Verwijderd
Verwijderd
-klacht indienen bij politie ivm schending auteursrecht...
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Verwijderd
weet iemand eigenlijk hoeveel een auteursrecht kost voor een website?
auteursrecht koop je niet, je hebt het altijd! (denk dat je in de war bent met octrooi/patent (en da''s duur!))Op zondag 06 mei 2001 13:46 schreef mxstrAEm het volgende:
auteursrechten moet je eerst kopen, voordat je ze hebt...
Je zult alleen moeten bewijzen dat het echt van jouw was...en niet dat bv de andere eerder was!
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
dacht het niet. dan zou je dus het hele internet mogen kopieren. en hoe zou je dat moeten registreren? stel ik maak een schilderij van 10 bij 10 meter, hoe zoek je dat op? weet je wel hoe groot die database zou zijn?Op zondag 06 mei 2001 13:46 schreef mxstrAEm het volgende:
auteursrechten moet je eerst kopen, voordat je ze hebt...
nah ff beter nadenken
gewoon onderaan je site zetten dat er een copyright op rust vanaf een bepaald jaartal en wie de auteur is. pinda''s
This too shall pass
Verwijderd
Lijkt me stug dat mensen zomaar op eigen initiatief copyright kunnen zetten op hun website!Op zondag 06 mei 2001 14:44 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
dacht het niet. dan zou je dus het hele internet mogen kopieren. en hoe zou je dat moeten registreren? stel ik maak een schilderij van 10 bij 10 meter, hoe zoek je dat op? weet je wel hoe groot die database zou zijn?
nah ff beter nadenken
gewoon onderaan je site zetten dat er een copyright op rust vanaf een bepaald jaartal en wie de auteur is. pinda''s
Hoe wil je bewijzen dat er al altijd een copyright berustte op een site?
Stel ik ben het vergeten...iemand kopieert mijn website...en dan zet ik er achteraf "copyright" op...wat dan? Zo kan niemand toch controleren joh, er moet wel degelijk een database worden aangemaakt.
Hoe wil je het voor de rechter bewijzen? Je moet wel degelijk copyrights aanvragen, je kan niet zomaar op eigen initiatief op alles copyrights gaan zetten. Je aanvraag moet ook nog eens getoetst worden, misschien is iemand je voor geweest.
Maar ik weet niet hoe het met websites zit, moet ik toegeven.
Als het zo is, als wat jullie zeggen, well I must admit: dan is het wel erg bagger geregeld op internet
Verwijderd
Is toch niet zoo moeilijk, of heb ik het weer mis..
Je hebt auteursrechten altijd over iets wat jij zelf gecreeërd hebt, en helemaal als je Diekstra heet
Dat betekend dat de eerste keer dat het uitgegeven werd er een copyright v.d. arbeiderspers op lag en daarom moest Zwagerman aan hun geld dokkenOp zondag 06 mei 2001 15:15 schreef mxstrAEm het volgende:
Hier om het te bewijzen pak ik er een boek bij:
"Copyright 1994 Joost Zwagerman
Uitgegeven met een licentie van BV uitgeverij de Arbeiderspers, Amserdam"
Hmmmm, het moet wel degelijk worden aagevraagd jongens
Verwijderd
Hebt u een werk van letterkunde, kunst of wetenschap geproduceerd dat uw persoonlijke stempel draagt, dan hebt u automatisch het auteursrecht op dat werk.
In Nederland is geen enkele formaliteit vereist voor het krijgen van auteursrecht.
Dankzij het auteursrecht bent u de enige die als auteursrechthebbende zeggenschap heeft over de wijze waarop uw beschermde werk door iemand anders wordt gebruikt of geëxploiteerd.
Er zijn twee voorwaarden waaraan ''werken van letterkunde, kunst of wetenschap''
moeten voldoen:
Origineel karakter
Het moet een eigen, persoonlijk karakter hebben. Het moet origineel zijn.
Zintuiglijk waarneembaar
Behalve origineel moet de creatie ook zintuiglijk waarneembaar zijn (geweest), dus te zien, te lezen of te horen zijn geweest.
Registreren
Om te bewijzen dat het auteursrecht bij u ligt, kunt u uw werk laten registreren (van een datum en paraaf voorzien) bij de dienst Registratie en Successie van de Belastingdienst.
Meer info?
Meer informatie over auteursrechten vindt u op de website van Buma-Stemra: www.buma.nl.
(Bron: Kamer van Koophandel)
Verwijderd
-------------------------------------------
Registreren
Om te bewijzen dat het auteursrecht bij u ligt, kunt u uw werk laten registreren (van een datum en paraaf voorzien) bij de dienst Registratie en Successie van de Belastingdienst.
-------------------------------------------
En ^dit^ kost neem ik aan geen geld...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Mooi om te weten dit, even mijn zelfgemaakte user icon registreren
Verwijderd
de cd in een goed dichtgeplakte enveloppe aan jezelf adresseren en in de kluis leggen.
het poststempel bewijst in een rechtszaak dat jij de eerste was. voor duurdere projecten aangetekend natuurlijk (muziek enzo)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Human Bobby
Verwijderd
Als eerste kun je dat ventje een vriendelijk mailtje sturen(brief is nog beter, lezen z''n ouders ''t vast ook
volgens mij is er nu niet zoveel an te doen
Human Bobby
Dat weet ik ook wel, maar als ik met Netschaap mijn site bekijk dan krijg ik niet alle broncode te zien (net zoals bij andere sites trouwens). IE laat standaard overal alle broncode zien. En Getright moet je eerst installeren, als je Windows gebruikt hoef je IE niet te installeren, dus is het een feature van M$ da broncode ''lenen''.Op maandag 07 mei 2001 08:40 schreef Mycroft het volgende:
Broncode jatten is niet per se een feature van microsoft, je kan toch ook gewoon met getright of wat dan ook die .html file binnenhalen???
En wanneer krijgen we de links naar de originele en de gejatte site nu eens. Ik ben wel benieuwd, moet idd wel een goeie site zijn anders jat je hem niet