[BC3] Illegaal @Home-en

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Weet iemand wat @Home doet als ze erachter komen dat jij via een HUB 2 PC''s of meer op internet hebt?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 28 april 2001 13:58 schreef Rancor1984 het volgende:
Weet iemand wat @Home doet als ze erachter komen dat jij via een HUB 2 PC''s of meer op internet hebt?
Dan staat er binnen 10 minuten een ME-busje voor je deur. |:( Nee, in de praktijk zullen ze echt niets doen. Je kan tenslotte een extra ip-adres krijgen van ze, en als je dat niet doet en via NAT of een proxy meerdere PC''s aansluit zullen ze daar niet eens achterkomen.

• Hoyden
  • Laatst online: 15-08 22:40
Ik denk dat ze dan de politie naar je toe sturen..

Fair use policy schijnt in te houden dat je je aan een aan hun vast gestelde limiet dient te houden ongeveer, meerdere pc''s mogen daarbij meestal wel (is niet goed te controleren..)..

Dus als jij met 3 pc''s op internet zit en ook 3 x zoveel dataverkeer hebt dan bijv. gemiddeld dan doen ze er wel wat aan dmv een melding, en daarna, mocht er nix veranderen, dan word je denk ik afgesloten..

Verwijderd

zou wat zijn zeg als je door dat ''vergrijp'' helemaal aan puin geknuppeld zou worden zeg :)

• Hoyden
:D

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Hmm.. okay...

maar ik wil de PC''s via een HUB achter @home hangen, maar ik hoorde laatst van een vriend dat @home daar gemakkelijk achter kan komen. En ze bieden het zelf ook nog aan voor f10.- meer, dus als je dat doet zonder te betalen, grijpen ze denk ik wel in.. maar wat doen ze dan? Politie op me dak?? Minderz..

• Hoyden
hmz..

Voor zover ik weet kan het niet met een HUB, wel met een Router..

Je kunt wel via een HUB netwerk maken en dan via een NAT proggie (Sygate/Wingate oid) verbinding maken, maar dan moet altijd de server pc aanstaan..

Dan gaat alles via 1 IP, en dat doen een heleboel klanten van @home etc..

Politie is een Joke off course,, :)

• Hoyden
Btw, dat 10,- p/m....

Dat betaal je voor een 2e ip, die zal je via een hub of router niet krijgen van @home..

Dus wil je perse 2 ip''s, dan moet je betalen.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Hmm.. het kan wel via een HUB. Je moet de Kabelmodem in de Uplink van de HUB stouwen en de PC''s op de gewone poorten.. kan je gewoon internetten en er hoeft geen router of wat dan ook 24/7 aan te staan.

• Hoyden
Dan krijg je een Ip conflict voor zover ik weet..

Je moet toch zeker dezelfde ip gebruiken...

Ik heb ook topics gelezen waar uit kwam dat een hub niet wou..

Maar als jij zegt van wel, kan ik me vergissen natuurlijk. Dan zou ik graag willen weten hoe het dan wel wil, met welke instelling..

B.v.d

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 14:19 schreef Rancor1984 het volgende:
Hmm.. het kan wel via een HUB. Je moet de Kabelmodem in de Uplink van de HUB stouwen en de PC''s op de gewone poorten.. kan je gewoon internetten en er hoeft geen router of wat dan ook 24/7 aan te staan.
Zo dacht ik het ook altijd, moet nog zien of het werkt...

• Hoyden
K heb het zelf ook zo geprobeerd een tijdje geleden.. Kreeg ik telkens om de 10 seconden een melding in Windows dat het IP al gebruikt was enzo..

Niet te doen dus..

Ik had wel internet op 1 pc.. Maar of de andere het ook deed weet ik niet..

Daarom was ik van plan om een LAN router te kopen..

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Indeed gewoon een hub met uplink poort gebruiken. Een probleem is wel dat iedere computer die je meer aansluit een IP adres nodig heeft.

Het is netter om een router te gebruiken.

• Hoyden
Ok dan, en hoe ziet @home dat dataverkeer dan ?

