Toon posts:

[BC3] Chello pc''s pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat je mensen die ook chello hebben niet kunt bereiken. Ik kan ze namelijk niet pingen.

Ik heb de helpdesk al gebeld maar die snappen er echt geen bal van. Die hebben nog nooit gehoord van "pingen" |:(

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Draait degene die je wil pingen een firewall?

Zoja, dan kan ''t wel kloppen.. Zoniet, dan weet ik ''t ook niet precies... :P

Ik heb wel eens dat ik geen connectie kan maken met ICQ als ik een bestand wil versturen naar een andere Chello-abbonee...

Verwijderd

Topicstarter
Ja heeft wel een firewall maar daar ligt het niet aan.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op vrijdag 27 april 2001 20:09 schreef tokkie het volgende:
Ja heeft wel een firewall maar daar ligt het niet aan.
Zeker weten?? Als ik hier m''n firewall op maximaal zet, kan niemand mij meer pingen, de packets worden dan gedropt...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik.

Maar ik ben helaas sinds pas overgestapt op chello (had eerst bART, maar heb geen keus).

Maar ik weet zeker dat het NIET aan de firewall ligt.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Welke firewall draai je?

Verwijderd

Moet je dat niet oplossen met die route add bla bla bla regel????

Die is hier al een paar keer langs geweest, moet dus makkelijk te vinden zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo dat chello het heeft uitgeschakeld. Ik kan ook geen filetransfers doen d.m.v. icq met andere chello gebruikers.

Verwijderd

Chello kan je NIET pingen als je een firewal hebt ;)

Weet ik 100% zeker >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus eerst bART en die andere kerel heeft altijd al chello. Toen werkte het altijd goed. Allebei draaien we een firewall (allebei hebben we een server met SuSE 7)

En nu ik dus chello heb, werkt het niet meer. Volgens mij is alle het verkeer tussen pc''s die chello hebben, verboden en afgesloten?

We kunnen elkaars website niet meer bereiken.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier in Apeldoorn pas de problême met chello hoor. ICQ transfers gaan probleemloos en pingen is ook geen probleem..
Zal het misschien aan de configuratie van de gateway/router van de wijk liggen??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
pingen en icq gaat hier ook perfect, zal waarschijnlijk aan f-wall liggen, mijn blackice & zonealarm, zijn beide ingesteld om bijna alles tegen te houden.(standaard instelling bij zonealarm)B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:26
Op zaterdag 28 april 2001 12:10 schreef l31p1 het volgende:
pingen en icq gaat hier ook perfect, zal waarschijnlijk aan f-wall liggen, mijn blackice & zonealarm, zijn beide ingesteld om bijna alles tegen te houden.(standaard instelling bij zonealarm)B-)
En als je me belt dat je firewalls ook je inkomend DHCP verkeer tegen houd (en dat je ineens geen IP lease meer krijgt) krijg je een pak slaag van me >:)

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Dit probleem treedt op als je mede chellogebruikers probeert te pingen die op hetzelfde wijknetwerk/router/gateway ofzoiets zitten. Kheb zelf het probleem met 2 kennissen van mij, de een woont tegenover mij die kan ik wel pingen (en dus direkte filetransfers werken dan wel) en een ander kennis woont 2 blokken verder (wel dezelfde wijk) die kan ik niet meer pingen. Icq transfers werken dan ook niet.... "''(

Verwijderd

Topicstarter
Warbringer jij werkt toch bij de helpdesk van chello?

Weet jij hoe het precies zit. Ik kan iemand die bij mij in de straat woont niet bereiken en ook niet iemand anders (heeft ook chello) die ongeveer een kilometer verder van mij vandaan woont.
Pagina: 1