Toon posts:

[BC3] ISDN centrale probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een ISDN aansluiting, wat ik overigens heel erg :r vind, maargoed, geen kabel hier dus vandaar.

Nu heb ik het volgende probleem:
Ik wil graag een 2e pc aansluiten op Internet zonder tussenkomst van een andere PC. Dus geen Internet sharing gebruiken o.i.d., gewoon 2 aparte lijnen die aan Internet hangen (niet 24/7 ofc.). Mijn situatie is als volgt:
http://www.highlan.nl/screens/isdn.jpg
De tweede PC wil ik aan dezelfde draad hangen waar mijn eigen PC nu aan is verbonden. Hiervoor heb ik een splitter gekocht, maar dit werkt niet. Heeft iemand anders misschien een oplossing voor mij?

Alvast bedankt.

ps. ''t kan natuurlijk ook zijn dat de splitter kapot is, maar ik heb weinig verstand van telefonie etc. dus ik post hier maar ff. :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
probeer een splitter/doosje te halen waar minimaal 3 aansluitingen worden gesplits... splitter in huidige aansluiting.... in het doosje/splitter stop je je 2 pc''s en een AFSLUITWEERSTAND....... dit alle is "denk" ik gewoon te halen bij een primafoon of een buisness-centre van KPN

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb nou pas je bijgevoegde tekening gezien, en je MOET op het einde van die S-bus een AFSLUITWEERSTAND hebben!!!(bv uitgang NT1 1--->PC--->PC---> AFSLUITWEERSTAND......uitgang NT1 2--->quattrovox--->homevox

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik nu aan de splitter die ik nu heb (1 ingang, 2 uitgangen) beide computers hang. Dan zou ik nergens meer een afsluitweerstand kunnen plaatsen. Of zou ik ipv een splitter een soort doorlusser oid moeten kopen volgens jou? :?

Alvast bedankt iig! :)

Verwijderd

Als de qvox binnen 10 meter van de NT1 zit dan hoeft hier geen afsluitweerstand.
Als je een splitsblokje koopt dan zit daar meestal al een afsluitweerstand in (2x 100 ohm ) stop je daar dan ook nog een afsluitweerstand in dan kan je ook problemen krijgen.