Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[BC3] GSM Unlocken mag van KPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg werdt mijn topic over het unlocken van mijn geëssemmetje gesloten.

Om het een en ander duidelijk te krijgen heb ik maar eens met KPN gebeld Tel: 0800-0507.
Ik heb gevraagd of het mag om een GSM te "unlocken".
Na enig overleg met collega''s kreeg ik het volgende antwoord.
"U mag gewoon uw telefoon ZELF unlocken."
Uiteraard op eigen risico wat beschadiging van het toestel betrefd, maar dat is meer iets tussen de fabrikant en de gebruiker van het toestel.
KPN vindt het prima als je het zelf wilt doen.
Volgens hen is het echter veiliger om de GRATIS unlock-code per post aan te vragen.
"Maar als je het leuk vindt om het zelf te doen, wensen wij je succes met het unlocken van jou KPN-GSM !

Verwijderd

denk je nou echt dat dat mag?? kpn doet dat ook echt, als jij bijvoorbeeld een gsmmetje koopt van kpn die ff unlockt en dan libertel chip erin doet |:(officieel mag het dus gewoon niet en doe je het toch dan heb je zelf een probleem want dan mag je gedag zeggen tegen je garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 april 2001 18:29 schreef mafiasven het volgende:
denk je nou echt dat dat mag?? kpn doet dat ook echt, als jij bijvoorbeeld een gsmmetje koopt van kpn die ff unlockt en dan libertel chip erin doet |:(officieel mag het dus gewoon niet en doe je het toch dan heb je zelf een probleem want dan mag je gedag zeggen tegen je garantie.
Ja hoor, ik denk écht dat het mag.
En jij ook als je ff de moeite neemt om bovenstaand telefoonnummer te bellen.
(ik heb het er niet voor niets bij gezet)

Verwijderd

ik hoef niet te bellen heb net al iemand gevraagd die bij kpn werkt en het mag toch echt niet.. waarom moet je anders het 1e jaar dat je een prepay telefoon hebt een bedrag betalen om de unlock code te krijgen.. denk jij dan dat ze het gewoon maar toelaten dat jij je gsm zit te unlocken duh

Verwijderd

tuurlijk mag het, je mag em toch ook gewoon bij kpn laten nlocken op elk moment alleen het kost je daar gewoon knaken maar je bent er wel van verzekerd dat het goed gebeurd.

Verwijderd

Laten we eens beginnen bij Telfort:
Het is niet toegestaan om een simslot door een ander dan Telfort te laten verwijderen.
Puntje 5.4 uit de Algemene voorwaarden telfort pre paid.
9.6 Indien Contractant of Eindgebruiker een zaak heeft ontvangen waarop Libertel een zogenaamde "SIM-Lock" heeft geplaatst, dan kan deze blokkering binnen 12 maanden na aanvang van de Overeenkomst worden opgeheven na een aanvullende betaling aan Libertel.

12.2 Contractant en Eindgebruiker laten zelf na, en stellen anderen niet in staat, Diensten aan te wenden voor gebruik van activiteiten die Libertel, haar dochterondernemingen, of derden, op enigerlei wijze schade kunnen toebrengen, daaronder begrepen het plegen van strafbare feiten en het zonder vergoeding verwijderen van de "SIM-Lock".
Puntje 9.6 en 12.2 uit de Algemene voorwaarden libertel.

etc.. (het lijkt me sterk dat KPN het dan opeens wel zou toestaan... :?)

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 19:06 schreef qball het volgende:
Laten we eens beginnen bij Telfort:
[..]

Puntje 5.4 uit de Algemene voorwaarden telfort pre paid.
[..]

Puntje 9.6 en 12.2 uit de Algemene voorwaarden libertel.

etc.. (het lijkt me sterk dat KPN het dan opeens wel zou toestaan... :?)
hier voeg ik verder niks aan toe

Verwijderd

Topicstarter
Eeh, Telford?
Mwuhahaha, ligt het nu aan mij of halen jullie de dingen een beetje door elkaar.

Bel nou eens, gewoon voor de kift.

