[BC3] Nieuw Chello modem Cornerstone CM200

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tny
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 12:53
Ik heb sinds kort een nieuw kabelmodem van Chello gekregen. Een Cornerstone cm 200 van Nortel networks. Op http://www.nortelnetworks.com/products/01/cornerstone/cm200/index.html staat wel wat info, maar geen manual ofzo.
Ik ben daar hard op zoen naar, want de UPC monteur liet vallen dat je dit modem (na configuratie) direct als router kan gebruiken en direct in je HUB kan prikken en met meerdere pc''s zou kunnen internetten en er zitten firewall / portforwarding etc meuk in. Iemand een manual ofzo meer info?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
waar woon jij dan?
Volgens mij krijgt iedeeen een terayon!
Warbringer weet hier vast wel meer over.
Welke snelheid heb jij dan met dit modem? Ik krijg namelijk woensdag chello, zal dan eens kijken wat voor modem het is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik dacht dat iedereen overging naar COM21 :?

• BC3 Victim
dat zijn de oude|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

LAN City --> Com21 --> Terayon --> en nu dus blijkbaar cornerstone...?
Warbringer..?!!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• tny
''k woon in Amsterdam centrum. Vanochtend vroeg had ik vlink hore transfers. Hoger dan op mijn oude adres in A''dam. 400Kbs ruim. Nu later op de middag haal ik nog makkelijk 150 Kbs. Misschien dat ik niet zoveel mede internetters in de straat heb?:)
Maargoed... niemand meer info over die modems?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb wel eens gehoord (van een intern iemand) dat ze op die dingen over zouden stappen, maar zal wel niet overal zijn.

Verwijderd

ik heb nog steeds die lancity...
best dingetje

• tny
Op maandag 07 mei 2001 17:29 schreef Raaaaaap het volgende:
www8.nortelnetworks.com/products/library/collateral/56004.39-04-00.pdf
die had ik al gevonden. Dat is meer een soort reclamefolder. Wat ik zoek is echt een gebruikers / configuratie manual.

• tny
Op maandag 07 mei 2001 17:54 schreef Raaaaaap het volgende:
en dit dan :) nortel.com/products/01/cornerstone/cm200/techspecs.html
Dat zijn ook alleen maar specificaties :'(

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 16:05 schreef tny het volgende:
''k woon in Amsterdam centrum. Vanochtend vroeg had ik vlink hore transfers. Hoger dan op mijn oude adres in A''dam. 400Kbs ruim. Nu later op de middag haal ik nog makkelijk 150 Kbs. Misschien dat ik niet zoveel mede internetters in de straat heb?:)
Maargoed... niemand meer info over die modems?
klopt die kleine b=bits of moet het grote B=byte zijn?

400/8=50kbyte is niet zoveel
400kbyte is wel veel!!!!
Dan zou hij dus hoger begrensd zijn!

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 20:14 schreef rjwonder2000 het volgende:

[..]

klopt die kleine b=bits of moet het grote B=byte zijn?

400/8=50kbyte is niet zoveel
400kbyte is wel veel!!!!
Dan zou hij dus hoger begrensd zijn!
Laat hem dan gewoon denken dat hij een supersnelle connectie heeft dan heeft ie ook niks meer te klagen >:) :P :7 ;)

• tny
Laat hem dan gewoon denken dat hij een supersnelle connectie heeft dan heeft ie ook niks meer te klagen >:) :P :7 ;)
Kilobytes ja! sorry!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40
Ben er!

Die cornerstones?

Yah.. die zijn eurodoxis cornerstones, worden voor zover ik weet (vandaag gehoord) alleen in de randstad en omgeving uitgegeven.

Omdat die dingen euro doxis zijn, kun je met die dingen op elk netwerk online. Superideaal.

Lancity''s en com21''s gaan eruit, eigenlijk moet alles naar terayon, en heel ver in de toekomst naar de cornerstones (euro doxis compliant). Maar UPC heeft gewoon geen GELD om mensen te modemswappen.

Wist je dat UPC 800 piek VERLIES lijd voor elke aangesloten klant?
dus een klant levert pas geld op na 9 maanden.. :?

