[BC3] Vaste Voicemail betalen!

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nou, bij KPN hebben ze weer een nieuw inkomstenbronnetje gevonden: Vaste voicemail wordt straks betalen. Kosten geloof ik 10ct per oproep en daarna 2ct per minuut (of bericht, ging snel op de radio). Toch maar weer een antwoordapparaat aanschaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Was dat nu weer voor een onzin? :( :(
GVD, eerst halen ze de berichten weg, die gekke maar best grappige berichten die je kon luisteren nadat je je voicemail had afgeluisterd. En nu ook nog gaan dokken?! Stelletje teven, sluit die damn telefoon dalijk af, heb toch kabel en gebruik me mobiel, ik heb de vaste telefoon enkel voor andere mensen, zodat die geen mobiel nummer hoeven te draaien... Eigenlijk ook een beetje |:( maar wel sociaal :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Slim gedaan van de KPN.. Eerst de mensen eraan laten wennen en dan geld gaan vragen.... Was te verwachten, voor niets gaat alleen de zon op

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zo zat ik dus ook. Vaste lijn is eigenlijk alleen voor de mensen die mij willen hebben... en die willen niet eens altijd inspreken :) Maar ach... misschien kunnen we weer eens een leuke actie op touw zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 02 mei 2001 10:04 schreef hemiparo het volgende:
Nou, bij KPN hebben ze weer een nieuw inkomstenbronnetje gevonden: Vaste voicemail wordt straks betalen. Kosten geloof ik 10ct per oproep en daarna 2ct per minuut (of bericht, ging snel op de radio). Toch maar weer een antwoordapparaat aanschaffen :(
Yep, zo gaat dat bij die naaiers..:(:(
uhh..geen kpn-personeel hier?? ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
tja.. het zat er in ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

En dan te bedenken dat ze al geld verdienden aan die praatpost.. Mensen die belden en toen de voicemail kregen moesten al gewoon betalen.. Bovendien gingen mensen terrugbellen adhv de voicemail.... -> xtra tikken...

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Yep, zo gaat dat bij die naaiers..:(:(
uhh..geen kpn-personeel hier?? ;)
Hehe... :) Die durven niet voluit te spreken, bang dat ze uitge:r worden...

En ach, als ik bel, sponsor ik OneTel. Probleem is dat ik nooit bel (zie eerdere post) en dus elke maand vet sponsor met een ISDN aansluiting...

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 10:13 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

vind je het gek >:)
En ach, als ik bel, sponsor ik OneTel. Probleem is dat ik nooit bel (zie eerdere post) en dus elke maand vet sponsor met een ISDN aansluiting...
heheh handuuuug..gelukkig hebben we kabelinet (jammer voor kpn :):):P)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Het was van het begin af aan al bekend dat ze hier na een bepaalde tijd geld voor gingen vragen; en terecht ook.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 12:54
Leve de KPN prutsers

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 15:22
Ik gebruik toch alleen maar mobiele voicemail, dus ik heb er geen last van... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben die "gratis" voicemail gelukkig nooit aangeschaft wel leuk om te lezen 1,5 miljoen gebruikers per dag x 10 cent reken uit de winst voor kpn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik gebruik het toch niet dus zo erg vind ik het niet! Maar het is wel een beetje achterbaks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tsja...ik vind het ook vreemd. Ze genereren er flink wat extra tikken mee. Maar ja, als het je niet bevalt zet je hem gewoon weer uit. Heel simpel

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus gewoon maar weer het "ouderwetse"
antwoordapparaat aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 11:41 schreef zteph het volgende:
Hmmm........KPN....Microsoft?????
Vreemd...........
Bij beiden krijg ik een vreemde smaak in mijn mond.....laat staan op mijn bankrekening. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Move --> I&T

post je vragen nou *@*&@ eens het goede forum !

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 11:43 schreef havana het volgende:
Move --> I&T

post je vragen nou *@*&@ eens het goede forum !
Bij deze mijn excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt mede door de :r OPTA die vind dat KPN kosten georienteerd moet werken ivm de concurentie, en aan de ene kant juichen we de :r OPTA toe maar aan de andere kant kost het ook weer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He maar jongens er is ook zeer goed nieuws!!

