Aargh! (wannabe) hackers help! Ik draai thuis een heel simpel netwerkje (Windows 2000 Server). Ik draai ook een personal website op die server (24h/dag aan internet via Chello). Nou kijk ik net en zie ik dat hij is gehackt met de tekst "FU*K USA GOVERNMENT" en "F*CK POIZONBOX" met een yahoo mailadres. Iemand een idee hoe hij/zij dit gedaan heeft en wat ik kan doen? (graag geen replies met "gebruik dan ook linux", want daar weet ik te weinig van om ''m veilig te gebruiken.
Thanks!
post um ff in internet & Telefonie
Stom om een niet goed dichtgetimmerde webserver online te zetten. (dit geldt voor elk systeem).
Patches, fixes er overheen gehaald, microsoft-veiligheidsdocument op toegepast?
Patches, fixes er overheen gehaald, microsoft-veiligheidsdocument op toegepast?
zal wel gewoon zo''n stom exploitje geweest zijn
alle servicepacks installed?
geen nodeloze default accounts?
geen poorten die wijdopen staan?
gene bekende exploit-trekkers staan (coldfusion, IIS, ..)
tadadiedadaaaaaa
geen nodeloze default accounts?
geen poorten die wijdopen staan?
gene bekende exploit-trekkers staan (coldfusion, IIS, ..)
tadadiedadaaaaaa
Oewa oewa
HlpDsk: thanks! Maar iemand een idee? Ik weet dus niet wie of wat Poizonbox is. Ik ben ook maar een domme Nederlander. Die eerste zin over de USA GOVERNMENT doet mij denken aan die hackers-war. Toch? Maar de vraag is dus hoe die knakker dit gedaan heeft. Iemand een idee?
Voor IIS moet je ff alle hot-fixes installeren, dat ding heeft een aantal erge bugs.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Waar vind ik deze updates voor IIS? Op de MS site?
HAHAHAHAHAHAHAHAHA, neem zonealarm
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ja, en check alle hotfixes. e.d ook maar gelijk. Check in elk geval dat MS-security document. Daar staan tips in die je niet uit de windows-update kunt halen.
------------------------------------
En haal je site van het Internet af!
Lees eerst wat meer in over beveiliging i.c.m. W2k & IIS
En haal je site van het Internet af!
Lees eerst wat meer in over beveiliging i.c.m. W2k & IIS
lol, je bent niet de enige hoor, check www.security.nl daar staan er een hele hoop meer. Voornl win2k boxen.
Thanks wouzer e.a., we gaan ons best doen! (en als de sodemieter belangrijke dingen op cd fikken)
Pagina: 1