I want to live forever, so far.. so good.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 20:10
Werken die dingen ook met dhcp?

Verwijderd

chello doet er alles aan om tegen te gaan dat er meerder computers aan een kabel modem hangen en jij verteld dat je een modem krijgt waarmee dat ineens super makkelijk kan, humm erg vreemd

• tny
Op maandag 07 mei 2001 23:20 schreef kia het volgende:
chello doet er alles aan om tegen te gaan dat er meerder computers aan een kabel modem hangen en jij verteld dat je een modem krijgt waarmee dat ineens super makkelijk kan, humm erg vreemd
tja... ''t staat wel in de specs van dat ding:
Scalable and flexible, the digital
CM 200 can accommodate up to
32 users per modem.
De monteur vertelde ook al zoiets. Chello zal wel z''n best doen te voorkomen dat jan en alleman met de config van dat ding aan de gang gaan en leveren daarom de handleiding niet mee. Waarschijnlijk hebben ze er zelf al een password ofiets opgezet, maar ja... wie niet waagt die niet wint...

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40
Dat euro Dixos is een geweldig verhaal, echt waar.
elke <vul hier een bepaalde tijd in> haalt de modem een config file op, en hier staat allles in van capped speeds, max users etc etc..

Wij kunnen verder nix met die config file (of je moet die onderscheppen, wijzigen, en doorsturen naar de modem, iets voor het volgende uncap project? >:)) maar de modems zijn allemaal standaard conform, dus je kunt ermee op elk netwerk internetten.. :)

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 22:22 schreef Warbringer het volgende:
Ben er!

Die cornerstones?

Yah.. die zijn eurodoxis cornerstones, worden voor zover ik weet (vandaag gehoord) alleen in de randstad en omgeving uitgegeven.

Omdat die dingen euro doxis zijn, kun je met die dingen op elk netwerk online. Superideaal.

Lancity''s en com21''s gaan eruit, eigenlijk moet alles naar terayon, en heel ver in de toekomst naar de cornerstones (euro doxis compliant). Maar UPC heeft gewoon geen GELD om mensen te modemswappen.

Wist je dat UPC 800 piek VERLIES lijd voor elke aangesloten klant?
dus een klant levert pas geld op na 9 maanden.. :?
Ik werk op de 2 lijn Chello Support in Amsterdam, en ik weet niet in hoeverre dit op waarheid berust, maar ik vind het onverstandig van je om dit hier te posten.

Hier kan je best nog wel eens problemen mee krijgen, aangezien je dit soort informatie van een beursgenoteerd bedrijf niet naar buiten mag brengen.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27

AcouSE

Swedish Chef

Op maandag 07 mei 2001 10:40 schreef tny het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuw kabelmodem van Chello gekregen. Een Cornerstone cm 200 van Nortel networks. Op http://www.nortelnetworks.com/products/01/cornerstone/cm200/index.html staat wel wat info, maar geen manual ofzo.
Ik ben daar hard op zoen naar, want de UPC monteur liet vallen dat je dit modem (na configuratie) direct als router kan gebruiken en direct in je HUB kan prikken en met meerdere pc''s zou kunnen internetten en er zitten firewall / portforwarding etc meuk in. Iemand een manual ofzo meer info?
Waarom stuur je niet gewoon even een mailtje naar Nortel?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:03

rammes

koekebakker 1e klas

Op dinsdag 08 mei 2001 09:41 schreef Osiris het volgende:

[..]

Ik werkt bij op de 2 lijn Chello Support in Amsterdam, en ik weet niet in hoeverre dit op waarheid berust, maar ik vind het onverstandig van je om dit hier te posten.

Hier kan je best nog wel eens problemen mee krijgen, aangezien je dit soort informatie van een beursgenoteerd bedrijf niet naar buiten mag brengen.
en de rest van neerland denk dat het goed gaat met upc?? :? dacht het niet he!

Ik zou het doen!

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 08:34 schreef Warbringer het volgende:
Dat euro Dixos is een geweldig verhaal, echt waar.
elke <vul hier een bepaalde tijd in> haalt de modem een config file op, en hier staat allles in van capped speeds, max users etc etc..

