Toon posts:

[BC3] UTP kabel van Splitter naar ADSL modem ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor soort kabel gaat er van de splitter naar het ADSL modem ?? , ik heb hier 100 Meter UTP zoja kan ik dat gebruiken alvast heeeel erg thnx (ja ik weet dat ik er kabel bij krijg maar ik wil het alvast leggen zodat ik het meteen aan kan sluiten !?

THNX alvast

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35
Is gewoon telefoonkabel..... van je modem naar je pc is UTP kabel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als het goed is krijg je er een kabeltje voor met twee RJ11 connectortjes die in ieder geval 1 op 1 (dus geen gekruisde verbinding) zijn aangesloten. Zou dus ook met een UTP kabel moeten kunnen en dan wat adertjes negeren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Wel vaag dat van je splitter naar je ADSL modem gewoon een Tel lijntje is dan gebruik ik op zeker gewoon UTP kabel dat geleid goed , in ieder geval beter .

Alvast thnx ik ga nu me zoveelste UTP kabel naar boven trekken

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt natuurlijk ook de modem vlak bij het opvoerpunt zetten en vanaf dat punt je UTP-kabel gebruiken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35
die telefoonkabel die je erbij krijgt is minstens 10 meter lang. Bij mij is de splitter een verdieping lager dan waar de modem staat, en het werkt allemaal perfect.

Owja en de UTP van modem naar pc krijg je er ook gewoon bij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik laat alles gewoon via UTP lopen dan haal ik de ouwe tel kabel die naar me kamer gaat we en die laat ik lekker door die utp lopen , weer een kabeltje weg !!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 12:46 schreef Tampie2000 het volgende:

Owja en de UTP van modem naar pc krijg je er ook gewoon bij.
Gelukkig is dat zeker wel een meter UTP kabel.;).

Ik zou als ik DelphiX was inderdaad de modem in de buurt van die splitter zetten. Die met het bijgeleverde telefoonsnoertje op de splitter aansluiten en vanaf de modem naar de PC/server een UTP''tje spannen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja he ik denk dat ik liever 25 meter Data na het adsl modem door de UTP kabel laat lopen dan he telefoondraad van 25 naar het ADSL modem , ik weet niet hoor maar dit kan schelen in snelheid ??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 21:38 schreef DelphiX het volgende:
Ja he ik denk dat ik liever 25 meter Data na het adsl modem door de UTP kabel laat lopen dan he telefoondraad van 25 naar het ADSL modem , ik weet niet hoor maar dit kan schelen in snelheid ??
neh, die 515kbps kan die telefoondraad wel hebben hoor! Gaat niets schelen. Alleen lijkt me een UTP kabel iets relaxer en steviger.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

tuurlijk ken je gewoon ook utp kabel nemen voor van naar je spliter naar je modem toe

knip de stekker aleen maar vast aan 4 van de 8 draden en dan aan de adsl modem kant natuurlijk dezelfde 4 draden in dezelfde volgorde dan werkt het perfect

Althans hier bij mij wel ;)

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
da hoeft niet ik heb in de huiskamer kastje gemaakt waar je je rj45 connectors in kan stoppen 3 poorten benenden me zusie op kamer en en broertje 1 en ikke 6
kheb een patch panel + patch kast dus maakt niet uit kan gewoon stekkertje omwisselen en zo vergelijken maar moet ik nog met iets rekening houden , iets lulligs wat iedereeen (dus ik) over het hoofd ziet ??
Pagina: 1