Alles via het ip van dan ene account ?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op zaterdag 28 april 2001 14:24 schreef The Fox het volgende:
Dan krijg je een Ip conflict voor zover ik weet..

Je moet toch zeker dezelfde ip gebruiken...

Ik heb ook topics gelezen waar uit kwam dat een hub niet wou..

Maar als jij zegt van wel, kan ik me vergissen natuurlijk. Dan zou ik graag willen weten hoe het dan wel wil, met welke instelling..

B.v.d
Ja ik heb het nog niet in praktijk gebracht.. maar gehoord dat het kon... mm.. balen als het niet kan... kan het natuurlijk alleen als je die f10.- dokt... 2e IP... :)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op zaterdag 28 april 2001 14:27 schreef MOL het volgende:
Dit is mijn handleiding over het Distributed.net RC5 project. Of klik hier om uit mijn raam te kijken.
Mwahaha.... regent het bij jou? (of hele oude beelden?)

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
3 vrienden van mij wonen op kamers in hetzelfde appartement en voor hun heb ik met een hub een netwerk aangelegd op de @home kabel. Werkt perfect. IP staat gewoon op auto. volgens mij kunnen ze gewoon met 3 pc''s tegelij i-netten al weet ik dat neit precies aangezien ik pas gisteren het netwerk aan de praat heb gekregen.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Whaaa.... hoorde net van iemand dat je MAC-Adres van je kabelmodem geblokkeerd word :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon tweede (en als je wilt derde) ip aanvragen via de @home site. Je krijgt bij je tweede ip een computernaam, meestal wordt gewoon de -a uit je originele naam vervangen door -b (en -c voor derde adres).
UTP-kabel van je kabelmodem in de up-link van je hub doen, je andere pc''s op de poorten van de hub. Ff de instellingen goed zetten voor je netwerk, zijn hetzelfde als van je eerste pc (op de naam na). Dan moet het gewoon probleemloos werken. In principe kan je dan ook nog files sharen tussen de twee computers, anderen op het @home netwerk kunnen je shares toch niet zien/benaderen doordat @home daarop filtert.

Succes!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Met een hub kan je meerdere PC''s aansluiten en allebei gebruiken met hetzelfde IP-adres. Je kan alleen niet tegelijk internetten *D

Verwijderd

wil neit dood doen, amar als je je pc''s via een hub direct op @home zet, kunnen ze dit beslist zien aangezien ieder netwerk kaartje een uniek mac adres heeft...en als ze steeds verschillende mac adressen krijgen valt het wel een beetje boel op...en ik neem aan dat ze daar wel op letten...

oplossing is gewoon servertje te gebruiken, is tevens wel zo stoer.

Verwijderd

Wingate ofzo gebruiken. (NAT)

Verwijderd

Inderdaad gewoon server gebruiken.
Hebben mijn ouders ook al 8 maanden, nog nooit iets van gehoord. Vriend van me had hub gebruikt bij @home, na 2,5 maanden kreeg hij een brief, dat hij of f10,- extra moest betalen per maand, of hub verwijderen.
Anders werd hij afgesloten.
Ze kunnen het dus wel degelijk zien.

Verwijderd

Aan de hand van je systeemnaam wordt je ip geregeld bij @home ?, ik heb mijn systeemnaam wel eens verkeerd ingevoerd en kon toen niet internetten, maar als je 3 windows systemen hebt met 3 de zelfde systeemnamen dat werkt toch niet ?

ik heb nu zelf een linux server die als router figureert er tussen.. werkt perfect.

• BC3 Victim
Op zaterdag 28 april 2001 18:48 schreef aarninkron het volgende:
Aan de hand van je systeemnaam wordt je ip geregeld bij @home ?, ik heb mijn systeemnaam wel eens verkeerd ingevoerd en kon toen niet internetten, maar als je 3 windows systemen hebt met 3 de zelfde systeemnamen dat werkt toch niet ?
En daarom krijg je ook extra systeemnamen voor je andere ip''s :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zaterdag 28 april 2001 14:19 schreef Rancor1984 het volgende:
zo heb ik het ook. kost wel een tientje per maand (maar tot juni gratis :) ) maarja daarvoor wel een eigen ip en ik kan internetten als mn vader al naar bed is

• BC3 Victim
Op zaterdag 28 april 2001 18:48 schreef aarninkron het volgende:

ik heb nu zelf een linux server die als router figureert er tussen.. werkt perfect.
3 namen:
CP12345-a
CP12345-b
CP12345-c
simpel toch?

