[BC3] hoe kun je iemand zijn website veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Post eens even wat linkjes dan

Verwijderd

Ik heb een site gezien van een stelletje lamers die mijn html hebben gekopieerd en voor hun zelf hebben gebruikt en het ergste is dat ze het met FRONTPAGE hebben geedit :(:(:( en dan staat er ook nog alles mag niet gekopieerd worden van deze site zonder toestemming van de webmasters. :(:( En wel mijn html jatten. Nu wil ik ff heel vriendelijk hun website binnen komen en het een beetje veranderen. Niet kwaadaardig bedoelt maar ff hun duidelijk maken dat ze dat niet moeten doen. Nou is mijn vraag hoe kan ik in hun site of host hacken en dan ff mijn html eruit halen. Want ik moet hier van :r . Iemand ideeen. Ze hosten zich op Pandora.be . Kweet dat dit niet mag maar ik wil het toch :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nee dat kan niet.. enigste wat je kan doen is ze een mailtje sturen en vragen of ze zelf iets kunnen maken.. helaas pindakaas :Y)

Verwijderd

Euh laten we voor het gemak zeggen dat het niet kan :+

Verwijderd

Tuurlijk kan dat wel :)

Verwijderd

Mischien kun je hun password "sniffen" als ze een update ftp''en oid

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

met een brute password cracker...of hoe heet zoiets ;)

Verwijderd

Heb jij dan nog 100 mbit bandbreedte open dan en een ping van 10 ms? :7

Verwijderd

Stuur eens een mailtje naar pandora en meld je probleem, zij zullen misschien eens aan de eigenaars hun kabelmodem schudden :) .

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:05

qless

...vraag maar...

Als je serieus bent:
-klacht indienen bij politie ivm schending auteursrecht...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

auteursrechten moet je eerst kopen :P, voordat je ze hebt...

weet iemand eigenlijk hoeveel een auteursrecht kost voor een website?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:05

qless

...vraag maar...

Op zondag 06 mei 2001 13:46 schreef mxstrAEm het volgende:

auteursrecht koop je niet, je hebt het altijd! (denk dat je in de war bent met octrooi/patent (en da''s duur!))

Je zult alleen moeten bewijzen dat het echt van jouw was...en niet dat bv de andere eerder was!

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:04

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 06 mei 2001 13:46 schreef mxstrAEm het volgende:

dacht het niet. dan zou je dus het hele internet mogen kopieren. en hoe zou je dat moeten registreren? stel ik maak een schilderij van 10 bij 10 meter, hoe zoek je dat op? weet je wel hoe groot die database zou zijn?
nah ff beter nadenken

gewoon onderaan je site zetten dat er een copyright op rust vanaf een bepaald jaartal en wie de auteur is. pinda''s

This too shall pass

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 14:44 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

dacht het niet. dan zou je dus het hele internet mogen kopieren. en hoe zou je dat moeten registreren? stel ik maak een schilderij van 10 bij 10 meter, hoe zoek je dat op? weet je wel hoe groot die database zou zijn?
nah ff beter nadenken

gewoon onderaan je site zetten dat er een copyright op rust vanaf een bepaald jaartal en wie de auteur is. pinda''s
Lijkt me stug dat mensen zomaar op eigen initiatief copyright kunnen zetten op hun website!
Hoe wil je bewijzen dat er al altijd een copyright berustte op een site?
Stel ik ben het vergeten...iemand kopieert mijn website...en dan zet ik er achteraf "copyright" op...wat dan? Zo kan niemand toch controleren joh, er moet wel degelijk een database worden aangemaakt.

Hoe wil je het voor de rechter bewijzen? Je moet wel degelijk copyrights aanvragen, je kan niet zomaar op eigen initiatief op alles copyrights gaan zetten. Je aanvraag moet ook nog eens getoetst worden, misschien is iemand je voor geweest.
Maar ik weet niet hoe het met websites zit, moet ik toegeven.
Als het zo is, als wat jullie zeggen, well I must admit: dan is het wel erg bagger geregeld op internet

Verwijderd

Ik bewijs het wel even:

Verwijderd

Hier om het te bewijzen pak ik er een boek bij:

"Copyright 1994 Joost Zwagerman
Uitgegeven met een licentie van BV uitgeverij de Arbeiderspers, Amserdam"

Hmmmm, het moet wel degelijk worden aagevraagd jongens >:)

Verwijderd

Als ik een stuk schrijf, ben ik de auteur en heb ik de auteursrechten...

Is toch niet zoo moeilijk, of heb ik het weer mis..

Je hebt auteursrechten altijd over iets wat jij zelf gecreeërd hebt, en helemaal als je Diekstra heet :)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:39
Op zondag 06 mei 2001 15:15 schreef mxstrAEm het volgende:
Hier om het te bewijzen pak ik er een boek bij:

"Copyright 1994 Joost Zwagerman
Uitgegeven met een licentie van BV uitgeverij de Arbeiderspers, Amserdam"

Hmmmm, het moet wel degelijk worden aagevraagd jongens >:)
Dat betekend dat de eerste keer dat het uitgegeven werd er een copyright v.d. arbeiderspers op lag en daarom moest Zwagerman aan hun geld dokken :)

Verwijderd

Auteursrechtelijke bescherming
Hebt u een werk van letterkunde, kunst of wetenschap geproduceerd dat uw persoonlijke stempel draagt, dan hebt u automatisch het auteursrecht op dat werk.
In Nederland is geen enkele formaliteit vereist voor het krijgen van auteursrecht.

