[BC3] nieuwsgroepen met een kabelverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
Hallo, Ik heb een kabelverbinding maar kan geen gebruik maken van de services van de kabelaanbieder (behalve dan de verbinding). Nu gebruik ik email van hetnet. Dit gaat goed. Als ik echter nieuwsgroepen wil bekijken dan lukt dat niet. Ik heb met hetnet gebeld en zij vertelden mij dat dat klopt omdat dat technisch (nog) niet mogelijk is. Nu wil ik toch nieuwsgroepen bekijken. Kan iemand mij een oplossing aanbieden? Alvast bedankt.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Allereerst zou ik es zorgen dat je provider zijn boel in orde maakt voor je; je betaalt er potverdriedubbeltjenznagaantoe toch voor :( :?

Als je nu de user/pass-combo gebruikt van je Hetnet account, voor je nieuws ?
Dus aanmelden met wachtwoord ofzoiets, moet je maar effe in de help (F1) kijken hoe dat bij jouw newsreader werkt...

Lukt dat dan nog niet, dan surf je naar http://news.cis.dfn.de , en sluit je daar een gratis en prima news-accountje af...:)
De FAQ van CIS.DFN
De regels van hunnie

CIS.DFN is bigtime :7:7

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Helaas gaat het ook niet werken als je het aanmelden inschakeld, de Het Net nieuwsgroepen zijn niet bereikbaar voor kabelaars en daar is verder niks aan te doen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hetnet heeft volgens mij onlangs besloten om alleen eigen IP nummers toe te laten, of in ieder geval een hoop kabel IP''s te bannen, omdat ze voor een overbelasting van de server zorgen.

Bij mijn weten heeft elke kabelprovider toch gewoon een nieuwsserver? Het mag mischien een slechte zijn in sommige gevallen (ik hoor niets dan slechts over de newsserver van Casema) maar een nieuwsserver hebben ze toch wel?

Je kunt als je de newsserver van de provider niet wil/kan gebruiken een andere nieuwsserver nemen die bereikbaar is voor anderen. Het zijn er niet zoveel, maar ik geloof dat news.nl.uu.net en news.euronet.nl voor een aantal IP adressen bereikbaar zijn (alleen de IP adressen die bij UUnet of Euronet zijn aangevraagd, beide providers verlenen ook die dienst aan bedrijven en/of providers)

Als dat niet werkt zul je op zoek moeten gaan naar een publieke newsserver.... als je goede binairies wilt zal dat bijna altijd een betaalde zijn. In de USA zitten een paar hele goeie die je voor minder dan $10 per maand kunt gebruiken, en dan heb je meteen een goede binairie service...

Heb je geen binairies nodig, dan zijn er ook een aantal goede gratis servers. Maar die geven dan meestal geen, of erg beroerde binairies door....

Wat je ook kunt proberen is een gratis provider in NL... mischien dat er nog eentje is die via een andere IP range (dus een kabelmodem) te bereiken is.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op woensdag 09 mei 2001 12:56 schreef maartena het volgende:
...
In de USA zitten een paar hele goeie die je voor minder dan $10 per maand kunt gebruiken, en dan heb je meteen een goede binairie service...
Kan je een paar voorbeeldjes noemen..?? (iemand anders mag ook natuurlijk)
Lijkt me wel aardig om es te kijken..:)

Wees consequent, maar niet altijd