Wij kunnen verder nix met die config file (of je moet die onderscheppen, wijzigen, en doorsturen naar de modem, iets voor het volgende uncap project? >:)) maar de modems zijn allemaal standaard conform, dus je kunt ermee op elk netwerk internetten.. :)
Wat ik dus al meldde in het bericht in het andere forum. De config-file is evengoed aan te passen als bij andere modems, zolang het on-the-fly gebeurd, en het werkt TOTDAT de config gerefreshed wordt. Dat kan des noods ieder uur (zal in de praktijk niet zo vaak zijn gezien de belasting van de server en het netwerk bij die refresh) Ohja, als je de modem uitzet en weer aanzet haalt ie natuurlijk ook een nieuwe config op...

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 10:40 schreef tny het volgende:
Ook hierbij gaat het weer om de DOCSIS standaard. Wil je dit apparaat als router gebruiken, dan zal je toch de config aan moeten passen. Deze komt echter bij UPC vnadaan, en die zullen em dus niet inrichten als router. Zeker niet als ze inderdaad liever niet willen dat je met meerdere PC''s het internet op gaat. Overigens las ik dat bijvoorbeeld Demon DSL wel mogelijkheden standaard biedt om met een router hun DSL netwerk op te gaan. De router kan zelfs standaard in het pakket zitten. 150 piek per maand ofzo...

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 10:24 schreef rammes het volgende:

[..]

en de rest van neerland denk dat het goed gaat met upc?? :? dacht het niet he!
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je niet dat soort informatie naar buiten mag brengen als je ergens werkt.

• BC3 Victim
ik woon in de randstad (Abcoude) dus zal ook wel zo''n snello (cornerstone+chello) krijgen!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op dinsdag 08 mei 2001 10:52 schreef Osiris het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je niet dat soort informatie naar buiten mag brengen als je ergens werkt.
al jarenlang draait UPC meer verlies dan ze omzet hebben !!
Ik snap ook niet hoe ze dit volhouden, het is volgens mij een grote zeepbel die een keer gaat klappen.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• BC3 Victim
hoe snel upload jij met dat nieuwe modem?
is ie daarop begrensd of nie

Verwijderd

Mwa...jullie snappen het spelletje niet dat UPC speelt.
Alle acquisities van UPC worden versneld afgeschreven. Daardoor hoeven ze geen belasting te betalen voorlopig.
Ook in de nabije toekomst niet, aangezien ze die verliezen met terugwerkende kracht kunnen aftrekken (dus, zeg, minimaal 20 miljard aan belastingvoordeel).

En kwa liquide middelen zit het wel snor vrees ik.. Laatst hadden ze wat geld nodig, even met de pet rond en ze hadden weer een paar honderd miljoen.

• tny
Op dinsdag 08 mei 2001 15:01 schreef rjwonder2000 het volgende:
hoe snel upload jij met dat nieuwe modem?
is ie daarop begrensd of nie
Gisteren een DivX van 650 Mb geupload met een gemiddelde snelheid van 29 Kilobytes per seconde. Zeg maar het oude gemiddelde.
Ik heb al wel gemerkt dat ''sochtends de prestaties van de verbinding veeel beter zijn dan later op de middag, maar dat ligt vast niet aan het modem ;)

• BC3 Victim
krijgt ECHT IEDEREEN er zo een in de randstad?
Welke is het eigenlijk, de snelle of de tragere? Van langzaam kan je niet spreken!

• BC3 Victim
ik zie bij de specs 2 verschillende staan 27mbps en 38mbs, welke heb je dan?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 09:41 schreef Osiris het volgende:

[..]

Ik werk op de 2 lijn Chello Support in Amsterdam, en ik weet niet in hoeverre dit op waarheid berust, maar ik vind het onverstandig van je om dit hier te posten.

Dan moet jij mij maar eens uit gaan leggen waarom ik sinds 2 weken ( :? UPC''s Never Returned Terayon Hunt misschien???) exact om 20:32 uur plat ga en na 22:45 uur weer online mag.:(:(:(
Pagina: 1