Dankzij het auteursrecht bent u de enige die als auteursrechthebbende zeggenschap heeft over de wijze waarop uw beschermde werk door iemand anders wordt gebruikt of geëxploiteerd.

Er zijn twee voorwaarden waaraan ''werken van letterkunde, kunst of wetenschap''
moeten voldoen:

Origineel karakter
Het moet een eigen, persoonlijk karakter hebben. Het moet origineel zijn.

Zintuiglijk waarneembaar
Behalve origineel moet de creatie ook zintuiglijk waarneembaar zijn (geweest), dus te zien, te lezen of te horen zijn geweest.

Registreren
Om te bewijzen dat het auteursrecht bij u ligt, kunt u uw werk laten registreren (van een datum en paraaf voorzien) bij de dienst Registratie en Successie van de Belastingdienst.

Meer info?
Meer informatie over auteursrechten vindt u op de website van Buma-Stemra: www.buma.nl.

(Bron: Kamer van Koophandel)

Verwijderd

Oke je hebt automatisch de beschikking over je auteursrecht. Dat was mij ook duidelijk, maar indien er ruzie ontstaat over enig kopieerwerk, is het dus wel verstandig om je werk te laten registreren.

-------------------------------------------
Registreren
Om te bewijzen dat het auteursrecht bij u ligt, kunt u uw werk laten registreren (van een datum en paraaf voorzien) bij de dienst Registratie en Successie van de Belastingdienst.
-------------------------------------------

En ^dit^ kost neem ik aan geen geld...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dit kost fl 6,- en je krijgt binnen 6 weken je brief weer terug met een stempel en datum ...(als je geluk hebt )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

6,- maar? puur administratieve kosten dus.
Mooi om te weten dit, even mijn zelfgemaakte user icon registreren :P

Verwijderd

Wat nog het ergste is van alles is dat ze onze naam hebben laten staan in de html :( En die site doet onze naam niet veel goeds aan. We staan nog niet ingeschreven bij de KvK maar omdat het goed loopt zijn we wel genoodzaakt om ons te laten inschrijven (ivm belasting enzo) Als we ons dan hebben ingeschreven hebben we dan wel recht om hun die website te laten sluiten?

• BC3 Victim
nog eenvoudiger is de site op cd branden.
de cd in een goed dichtgeplakte enveloppe aan jezelf adresseren en in de kluis leggen.
het poststempel bewijst in een rechtszaak dat jij de eerste was. voor duurdere projecten aangetekend natuurlijk (muziek enzo)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
herstel, je stuurt hem aan jezelf op dus!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ja en wel verzegeld anders heb je er nog niks aan :P

Human Bobby

Verwijderd

Je hebt inderdaad de auteursrechten, maar als je er niet voor betaald heb je er heel weinig aan. Hoe of wat weet ik ook niet precies, bij betaling voor een licentie krijg je geloof ik een soort van advocaat toegewezen die de boel voor jou in de gaten houd. Volgens mij is dat ook meer voor bedrijven bedoelt dan voor particulieren. Ik denk dat sites van b.v. Philips e.d. niet makkelijk zijn over te nemen (zonder problemen te krijgen met Buma.. of wie dan ook).

Als eerste kun je dat ventje een vriendelijk mailtje sturen(brief is nog beter, lezen z''n ouders ''t vast ook ;)). Als dat niet werkt... gewoon negeren. Ik weet niet wat voor site ie gemaakt heeft, maar meestal zijn gewone homepages :Z niet zo populair(bezoekersteller ff in de gaten houden).

• Postman
  • Laatst online: 21-06 10:52
Wat is de link van de site die jouw html heeft gejat (leuke functie van M$ trouwens, broncode ''jatten'') en die van jouw html (je site dus). Ben nu wel geïnteresseerd in de sites. En misschien hebben ze toevallig hetzelfde concept bedacht...

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Broncode jatten is niet per se een feature van microsoft, je kan toch ook gewoon met getright of wat dan ook die .html file binnenhalen???

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
misscihen off topic, maar als iemand je website overkopieerd of nammaakt, is het in ieder geval een fan :) ik bedoel lelijke homepages worden niet gekopieerd. misschien kan je voortaan je site zo herschrijven da ie nauwelijks te kopieeeren valt..

volgens mij is er nu niet zoveel an te doen

Human Bobby

• Postman
  • Laatst online: 21-06 10:52
Op maandag 07 mei 2001 08:40 schreef Mycroft het volgende:
Broncode jatten is niet per se een feature van microsoft, je kan toch ook gewoon met getright of wat dan ook die .html file binnenhalen???
Dat weet ik ook wel, maar als ik met Netschaap mijn site bekijk dan krijg ik niet alle broncode te zien (net zoals bij andere sites trouwens). IE laat standaard overal alle broncode zien. En Getright moet je eerst installeren, als je Windows gebruikt hoef je IE niet te installeren, dus is het een feature van M$ da broncode ''lenen''.

En wanneer krijgen we de links naar de originele en de gejatte site nu eens. Ik ben wel benieuwd, moet idd wel een goeie site zijn anders jat je hem niet ;)
Pagina: 1