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Samenvatting:

Je wilt bij @home met meerdere pc''s op internet.

oplossing 1: Je koopt voor elke pc een eigen ip, daarvoor betaal je 10,- per ip per maand, en dan hang je ze allemaal via een hubje oid aan je kabelmodem:

oplossing 2: Je zet een van je pc''s op als router. (kan je ondertussen ook gewoon als workstation gebruiken), daarin doe je dan 2 netwerkkaarten, en de rest van de pc''s die je aan internet wilt hangen sluit je aan ''achter'' de router.

De 1e manier is de ''zo moet het volgens @home'' manier. Ik geloof dat de 2e officieel niet eens mag, maar ze doen er absoluut niet moeilijk over. (heb het hier ookal ong. een jaar)

• BC3 Victim
Vollugoes mai kenne ze dat nie sien.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
1. Je haalt oude koeien uit de sloot, maar ok dat kan vergeven worden, doe ik zelf ook wel eens (schaam schaam)

2. Wat kunnen ze niet zien???

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 14:07 schreef Rancor1984 het volgende:
1. Je haalt oude koeien uit de sloot, maar ok dat kan vergeven worden, doe ik zelf ook wel eens (schaam schaam)

2. Wat kunnen ze niet zien???
1. Na 3 weken al een ouwe koe :?
2. Denk meerdere poeters, maar kunnen ze wel zien....

• BC3 Victim
Hmm.. het kan wel via een HUB. Je moet de Kabelmodem in de Uplink van de HUB stouwen en de PC''s op de gewone poorten.. kan je gewoon internetten en er hoeft geen router of wat dan ook aan te staan. Als je wilt dat AtHome er niet achterkomt dan moet je alle computernamen hetzelfde maken met dezelfde WORKGROUP. Probleem is dat 1 PC continue aan moet staan omdat die als server draait.

Wij wonen in een studentenhuis en zitten met 7 Pc''s op 1 abonnement. We hebben dit netwerk nu al ruim 1 jaar en we hebben nog nooit iets gehoord van Essent. ;)

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 13:58 schreef Rancor1984 het volgende:
Weinig, hoogstens 9,95 in rekening brengen voor de maanden dat je lid bent. Bij @home kun je namelijk 2 ip krijgen voor 9,95 extra.

Verwijderd

Als je gewoon een router gebruikt. bv linux, of pc met winroute zoals al gezegd is hier.
Ik zit er met 4 pc''sop en die downloande heftig maar ik heb nog nooit wat gehoord van @home. Linux heeft als voordeel dat je er een heel simpel pc''tje voor kunt gebruiken. kan al goed met een 486 met 16mb ram en geen HD. dmv freesco.

Verwijderd

killerbolt

heb je door die mindere pc als server te gebruiken (met Linux) en 4 pc''s die het internet delen nog goede downloadsnelheden? ook als er meerdere pc''s gebruik maken v/d kabel?

Verwijderd

Ja, ik heb nog wel goede downloadsnelheden, maar natuurlijk gaat de snelheid omlaag als je met meerdere mensen tegelijk zit te downloande, maar dat lijkt me logisch, je "deelt" je verbinding. Maar het werkt mooi...

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb zit hier ook met 3 pc''s. Heb gewoon 2 extra ip adressen aangevraagd. Werkt allemaal vlekkeloos. pc''s in hub, kabelmodem in uplink poort, ff pc''s goed instellen en draaien maar. Kwa snelheid is er weinig veranderd. Maar ben dan ik niet echt een heavy-user. boven de 10-15Gb kom ik echt niet.
Pagina: 1