Verwijderd

Topicstarter
Beste lui,

Ik heb van mijn pa een Nokia 8210 gekregen welke defect lijkt te zien. Ik mag ''m houden als ik ''m kan fixen (echt vet dingetje). Alleen SIM kaart kan ik perfect uitlezen, maar ik krijg maar geen verbinding met het netwerk (maar ook geen enkele melding). Een vriend van me zegt dat dit ding gelocked kan zijn, maar dan moet ik toch een boodschap zien? Thanks!

Mike

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 23:24 schreef Mike het volgende:
Beste lui,

Ik heb van mijn pa een Nokia 8210 gekregen welke defect lijkt te zien. Ik mag ''m houden als ik ''m kan fixen (echt vet dingetje). Alleen SIM kaart kan ik perfect uitlezen, maar ik krijg maar geen verbinding met het netwerk (maar ook geen enkele melding). Een vriend van me zegt dat dit ding gelocked kan zijn, maar dan moet ik toch een boodschap zien? Thanks!

Mike
Even voor de duidelijkheid: ik vraag dus *NIET* om unlock-software o.i.d. - ik wil weten hoe je kan zien wat er met dat ding aan de hand is? Kan het zijn dat die 8210 inderdaad gelocked is of heeft iemand andere suggesties (defecte antenne bv)?

Verwijderd

Ja, een telefoon is ook hardware.
Maar of ze/we er verstand van hebben...???

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 23:26 schreef MrK het volgende:
Ja, een telefoon is ook hardware.
Maar of ze/we er verstand van hebben...???
Ik wist geen ander forum en volgens mij zijn hier ook GSM-guru''s''(letterlijk en figuurlijk :D)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Misschien staat er een foute netwerkcode in. Zet er ff bij welk netwerk het is (simkaart).

En als dat niet lukt, stuur hem maar op naar mij :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Zit de accu erin? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 23:28 schreef tjetta het volgende:
Misschien staat er een foute netwerkcode in. Zet er ff bij welk netwerk het is (simkaart).

En als dat niet lukt, stuur hem maar op naar mij :9
Ik heb de SIM-kaart van mijn eigen toestel (oude Nokia) van KPN erin zitten. Als ik deze SIM in mijn oude Nokia doe (weet alleen ff niet welke type dit is, maakt volgens mij niet uit :o) dan kan ik manual network search doen en vindt hij KPN en Libertel. Doe ik die SIM dus in die 8210, dan doettie gewoon niets (kan wel SIM kaart uitlezen, maar 0-ontvangst :()

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 23:28 schreef MrK het volgende:
Zit de accu erin? >:)
Zoals ik schreef kan ik de SIM perfect uitlezen (adressen, SMS''jes, etc) dus de accu zal er wel inzitten >:)

Verwijderd

hmmm nou net als bij 3210 enzo heeft 8210 een geintegreerde antenne...

ik denk dat die beschadigd is....

hij zit zeg maar boveaan als je het achterfrontje van je 8210 weghaalt...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 23:31 schreef marukiej het volgende:
hmmm nou net als bij 3210 enzo heeft 8210 een geintegreerde antenne...

ik denk dat die beschadigd is....

hij zit zeg maar boveaan als je het achterfrontje van je 8210 weghaalt...
Daar gingen mijn pa en ik ook vanuit, totdat zojuist een vriend van me zei dat het zeer waarschijnlijk is dattie gelocked is. Ik heb dan zoiets: dan moet ik toch een melding krijgen!?!?

Verwijderd

Als ie gelocked is dan krijg je een melding van: "ongeldige sim" of zo.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ie gelocked is krijg je idd een melding, of vraagt ie om een code (je kunt iig zeker niet in de menu''s e.d.).
Waarschijnlijk is dus de antenne kapot ja.

Verwijderd

Zonder antenne doet je GSM het ook prima hoor. Volgens mij is dit het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi verhaal, dus het kan geen lock zijn en de antenne zou ook niet kunnen zijn. Met een defecte antenne kan ik me voorstellen dattie geen netwerk kan vinden toch!?

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 14:07
Bij 8210 ziteen de onderdelen ''los'' tegen de achterkant.
het contact gaat met contact vingers vermoedelijk zijn deze vuil / verbogen etc.

heb dit probleem ook al een keer gezien met tril megeanisme en buzzer.

1+1+1 = 1

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
ik heb ook een 3210 en bij mij was de antenne dus naar de gort. Schijnt vaker te zijn met die dingen. Geen netwerk vinden had ik dus ook.

Ik heb trouwens een nieuwe gekregen alleen nu is mijn accu weer kapot..
Weet iemand toevallig waar ik die voor een aardige prijs kan kopen ?
grtz

Verwijderd

70% van die dingen gaan terug voor reparatie
erg brakke dingen :r:r:r
Koop liever een Philips Xenium
dat zijn pas strakke mobieltjes>:)>:)>:)
bij mijn gebruik is ie 2 weken standbij
kan je tenminste rustig een weekend je weg zonder lader:7:7

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Op woensdag 02 mei 2001 23:41 schreef MrK het volgende:
Zonder antenne doet je GSM het ook prima hoor. Volgens mij is dit het niet.
LOOOOL :D! Dus niet! Als je een geïntegreerde antenne hebt en die is eraan, heb je echt nix ontvangst hoor!
GSM''s met een uitstekende (als in "steekt uit", niet als in "perfect" ofzo ;)) antenne kunnen nog wel wat ontvangst hebben als je ze eraf draait.

Excuses als je dat bedoelde.

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 23:58 schreef Joto het volgende:
Bij 8210 ziteen de onderdelen ''los'' tegen de achterkant.
het contact gaat met contact vingers vermoedelijk zijn deze vuil / verbogen etc.

heb dit probleem ook al een keer gezien met tril megeanisme en buzzer.
juist
ik heb zelf ook een 8210 en toen had ik ook geen ontvangst en beeld. na reparaties (bij nokia A''dam:() vertellen ze over de oorzaak
(ff opletten) maak het frontje los van tele. boven kantkant van 8210 zit een aan/uit knop daar tegenover zit een kopercontact. die mot tegen de moederbord :) zitten anders hebt je geen ontvangst.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/4"]Internet & Telefonie[/url] <<

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Vrijwel elke vaag probleem met een Nokia is op te lossen door het uit elkaar halen van het toestel en alle contacten schoonmaken en eventueel ietsje ''omhoog halen'':
De contactjes hebben nogal de neiging om te verbuigen......
Pagina: 1