[BC3] Wie weet of dit kan?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
aangezien ik in een k*tdorp woon kan ik adsl of kabel de eerste poos wel vergeten du ben ik op zoek naar een andere oplossing en ik had dit in gedachte
ik heb hier wel eens wat gelezen over gratis internet via cb-modems nou zat ik te denken om sateliet te nemen maar dan zit je nog met telefoon kosten.
mijn schoonvader heeft kabel nou zat ik te denken om bij hem een server neer te zetten met cb-modems en op de kabelmodem en dan via de cb-modem naar de kabel als upload en de download via de sateliet als dit mogelijk is kan je dan 24 uur per dag online zijn voor zo`n 30 gulden in de maand dit zou dan het goedkoopste internet van nederland zijn

IS DIT MOGELIJK

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

klinkt leuk maar gaat volgens mij nooit werken ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Geweldig bedacht maar het verhaal zit al te krom in elkaar om te kunnen werken :).

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op donderdag 03 mei 2001 22:25 schreef rus het volgende:
aangezien ik in een k*tdorp woon kan ik adsl of kabel de eerste poos wel vergeten du ben ik op zoek naar een andere oplossing en ik had dit in gedachte
ik heb hier wel eens wat gelezen over gratis internet via cb-modems nou zat ik te denken om sateliet te nemen maar dan zit je nog met telefoon kosten.
mijn schoonvader heeft kabel nou zat ik te denken om bij hem een server neer te zetten met cb-modems en op de kabelmodem en dan via de cb-modem naar de kabel als upload en de download via de sateliet als dit mogelijk is kan je dan 24 uur per dag online zijn voor zo`n 30 gulden in de maand dit zou dan het goedkoopste internet van nederland zijn

IS DIT MOGELIJK
Met CB-modem bedoel je packet radio??

''t zou in theorie moeten kunnen werken, maar je zit dan met een max upload van 1200 baud..
En da''s best :r.....

M.a.w.:

Kan wel, maar ik zou ''t niet doen......

Verwijderd

het kan volgens mij best gaan werken, als je een beetje een goeie verbinding kunt maken met de pc van je schoonpa dan moet et best lukken. je kunt msschn een soort 27mc bakkie verbinding maken of iets dergelijks en dan voor data, als da gaat lukken is da best vet

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 03 mei 2001 23:22 schreef Sickness het volgende:
het kan volgens mij best gaan werken, als je een beetje een goeie verbinding kunt maken met de pc van je schoonpa dan moet et best lukken. je kunt msschn een soort 27mc bakkie verbinding maken of iets dergelijks en dan voor data, als da gaat lukken is da best vet
gewoon een soort packet radio dus ?

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 23:15 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

''t zou in theorie moeten kunnen werken, maar je zit dan met een max upload van 1200 baud..

M.a.w.:

de snelheid van de upload maakt mij niet zo veel uit want om te surfen heb je niet veel upload als het iets langer duurd maakt mij niet uit dat maakt de download wel weer goed
alleen voor email enzo lijkt het me niet echt geschikt dan gebruik ik gewoon mijn isdn modem

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op donderdag 03 mei 2001 23:47 schreef rus het volgende:

[..]

de snelheid van de upload maakt mij niet zo veel uit want om te surfen heb je niet veel upload als het iets langer duurd maakt mij niet uit dat maakt de download wel weer goed
alleen voor email enzo lijkt het me niet echt geschikt dan gebruik ik gewoon mijn isdn modem
Hoever woon je van je server af dan?? Als je ''t niet rechstreeks haalt, moet je via nodes gaan werken, dus op ''t moment dat jij iets stuurt, duurt ''t ongeveer 10-20 seconden voordat ''t bij de server is... Je zult wel veel time-outs krijgen....

Nogmaals, in theorie kan ''t... Maar ''t is bijna niet in de praktijk te brengen....

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Leuk om mee te spelen, maar daar kan je echt niet "gewoon" mee internetten...

Verwijderd

onmogelijk als je gebruik maakt van de sataliet ben je verplicht om met een gewone telefoonlijn (of isdn) in te bellen anders gaat dit echt niet werken

it is onmogelijk om dit via de kabel te doen
(providers ondersteunen dit niet) kloten dus

Verwijderd

Misschien is wireless lan een oplossing?

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 11:43 schreef rednar het volgende:
Misschien is wireless lan een oplossing?
heb ik ook naar gekeken maar de verste die ik tegen ben gekomen is 450 meter

• BC3 Victim
ik heb ook nog iets gelezen over de 70cm band dan zou je een verbinding kunnen hebben van 9k6 is dat genoeg voor de upload

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 23:15 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

M.a.w.:

waarom niet doen je bent dan wel van je telefoonkosten af

Pagina: 1