Toon posts:

[BC3] Geen Upload met UPC en nieuwe modem

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze vrijdag UPC laten installeren. De download snelheid is heel goed. alleen up wil het niet zo lukken.
Mijn upsnelheid kwam meestal niet boven de 1 KB/s en dan stopte het

Ik bellen naar UPC en vertel me verhaal en het enige wat ik terug kreeg was: je down-snelheid is toch goed dan is je verbinding ook in orde. Ik terug: down is wel leuk maar up wil ik ook wel wat files kunnen versturen.

Ik heb die "nieuwe modem" van ze gekregen en zelf denk ik dat het misschien wel daar aan kan liggen. Maar nee, volgens UPC ligt het aan mijn computer en zijn mijn instellingen fout.
Volgens hun draai ik een firewall terwijl dat niet zo is.........

Mooi nieuwtje wat ik hoorde was dat er (nog)geen begrensing op die nieuwe modems. Dus dat je met 30 kB/s kunt uploaden (Chello oude stijl).

******************EDIT**************************
Nadat ik dit gepost had, ging het opeens wel goed. Ik ging samen met een vriend wat bestanden uitwisselen en ik haalde zowaar 30 kB/s. Dat ging twee uur goed, toen zette ik de computer uit en ging naar me werk. Toen ik 6 uur later terug kwam, was me snelheid weer weg. Ik kan wel vet snel downloaden maar ik kan niet uploaden (HELEMAAL NIETS :( ) Moet ik nu weer de Helpdesk bellen om te horen te krijgen dat ik een firewall heb.........

Ik heb al Win2K opnieuw geinstalleerd zodat hij helemaal kaal kan opstarten en alleen IE aanstaat maar dat maakt niet uit.
FTP-en gaat ook niet, ik haal gewoon geen snelheden.

Ik heb een Realtek RT8139-C, niet die van UPC maar mijn eigen. (Die van UPC is hetzelfde, ook RT8139-C) Dus een conflict zou de modem met de kaart niet moeten hebben.

Is dit de manier waarop UPC zijn produkten wil verkopen ?????
Kan ik binnen 7 dagen dit opzeggen als zij geen goede service leveren ???
Hebben mensen hier ook ervaring mee.... ???
Laat me weten??

Verwijderd

Indien je een goede downstream hebt, dan hoort daar automatisch een upstream van rond de 4KB/s bij. Hoger dus als de genoemde 1KB/s...

Volgens mij is de maximale upload overigens gewoon 128kbps, ongeacht de modem. En wat bedoel je met ''nieuwe modem'' ? Je hebt toch zeker gewoon een Terayon gekregen?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:26
DIt ishet meest wazige verhaal dat ik ooit gehoord heb, en wat ik ook weet is dat de helpdesk zo niet zou reageren op een call zoals dit.
Daar wordt meteen een storingsmelding van gemaakt en de modem wordt vanop een afstand uitgelezen, heb je per direct antwoord. Als het een LANcity is, kunnen wij het op de helpdesk ook, anders moet het via de monteurs gaan.

Dus IMHO is dit bullshit

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 12:46 schreef Warbringer het volgende:
DIt ishet meest wazige verhaal dat ik ooit gehoord heb, en wat ik ook weet is dat de helpdesk zo niet zou reageren op een call zoals dit.
Daar wordt meteen een storingsmelding van gemaakt en de modem wordt vanop een afstand uitgelezen, heb je per direct antwoord. Als het een LANcity is, kunnen wij het op de helpdesk ook, anders moet het via de monteurs gaan.

Dus IMHO is dit bullshit
Zozo, voelt iemand zich op zijn pikkie getrapt. :?
Dat was echt de reactie die ik kreeg. Ik vroeg ook om een storingsmelding zodat ik geld terug kon krijgen maar het antwoord was: "als je kunt downloaden dan doet ie het goed en dat is geen storing, storing is als nix het doet"

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
aan een fire wall licht et echt niet, heb er 2 draaien kan nog met +/-160 kbyte/s downen:), heb een com21 modem. en die storingslijn is vaag ja, word wel storings melding gemaakt, maar later word je weer gebelt en dan word er gezegt dat je niet overal om moet bellen want het kan een keer langzamer gaan (lag 3 dagen plat:()
en andere lui van die lijn zeggen dat een storing van een paar uur teveel is :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
in het begin was het wel leuk bij chello met die lancity''s die je kon tweaken ...

Ik heb toen toch een hele tijd een upload gehad van 100 kb ofzo..

Hmm dat waren nog eens mooie tijden

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De Chello helpdesk reageert soms anderz behoorlijk bot en stom hoor.

"Ja goeieavond met Saviour, ik heb geen evrbinding meer, kan dat kloppen?
--> ehmm, volgenz ons is er geen storing, draait u een firewall? Dan moet u die helemaal deïnstalleren en er weer opzetten!"

|:(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt....

Verwijderd

Chello doet wel vaker dom. Bel je om 17.45 op omdat internet het niet doet.

ik : "Ja hello met P., ik heb geen internet"

chello: "trek de stekker uit je computer en w8 15 minuten"

ik w8en, maar om 18.00 nog geen internet

ik weer bellen, krijg je dit te horen: "Chello helpdesk is alleen bereikbaar tussen kantooruren"

GVD :(

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op dinsdag 01 mei 2001 09:56 schreef Toverstaf het volgende:

ik weer bellen, krijg je dit te horen: "Chello helpdesk is alleen bereikbaar tussen kantooruren"

Haha ze hebben je gewoon zwaar geflest :D

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:26
Op dinsdag 01 mei 2001 09:56 schreef Toverstaf het volgende:

Ik denk dat hij naar huis wou...

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
:+ Hehehe, volgende keer wat eerder bellen, maar volgens mij is de helpdesk tot 22:00 open.

Maar goed, je kunt bij Chello beter meteen vragen of je naar de tweede lijn kunt worden doorverbonden want eerste lijn bestaat uit mensen waarvan de capaciteiten niet zo groot zijn (dit is erg mild uitgedrukt) >:)

Het probleem is waarschijnlijk wel duidelijk en ligt bij Chello. Nu nog kijken wanneer het is opgelost.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op zondag 29 april 2001 11:54 schreef michielk het volgende:
Ik heb een Realtek RT8139-C, niet die van UPC maar mijn eigen. (Die van UPC is hetzelfde, ook RT8139-C) Dus een conflict zou de modem met de kaart niet moeten hebben.
Chello die een Realtek levert??? :?

Volgens mij leveren ze toch alleen 3Com??

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 21:02

BS

Op dinsdag 01 mei 2001 18:51 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Chello die een Realtek levert??? :?

Volgens mij leveren ze toch alleen 3Com??
Nee hoor tegenwoordig realtekkaarten

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 21:02

BS

En dan leveren ze ook lekker drivers mee dus dan werkt het toch wel echt heeeeel erg werelds :(:(:(:(:(:(:(:(

Had een kennis.
Enorme vasloper waardoor alles er nieuw op moest :'(

En toen het internet installeren zonder drivers bijgeleverd dan is het erg lastig om het voor elkaar te krijgen.
Pagina: 1