Toon posts:

[BC3] ADSL, Hoe te installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag Breda''s eerste ADSLer, althans, ik kan vandaag mijn modem ophalen bij de post. Het enige probleem dat ik nu heb, hoe moet ik het aanleggen.
Mijn computer slaapt samen met mij op de achterste kamer in huis, helemaal boven. Te telefoonaansluiting komt voorin binnen. De afstand die een kabel moet afleggen is +/- 20 meter.
Hoe moet ik alles gaan aansluiten. Is het slim om de modem op mijn kamer te planten, of bij de aansluiting, en welke kabel heb ik nodig om door te trekken naar mijn kamer? UTP, ISDN, gewoon telefoonsnoer? De mensen bij primafoon konden het me niet vertellen omdat ze nog niet bekend waren...

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 22:24

admiral866

The King Personality Disorder

van splitter naar modem is annaloog (dus gewoon telefoonsnoer)
en van modem naar netwerk-kaart is utp.

gewoon telefoonsnoer is goedkoper dan utp. dus dat zou een reden zijn om ervoor te kiezen dat je je modem bij je pc wilt.

maar volgens mij is kwalitatief gezien beter om je annaloge draad zo kort mogelijk te houden.

En dit zou dan weer een reden zijn om de modem bij je splitter te zetten en vervolgens een lang stuk utp gebruiken.

.. ik weet niet zeker of annaloog kwaliteit verliest over een lengte van 20 meter.
als dat niet zo is kun je dus beter zo lang mogelijk draad gewoon telefoonsnoer gebruiken.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Het is in principe wel zo dat een lange telefoonlijn niet ten goede komt aan de kwaliteit. Maar ik surf hier (XS4ALL/ADSL Basic) over een telefoonlijntje van meer dan 30 meter, en ik haal gewoon 50 k/s :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
PS: meer tips over installeren kun je vinden in de FAQ !

DIT IS MIJN WEBSITE