In de brief staat dat iedereen gratis! een voicemail-melder krijgt Afbeeldingslocatie: http://www.telcell.nl/smileys/punch.gif

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Die wil ook iedereen hebben uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 15:17 schreef mxstrAEm het volgende:
In de brief staat dat iedereen gratis! een voicemail-melder krijgt
Brief...? Ik weet niks van een brief? Hoorde het vanmorgen op de radio... zijn er dus ook al brieven verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Op woensdag 02 mei 2001 10:08 schreef achappey het volgende:
Slim gedaan van de KPN.. Eerst de mensen eraan laten wennen en dan geld gaan vragen.... Was te verwachten, voor niets gaat alleen de zon op
Dit verwachten we dus ook nog van Chello en @Home... eerst iedereen laten wennen aan limitless internet, en dan een limiet heffen.

Best wel slim ja, eerst iedereen lekker maken, en dan meer geld vragen. Smerig truukje, maar ik begin steeds meer te geloven dat echte gratis dingen niet meer bestaan... ze hebben allemaal allang het plan om ooit de zooi om te zetten naar een betaalde dienst.

Ik koop een antwoord apparaat. Twee dus.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep'', twee briefjes waarin wordt uitgelegd hoe het zit
Per 10 mei mag iedereen gratis een voicemail-melder ophalen bij inlevering van die brief :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op woensdag 02 mei 2001 15:34 schreef maartena het volgende:
maar ik begin steeds meer te geloven dat echte gratis dingen niet meer bestaan...
www.zonnet.nl >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die het vergeten zijn Afbeeldingslocatie: http://www.telcell.nl/smileys/znaika.gif

Voicemail bij KPN sluit je zo ->

#61# 0842 333#

en je zet hem weer aan, this way ->

*61* 0842 333#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 15:35 schreef mxstrAEm het volgende:
Yep'', twee briefjes waarin wordt uitgelegd hoe het zit
Per 10 mei mag iedereen gratis een voicemail-melder ophalen bij inlevering van die brief :D
Tja... die meldertjes waren bij de intro van Voicemail te krijgen zo rond de 40,00 maar toen elke fabrikant ze standaard in de toestellen plaatsten kon je ze eigenlijk al krijgen voor 10,00. Zullen er nu wel heel erg veel over hebben :)
Die dingen verbuiken trouwens een hoop batterijen: er gaan ff 4 penlights in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 15:58 schreef hemiparo het volgende:

[..]

Die dingen verbuiken trouwens een hoop batterijen: er gaan ff 4 penlights in :(
Niet eens aansluitbaar op netspanning??
Jan Dipie nog aan toe :P, dan hoef ik hem niet.

Is Duracell met KPN samengegaan ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Bij Priority (UPC) is ''t nu nog voor niks, maar ik ben benieuwd hoelang dat nog gaat duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh je kun t toch bellen via internet he? kun je ook niet gebeld worden via internet?
als iedereen nou een s massaal kabel neemt en massaal via internet gaat bellen dan is kpn zo weer trug meej zun gratis voicemeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 18:03 schreef Sickness het volgende:
euh je kun t toch bellen via internet he? kun je ook niet gebeld worden via internet?
als iedereen nou een s massaal kabel neemt en massaal via internet gaat bellen dan is kpn zo weer trug meej zun gratis voicemeel
Ik denk het ook :P |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sorry ik had even een ingeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 11:41 schreef zteph het volgende:
Yep, dan moet dan idd maar... Tot nu toe vond ik het motief "gratis" beter dan de voordelen van een antwoordapparaat:
- meeluisteren als er iemand iets inspreekt, zodat je inkomende gesprekken kunt screenen als je ff geen telefoon aan wilt nemen...
- lampje of aantal-melder als je een ingesproken bericht hebt (wat nou voice-mail melder?! het was toch gratis...)
- eenvoudig(er) aanpassen van de welkomstboodschap
- instellen na hoeveel keer het antwoordapparaat het overneemt (in plaats van standaard al na 4 keer!)

Nee, ik ga binnenkort eens kijken naar een leuk en voordelig antwoordapparaatje :) (die waarschijnlijk nu wel weer in prijs zullen stijgen... :()
Op woensdag 02 mei 2001 14:08 schreef CheS het volgende:
Dit komt mede door de :r OPTA die vind dat KPN kosten georienteerd moet werken ivm de concurentie, en aan de ene kant juichen we de :r OPTA toe maar aan de andere kant kost het ook weer geld.
Dat is door de KPN als een argument gebruikt ja, maar meteen door de OPTA weer ontkr8 is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 18:38 schreef Puckly het volgende:

[..]

