Op zaterdag 28 april 2001 09:12 schreef Raikane het volgende:
Chello
is van UPC...
Maar ik denk dat het niet veel uitmaakt, @home (Essent) en Chello (UPC) zijn beide stukken beter als Casema volgens mij

Ga maar bidden voor @home..
Chello zijn matennaaiers:
- Ze hebben de prijs met een tientje verhoogd zonder tegenprestatie. Bij @home betaal je nog gewoon 89 piek mer maand.

- Als je een storing hebt, kun je bellen naar een storingslijn die 22 cent per minuut kost!!
Dus je mag betalen om een storing door te geven :r:r:r
Bij @home is dat tenminste gratis.
Bij Chello wordt de downstream geknepen op maximaal 250 kb/sec. Die 250 kb/sec is dan nog zeer zeldzaam...alleen rond een uurtje of 5 ''s nachts zal die gehaald worden. Bij @home is geen knijperij, en daar haal je soms 800 kb/sec.
Upstream is bij beide maximaal 16 kb/sec, maar als die bij Chello volledig gebruikt wordt, is er ook niets meer van de downstream over.
Een vriend van mij woont hier z''n 30 km hier vandaan (in Joure) en dat ligt in een @home gebied. Als ik bij hem ben, sta ik me elke keer weer te verbazen. Zondagmiddag downloadt hij ff wat van een of andere vage warez-site, gaat dat ff met 800 kb/sec.

Daar kunnen we bij Chello

alleen maar van dromen.
FUCK UPC!

Laat @home maar komen, dan heb je tenminste echt internet.
Ok die mail-servers zijn ook niet alles maar wat heb je liever:
Alle genoemde nadelen van Chello (betalen voor storingen, tientje verhoging, knijpen op downstream, algemene traagheid) en mail van Chello redelijk kunnen gebruiken, of @home met vette snelheden en een yahoo/hotmail accountje.
Als ik kon kiezen, wist ik het wel!