Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Volgens mij kan dat zeker, alleen als je dan een nieuw ip-adres krijgt toegewezen heppie een probleem. Als je kabel hebt zal dat wel niet zo snel gebeuren..
Ja het kan wel, maar waarom wil je dat nou precies?
Of heb je elke keer een ander IP nr als je je pc aanzet..? Dan moet je nl even zo''n DynamicDNS client gaan draaien die dan steeds jouw nieuwe IP doorgeeft aan een DNS server.
Je geeft dan niet je IP meer aan je vriendjes, maar iets als jos_zwa.homeip.net als ip nr.
Ook
Of heb je elke keer een ander IP nr als je je pc aanzet..? Dan moet je nl even zo''n DynamicDNS client gaan draaien die dan steeds jouw nieuwe IP doorgeeft aan een DNS server.
Je geeft dan niet je IP meer aan je vriendjes, maar iets als jos_zwa.homeip.net als ip nr.
Ook
Wees consequent, maar niet altijd
Ik zou voor een dynamische DNS verwijzing gaan, want een fixed IP in een DHCP pool, gaat op den duur gewoon een keer problemen opleveren.
Kijk anders ff op: http://www.dyndns.org
Kijk anders ff op: http://www.dyndns.org
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ja het kan wel... alleen wordt dat IP adres als "vrij" opgegeven in de DHCP server. Om het moment dat iemand dan om een IP adres vraagt wordt het gewoon uitgegeven, en de kans is dan groot dat JIJ niet meer kan internetten, of allebei niet, vanwege een IP adres conflict.
Je kunt beter een DynDNS naam ofzo nemen, dan heb je een eigen naam (eigennaam.dyndns.org bijv.) en met een klein tooltje dat o.a. onder windows, linux, en andere ossen werkt wordt indien je IP adres veranderd, wordt de naam automagisch ge-update. En omdat het een SUB domain is, is de update vrijwel direct wereldwijd beschikbaar....
Je kunt beter een DynDNS naam ofzo nemen, dan heb je een eigen naam (eigennaam.dyndns.org bijv.) en met een klein tooltje dat o.a. onder windows, linux, en andere ossen werkt wordt indien je IP adres veranderd, wordt de naam automagisch ge-update. En omdat het een SUB domain is, is de update vrijwel direct wereldwijd beschikbaar....
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Ik heb het geprobeerd met Chello (Terayon modem), en ik kon een weet dat IP gebruiken, toen was het voorbij. Het kan dus wel, maar dan alleen zolang je DHCP lease is denk ik.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Doe maar niet op statisch zetten, want als je toevallig een IP-nummer pakt dat iemand anders krijgt toegewezen is dat voor die ander supper irri (Ik spreek uit ervaring!)
Pagina: 1