(wat nou voice-mail melder?! het was toch gratis...)
Dat bedoelde ik ook Puckly-tje van me, maar blijkbaar haven''t you got the brains to understand the ironic tone |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 18:38 schreef Puckly het volgende:

Dat is door de KPN als een argument gebruikt ja, maar meteen door de OPTA weer ontkr8 is!
Zie www.opta.nl
Mag KPN geld gaan vragen voor de voicemaildienst?
KPN Telecom schaft het gratis uitluisteren van voicemail af. Vanaf 10 mei 2001 moet worden betaald voor deze dienst. Het tarief dat voor het beluisteren van boodschappen betaald moet worden is 2 cent per minuut plus 10 cent starttarief.
In tegenstelling tot in het verleden is KPN niet meer in staat de voicemaildienst gratis aan te bieden. Het uitbouwen van de voicemaildienstverlening heeft de behoefte doen ontstaan aan extra inkomsten voor het voicemail platform.
De kosten voor het gebruik van het voicemail platform zijn dus gestegen en KPN is wettelijk verplicht http://www.minvenw.nl/cend/dvo/persinfo/data/persberichten/970714.5635.html voor een op kosten gebaseerd tarief in rekening te brengen. OPTA beoordeelt de tarieven van KPN op kostenoriëntatie. Uit de door KPN aangeleverde gegevens is het OPTA gebleken dat de tarieven zoals die vanaf 10 mei voor de voicemail dienst in rekening worden gebracht aan de vereisten van kostenoriëntatie voldoen. Daarom heeft OPTA de tarieven goedgekeurd.

Zelfde verhaal als een poos geleden met de kerktelefoon, KPN mag geen diensten gratis aanbieden waarvoor zij kosten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 18:44 schreef mxstrAEm het volgende:
Dat bedoelde ik ook Puckly-tje van me, maar blijkbaar haven''t you got the brains to understand the ironic tone |:(
Ik reageerde niet op jouw bericht! Ik bedoelde dat ik in het verleden geen noodzaak zag om zo''n voicemail-melder aan te schaffen, omdat je toch gratis kon beluisteren of je al dan niet berichten had. Ik bedoelde dus met "het was toch gratis" dat de dienst gratis was... :)

CheS: Lees dit artikel op de site van de Consumentenbond dan maar eens, waarin staat:
De echte reden om gebruikers van voice mail te laten betalen, is dat KPN allerlei nieuwe snufjes aan de dienst wil toevoegen. Hiermee kunnen bijvoorbeeld ingesproken berichten doorgeschakeld worden naar een e-mailadres of fax. De Opta heeft hierover gezegd dat KPN twee mogelijkheden heeft: verlies lijden of de kosten verhalen op de gebruiker. Uiteraard kiest KPN voor dat laatste.
Ik ben het met de Consumentenbond eens dat klanten de mogelijkheid moeten hebben te kiezen of ze al die extra diensten wel willen hebben... (Diensten die overigens door bijvoorbeeld XOIP wel gratis aangeboden worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 12:17 schreef Puckly het volgende:
(Diensten die overigens door bijvoorbeeld XOIP wel gratis aangeboden worden...)
Maar ja... hoe lang nog? Heb onderhand toch wel geleerd dat NIKS gratis is... vroeg of laat komt er op een of andere manier wel een rekening. En als je al heel lang gebruik maakt van bv. je Xoip nummertje ben je toch wel een beetje verplicht te betalen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
Wel leuk dat iedereen nu opeens weer een antwoordapparaat gaat kopen, beetje oplettende KPN jongen heeft dat ook ingschat en directie neemt aandeel in antwoordapparaten bedrijfje kortom zelfs als je een antwoordapparaat koopt wordt je nog genaaid door KPN

zomaar een van mijn gedachtenspinsels maar het zou me niks verbazzen van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 13:18 schreef nadd het volgende:
Wel leuk dat iedereen nu opeens weer een antwoordapparaat gaat kopen, beetje oplettende KPN jongen heeft dat ook ingschat en directie neemt aandeel in antwoordapparaten bedrijfje kortom zelfs als je een antwoordapparaat koopt wordt je nog genaaid door KPN

zomaar een van mijn gedachtenspinsels maar het zou me niks verbazzen van KPN
Kijk, dit noemen ze nu re-organisatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

puckly

Opta heeft hierover gezegd dat KPN twee mogelijkheden heeft: verlies lijden of de kosten verhalen op de gebruiker. Uiteraard kiest KPN voor dat laatste.

