[BC3] Nieuwe NIC, internet weg?!

Pagina: 1
Acties:

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Topicstarter
Haai :)

Ik heb een nieuwe NIC gekocht [3Com 3C905C PCI] maar hij weigerd me online te krijgen...? :(
Ik zit via UPC/Chello op het net, maar ben nog in het bezit van een oude A2000 LanCity modem.
De oude NIC [3Com 3C509B ISA] doet het prima... Geen probs mee.
Mijn prob: nieuwe comp; geen ISA slots meer; oude comp nog wel ISA slots, en _dus_ zit ik nu te tikken vanachter mijn oude comp. :(

Het schijnt met het MAC adres te maken te hebben, maar dat adres komt toch via je modem, niet via je NIC...?!

one puzzled Phrea

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Je NIC heeft ook een Macadres. Je moet eigenlijk oude PC effe aansluiten, winipcfg (alles vrijgeven) of ipconfig /release all doen, vervolgens krijg je een nieuwe DHCP lease op je nieuwe nic.

Mocht dit niet werken, of je hebt geen beschikking meer over je oude PC, kan kan je het refreshverhaal nog proberen met je nieuwe NIC, dit werkt vaak niet. Dan wordt het dus ff (ff, haha) bellen met de helpdesk.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Als je ff met de search in Netwerk Troubleshooting zoekt, zul je wat meer topics over dit probleem vinden.

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Topicstarter
Ok, merci voor te tips. Helaas leverde het niet veel op...

Havana, move deze thread ff naar Network Troubleshooting ajb. :)

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Ik had even over het Lancity gedeelte heengelezen. Oplossing zoals ik die in voorgaande postings plaatste, heb ik alleen maar werkend gezien op het Terayon platform.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
effe chello bellen je krijgt van die lui een ip-adres gebaseerd op het mac-adres van je nic als de combinatie mac/nic niet meer klopt heb je geen verbinding meer, ff bellen zo klaar.8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1