[BC3] com21 of Terayon, welke is beter...?

Pagina: 1
Acties:

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Ik heb momenteel zo''n COM21 apparaatje met chello en dat werkt als een trein. Toch hoor ik van anderen dat een Terayon sneller werkt. Is dat waar?

Toen ze me een klein jaar geleden belden wanneer ik ''m om kon ruilen heb ik steeds NEE gezegd omdat ik allang blij was dat Chello goed werkt en dat is nu nog steeds zo, maar ik ben benieuwd.

Dus wat zijn de voor- en nadelen van beide kabelmodems?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

kijk eens op de coax website: meestal geeft een terayon snellere verbinding dacht ik

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Die com21 dingen zijn perfecte kabelmodems zolang ze maar niet teveel van die dingen op 1 server proppen. Dat hebben ze in het begin gedaan en toen was er veel ellende.

Nu willen ze die servers wegdoen en vervangen door de terayon dingen, die ook leuk werken.

Een vriend van mij die zit vlakbij ook bij UPC met een com21 en we hebben gemiddeld dezelfde kwaliteit van verbinding. Een anderde vriend die ook vlakbij woont, maar in een ander segment zit haalt met pijn en moeit met terayon 1/3 a 1/4 van mijn snelheid.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Dus nu al die Com21''s vervangen zijn/worden door de Terayons (rotnaam, Com21 is veel makkelijker :P) dan kan ik beter mijn Com21 houden?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• I_stealth_I
  • Laatst online: 11:18

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik woon in Leeuwarden en ben wel redelijk te spreken over het fuctioneren van het Terayon modem waar is sinds Augustus gebruik van maak.

Ik vind het modem persoonlijk veel beter, met com21 had ik veel uitval. ( dit hoeft natuurlijk niet specifiek aan het com21 modem te liggen, maar eerder aan de belasting van de Com21 controllers van Sjello). De snelheid is met Terayon constant, ik heb altijd wel 70 tot 166 kb/s. Bij Com21 schommeld de snelheid enorm, is mijn ervaring je kan soms wel 20 en soms ook wel 100 kb/s. En over die Dynamische IP''s; das lachwekkend, ik heb nog steeds altijd mijn zelfde IP adres, en kan dus lekker doorgaan met mijn FTP. Als je een week lang, je PC uit heb, dan krijg je pas een nieuw IP adres toegewezen van de DHCP-server. De nadelen? Helaas die zijn er ook;
de Upstream snelheid is van 25kb/s naar een magere 15 kb/s gegaan.

Ik hoop dat je er wat aan heb Lordy.

/dev/null

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ja en nee (die com21 laten vervangen)

Nu zit je goed, maar als ze straks de servers gaan opdoeken proppen ze alle nog aanwezige com21 weer op zo klein mogelijk aantal servers.

Dan is het weer ellende. Ook loop je het risico dat je over een tijdje bericht krijgt vanaf die datum is er geen verbinding meer met je com21. Dan kun je altijd nog overstappen (of als je verbinding eerder slecht wordt)

Bij overstappen lever je zeker te weten je vaste IP in. Dus dat zou voor mij een reden zijn om niet overtestappen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 11:18

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Bij overstappen lever je zeker te weten je vaste IP in. Dus dat zou voor mij een reden zijn om niet overtestappen.
Nee, zeg zeggen dat ze dynamische IP''s uidelen, maar dat is dus niet helemaal 100 %waar. Die IP''s die je bij de Terayon krijgt toegewezen is eigenlijk een gewoon vast IP.
Telkens als je je pc opstart binnen de lease rijd (en die is hééél lang) zal je aan de hand van het MAC-adres van je netwerkkaart, je oude IP weer terug krijgen. Je krijgt pas een nieuw IP adres als je je pc dus voor lange tijd uitzet, of de netwerkkaart gaat vervangen.

Maar in principe maakt het niet zoveel uit met die IP''s. Er zijn van de bedrijven die voor noppes een hostname aanbieden (www.dhs.org) bijvoorbeeld; mijnwarezbak.dhs.org zal dan altijd verwijzen naar je ''nieuwe IP'' :) * I_stealth_I maakt hier ook dankbaar gebruik van. :P

Ze willen het lieft iedereen op het Terayon platform hebben, kunnen ze nog meer ''Big-Brother''- spelen, en ze kunnen besparen op de helpdesk, want er zijn geen mensen meer die hun intellingen niet kunnen invoeren na een format, want dat doet de DHCP-server wel

/dev/null

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40
Terayon is beter over com21 imho.

het voordeel van een com21 is dat je een statisch IP hebt. Verdere voordelen zijn er niet, want ze zijn storingsgevoeliger dan de terayons.

Maar met de leasetijden en requests van de terayon, houd je 99,99% van de gevallen je oude IP, dus heb je ook zo goed als statisch.

Plus dat het dus via DHCP werkt (geen vaste gegevens invoeren) plus dat die terayons minder storingsgevoelig zijn.

Dus ik hou het bij de terayon.

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1