Wat zou jij dan doen als ondernemer ??? verlies lijden ???? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://steefspaans.tripod.com/cwm8.gifOPTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom iedereen zich hier druk maarkt op 2 cent per minuut! + 10ct starttarief!
Dit is best te betalen voor een dienst als deze.

En ben je niet bereid om het te betalen dan zet je voicemail toch gewoon uit!|:((Dit doen ook wel veel mensen want ''t was druk bij ons op het callcenter!:))

Gratis voicemail kan bij KPN niet meer uit dus wil KPN er geld voor vragen. ''t is wel weer lekker oer holland om daar over te klagen. :(

En voor de mensen die een antwoord app. aan willen schaffen! Zo''n ding kost ook zo 125,-
weet je hoeveel je daarvoor naar je voicemail kunt bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Op vrijdag 04 mei 2001 10:29 schreef Rr het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zich hier druk maarkt op 2 cent per minuut! + 10ct starttarief!
Ik denk dat het niet eens gaat om het bedrag maar meer om het feit dat eerst iets wordt aangeboden als ''gratis'', dan worden er een hoop gebruikers binnen gehaald, snel wat extra functies (die de meeste mensen echt niet zullen gebruiken lijkt me, gewoon berichten luisteren is al goed) erbij doen en ineens is het niet meer gratis. Geef dan een gratis basic uit en een geavanceerde waar je wel wat voor moet betalen. Ligt de keuze bij de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:30

En ben je niet bereid om het te betalen dan zet je voicemail toch gewoon uit!|:((Dit doen ook wel veel mensen want ''t was druk bij ons op het callcenter!:))

Gratis voicemail kan bij KPN niet meer uit dus wil KPN er geld voor vragen. ''t is wel weer lekker oer holland om daar over te klagen. :(

En voor de mensen die een antwoord app. aan willen schaffen! Zo''n ding kost ook zo 125,-
weet je hoeveel je daarvoor naar je voicemail kunt bellen?
mijn compie staat toch de heledag aan :) dus heb al aan antwoord app hehehe lang leven de proggie''s:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

vind ik ook, heb ik er best voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF OffTopic: Ik heb toch al een hekel aan voicemails, is wel handig maar stront vervelend!

Ik vind het wel een naaistreek van KPN, maar ach ze komen zichzelf nog wel tegen, aangezien ze bij moody''s toch alweer gedaald zijn :)

Oftewel mensen: gewoon op een vrijmark FF een heerlijk oud antwoordapparaat scoren, die zijn gewoon het beste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 16:38

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op jaarbasis gaat dat toch wel snel 87 piek kosten als je uitgaat van 2 * checken op een dag met een gemiddelde tijdsduur van 1 minuut.

Dat vind ik nogal wat.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 17:02

freddifish

schnappi !

Tip voor kabel/ADSL gebruikers:
meld je aan op www.kpn.com en laat je voicemail naar je email sturen ;) geen tikken en 10 cent dus en de kabel betaal je toch al :P

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 18:49

Super Snackman

Snekgek

Als ik mij tel. nr. doorschakel naar 0842333, en iemand belt mij. Betaal ik dan ook voor het doorschakelen naar 0842333, of is het inspreken van een bericht voor mij wel gratis dan?
Want dan zou KPN er zelfs dubbel op gaan verdienen..

Kan iemand dit met zekerheid bevestigen?

Greetz

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 10:13 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Als je belt sponsor je niet alleen OneTel maar ook voor een heel groot deel KPN en gelukkig maar, want dat is goed voor mijn dertiende maand ;)

Alles wordt duurder : Benzine , stroom, gas , licht, water en noem maar op en dan liggen jullie te huilen om die paar dubbeltjes.Afbeeldingslocatie: http://steefspaans.tripod.com/cwm8.gif

Het doorschakelen is een * dienst en moet volgens mij ook betaald gaan worden.
Pagina: 1