:7

Verwijderd

Ik hoef niet naar Telfort te bellen om het te weten, ik werk er :)
Het is niet toegestaan je simlock eraf te halen, maar als het toestel kapot gaat wordt het wel een zaak tussen jou en de fabrikant van het toestel.
Wil je je simlock eraf laten halen kost het je geld, precieze bedrag weet ik niet meer, staat wel ergens.
Na 1 jaar krijg je trouwens gratis de sim unlock code, maar ga er maar vanuit dat je lang moet wachten en dat die code soms niet werkt. Maar officieel kan hij na 1 jaar gratis ge-unlockt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 april 2001 19:40 schreef _QW_ het volgende:
Ik hoef niet naar Telfort te bellen om het te weten, ik werk er :)
Het is niet toegestaan je simlock eraf te halen, maar als het toestel kapot gaat wordt het wel een zaak tussen jou en de fabrikant van het toestel.
Wil je je simlock eraf laten halen kost het je geld, precieze bedrag weet ik niet meer, staat wel ergens.
Na 1 jaar krijg je trouwens gratis de sim unlock code, maar ga er maar vanuit dat je lang moet wachten en dat die code soms niet werkt. Maar officieel kan hij na 1 jaar gratis ge-unlockt worden.
Zei ik iets anders dan? 8-)

(Lees Topic en 1ste bericht)

Verwijderd

dit is nou typisch weer zo een geval van een helpdesker die nergens iets vanaf weet en je gewoon maar een lulverhaal probeert aan te smeren :(

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 20:13 schreef DJ NONOSE het volgende:
dit is nou typisch weer zo een geval van een helpdesker die nergens iets vanaf weet en je gewoon maar een lulverhaal probeert aan te smeren :(
juist lees gewoon de algemene voorwaarden daar staat duidelijk in dat het niet mag

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 19:40 schreef _QW_ het volgende:
en daar schuilt hem nou juist het probleem, want je wordt bij gelockte toestellen uit prepay-pakketten in 98 van de 100 gevallen voor service terugverwezen naar de operator. de fabrikant wil dan niets meer met toestel te maken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Lees 1ste bericht nou eens en bel zelf.

Ik wordt nie goed hier, :r

(Havana, gooi deze Topic alsjeblieft dicht voordat er nog dommere dingen gezegd gaan worden)

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 20:53 schreef Braadkip het volgende:
Lees 1ste bericht nou eens en bel zelf.

Ik wordt nie goed hier, :r

(Havana, gooi deze Topic alsjeblieft dicht voordat er nog dommere dingen gezegd gaan worden)
jongen wat doe jij nou eigenlijk moeilijk, als havana m sluit dan ist omdat jij iets vraagt wat toch niet mag unlocken van een telefoon is verboden.. |:( ik ga echt van jou :r bah

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 april 2001 21:11 schreef mafiasven het volgende:

[..]

jongen wat doe jij nou eigenlijk moeilijk, als havana m sluit dan ist omdat jij iets vraagt wat toch niet mag unlocken van een telefoon is verboden.. |:( ik ga echt van jou :r bah
Wat is dit nu weer voor BS, ik zeg alleen wat mij gezegd is door de KPN, en dat deel ik jullie mede.

Jij gaat als een domme gans over Telford praten, en daarbij trek je mijn woorden ook nog eens in twijfel.

Kwibus!

Verwijderd

ten eerste is het telfort.. en ten tweede heb ik het alleen maar geqoute ten derde heeft een discussie met jou schijnbaar weinig nut.. ow ja het is niet alleen van telfort ook van libertel en dutchtone en ik ga kpn niet bellen om ze hiermee lastig te vallen nogmaals ik heb iemand hier in huis wonen die bij kpn werkt en die heeft me bevestigt dat unlocken dus niet mag dus bellen is alleen maar lastig vallen.. deze discussie is voor mij aan een eind gekomen daarom mijn post in het stoute user forum

Verwijderd

Braadkip aangenaam kennis te maken ik zie dat je een newbie bent, om te beginnen problemen met je policy meld t in Lieve Adjes.
Jij gaat als een domme gans over Telford praten, en daarbij trek je mijn woorden ook nog eens in twijfel.
Ik neem aan dat je t tegen mij hebt? :+
Ik had het over telfort en libertel omdat je KPN daarmee mag vergelijken (zoals ik al aangaf)
Het is vrij sterk dat KPN het wel zou toelaten en de rest niet, zeker om de redenen die hier worden gegeven.
Net als waarom niemand beld, word ook hier duidelijk uitgelegd (je hebt met iemand zitten praten die er te weinig verstand van had)
Als je trouwens de search had gebruikt dan had je wat topics hierover kunnen lezen in lieve adjes.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Of het wel of niet mag, dit soort zaken worden hier niet besproken.
Topic gaat ook nergens meer over.

OK, dicht!
Pagina: 1