoge upstream toch ook wel erg wenselijk.
Ach ja, het heeft allemaal zijn voor en nadelen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

nu we dan toch in zo''n topic zitten: hoe snel is adsl basic?

• axis
zover als ik nu snel kan zien bij xs4all
512/64 kbps = 64/8 kBps.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Ik dacht dat ADSL veel sneller was :? Ik heb nu maar maximaal 50 kb/s (gemiddeld 25 :() met cable4u.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Janoz
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op woensdag 09 mei 2001 23:39 schreef Schum1 het volgende:
nu we dan toch in zo''n topic zitten: hoe snel is adsl basic?
Het is Mxstream basic...
8K up 64K down
Ik wil het niet eens ADSL noemen.. Het is weer eens zo''n KPN implementatie (VPN, vet afgeknepen enz).. Voor echt ADSL moet je bij cistron zijn..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 09 mei 2001 11:52 schreef nare man het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch het theoretisch maximaal haalbare. Ik heb ook een keer ergens gelezen dat je met de Com21 modems maximaal 45 megabit downstream kon halen (mits er een voldoende snelle ethernet kaart aanhangt) omdat het kabelnetwerk geen beperkingen heeft wat betreft lengte enzo (zoals ADSL wel, de maximaal haalbare snelheid word lager naarmate de abonnee verder van de centrale afzit)

En die 8 mbit/s is dus MAXIMAAL, er zal geen aanbieder zijn die dan voor de consumentenmarkt gaat leveren. Misschien dat ze ooit nog een op 2 of 2,5 ofzo komen, maar meer ook niet denk ik...
Ja, die 8Mb/s is inderdaad maximaal, maar 2 is gegarandeerd en Cistron heeft zelf gezegd dat in rustige perioden de 8Mb/s gehaald kan worden :)

edit:
En dit is trouwens een contract dat exclusief met de universiteit Twente gesloten is, niet voor consumenten dus :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb het goedkope abonnement van Sonera en dat is dus echt zwaar klote. Ik heb haast nog nooit sneller gedownload als 10 kb/s en uploaden is helemaal traag gaap.

edit:

TYPO
Pagina: 1