[BC3] Opvragen softwareversie S40

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben de (best wel gelukkige) bezitter van een Siemens S40. Nu wil ik echter de softwareversie opvragen. Iemand enig idee hoe je dat doet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Siemens standaard: *#0000# en dan linker menutoets, iig de meeste linkse bovenste toets :7

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 21:08 schreef salT het volgende:
Siemens standaard: *#0000# en dan linker menutoets, iig de meeste linkse bovenste toets :7
Werkt niet. Wat wel werkt: voer *#ENGINEER*TEST# in. Dan op ''bellen'' drukken., en dan op ''ophangen''. Als het goed is heb je dan een extra menuoptie ''techniek'' waar je wat informatie over je telefoon kan opvragen. Ik heb dus softwareversie 2.4.0. Nog mensen met een andere versie?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Sorry ik bedoelde ook *#06# en dan die toets...was ff in de war met Nokia |:(

Probeer eens of dat werkt svp...?

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 20:36 schreef salT het volgende:
Sorry ik bedoelde ook *#06# en dan die toets...was ff in de war met Nokia |:(

Probeer eens of dat werkt svp...?
Dan krijg je de IMEI-code. Met de optie die ik aangaf krijg je een extra submenu met een heleboel extra informatie over je phone. Als je hem uitzet moet je het trouwens weer opnieuw invoeren.

Verwijderd

Met de x25/x35 serie heeft het altijd zo gewerkt, dus inderdaad via het imei nummer naar versienummer.
Maar dat menuutje is natuurlijk ook handig :Y)

• BC3 Victim
Tja, de S40 is natuurlijk niet echt een Siemens-product, maar een ontwikkeling van Bosch. En de mobiele telefoonafdeling van Bosch is overgenomen door Siemens, inclusief de S40 dus. Die lijkt wat menubesturing betreft heel veel op mijn vorige GSM, de 909 Dual S.

• BC3 Victim
Ik schop hem weer even omhoog om aan te geven hoe je de software kan laten updaten. Bel hiervoor naar Siemens (0900 3333100, Fl 1,99 per gesprek :r ). Als je je IMEI nummer geeft krijg je een RMA-nummer. Met dit nummer kun je hem opsturen of langsbrengen, en heb je na 2 weken de nieuwste softwareversie erop, op dit moment 2.9.0.

Pagina: 1