[BC3] ADSL Probs

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gisteren ADSL doe hetzelf pakket binnen gekregen.

Splitter geplaatst:
Telefoongetest: OK
ADSL modem aangesloten: LineSync blijft knipperen. (%$**@$%!)

Dan maar eerst het netwerk gedeelte doen.
IP adressen ingesteld, pingen: alles goed.
Connecten naar ADSL modem .....NIETS

Probeer met hyperterm een verbinding op te zetten: WERKT
Kan gewoon de settings uitlezen geen probleem. Alle settings vergeleken, alles goed.
In WIN 2K nieuwe dialup verbinding opgezet.
Maar niets:(

Ik heb de helpdesk al gebeld maar omdat ze om tien uur dicht gingen bellen ze nog terug.
:(

Heeft iemand dit ook al eens gehad en waar zat het hem toen in???

Ik, ik ik ben zo verdrietig:'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja dat heb ik ook gehad :-)

kad de phone op de line aangesloten, en de line op de phone :-)

maar dat kwam door mijn wazigge snelheid waarmee ik het had aangesloten.

dus splitter kast opnieuw aansluiten is mijn tip,

Verwijderd

Mijn telefoon werkte wel toen ik het verkeerd aan had gesloten!

Verwijderd

je moet de splitter ook nog voor het israpunt installeren. heb je isdn of analoog?

Het kan ook nog zo zijn dat kpn vergeten is je draden door te trekken |:( . heb ik ook vaak gezien. (ben een keer een paar weken gedetacheerd op de adslafdeling bij kpn).

En idd zorgen dat je de juiste kabel op de juiste aansluiting heb zitten. Op de aansluiting op de splitter zitten zelfs plaatjes op dus dat moet niet zo moeilijk zijn.

• BC3 Victim
Ik heb Analoog. En de splitter zit netjes op de hoofd aansluiting.

Ik heb de hele installatie wel tien keer nagekeken. Maar het zit allemaal zoals het hoort.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kpn heeft ook een linux-machine staan waarmee ze de line-sync kunnen testen. Als je in dat systeem linesync hebt, heb je zelf iets verkeerd gedaan. Zo niet moeten ze je draden nog trekken. |:(

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 10:49 schreef Masterplay het volgende:
Kpn heeft ook een linux-machine staan waarmee ze de line-sync kunnen testen. Als je in dat systeem linesync hebt, heb je zelf iets verkeerd gedaan. Zo niet moeten ze je draden nog trekken. |:(
Wat zou ik dan verkeerd gedaan kunnen hebben met het installeren van de splitter die installatie is echt fool proof.

Verwijderd

Dan is het gewoon de varkenssnuit v/d splitter op je telefoonaansluiting en dan de telefoon op de ene aansluiting v/d splitter en de modem op de ander.

Wat je ook kunt proberen is die varkenssnuit op de modem zetten en die rechtstreeks op het israpunt zetten(hhofdaansluiting) Als je modem dan nogsteeds geen linesync geeft ligt de fout bij kpn.

Verwijderd

probeer het eens aan te sluiten zonder splitter.

maar dan ALLEEN de adsl modem

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 11:05 schreef gido-e het volgende:
probeer het eens aan te sluiten zonder splitter.

maar dan ALLEEN de adsl modem
Daar zit wat in ik ga het vanavond gelijk proberen.

Heeft er iemand ook een idee over het niet kunnen connecten met 10.0.0.138 ???

Verwijderd

wat is je ip van je netwerk kaart?
en de netmask?

je moet waarschijnlijk?? je netwerkkaart een vast ip adres geven 10.0.0.100 en een netmask van 255.255.255.0

maar dit weet ik niet zeker, wel weet ik dan zeker dat je toegang tot je modem kunt krijgen.

brand het groen lampje ook van de modem netwerk verbinding?

netwerk kaart instellen op 10mbit en NIET op fullduplex

• BC3 Victim
Nee dat lampje brand niet maar als ik via hyper terminal een verbinding maakt kan ik wel gewoon de settings uitlezen.

Ik kan het modem ook pingen.

:?

Net instellingen zijn

IP pc 10.0.0.150
mask 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.138

NIC is een 3com 905 TX 100/10

Dze staat op 10mbit half duplex
Dus moet goed zijn zou je zeggen

Sorry ik was nog wat vergeten, Hoeveel aders heeft ADSL nodig? Ik dacht 2 maar weet het niet zeker...

• BC3 Victim
Sorry dat ik hem omhoog schop maar ik ben nog steeds zielig.:'( :'(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 10:27 schreef CyberJ het volgende:
[snip]

Splitter geplaatst:
Telefoongetest: OK
ADSL modem aangesloten: LineSync blijft knipperen. (%$**@$%!)
hhhm, dat betekent: geen adsl signaal op je lijn. Het kan gebeuren dat je daar soms een paar dagen op moet wachten, dat staat ook in je brief. De KPN is zo "aardig" om je het pakket alvast te geven, zodat je alles alvast kan installeren. Bij ons zou de verbinding ook officieel pas 6 dagen nadat we het pakket kregen ingaan, maar hij deed het gewoon.

lyne-sync knippert >> geen adsl signaal
Probeer met hyperterm een verbinding op te zetten: WERKT
Kan gewoon de settings uitlezen geen probleem. Alle settings vergeleken, alles goed.
In WIN 2K nieuwe dialup verbinding opgezet.
Maar niets:(
Alles doet ''t dus, je kan je modem setuppen met dat ip-adres omdat je dan verbinding maakt met de "website" in de adsl-modem. Je zal dus moeten wachten tot je lijntje geactiveerd is, vrees ik voor je.
edit:

Dat is dus ook de reden dat je je modem wel kan pingen; je hebt alles goed aangesloten. Je moet nu op de KPN wachten vrees ik.
Heeft iemand dit ook al eens gehad en waar zat het hem toen in???
Wij hadden ons F1000xxxxxx nummer niet gekregen, maar na drie kwartier helpdesken waren we eruit :)

Ik leef met je mee jongen, maar als je het hebt, ben je _erg_ gelukkig, kan ik je verzekeren!!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BC3 Victim
Yo JvS

Net drie kwartier aan de (helpdesk)lijn gehangen, en inderdaad de KPN heeft het nog niet voor elkaar. En na veel getrut ook verbinding met het modem.

Dus nu is het wachten................maar dan!

Verwijderd

Dat zei ik je toch. Kpn is gewoon vergeten die draden in hun centrale te trekken. Dat heb ik echt vaak meegemaakt toen ik daar zat. Ik ben bang dat je dan nog wel ff kan w88. Kpn mag nml die draden niet zelf trekken dat is uit besteed. En die communicatie tussen die twee is niet altijd even goed zeg maar |:(

• BC3 Victim
Klopt ze rekenen daar 5 werkdagen voor. Dus dat is pas volgende week vrijdag. |:(

Maar ik ben allang blij dat het probleem niet bij mij lag want ik wist zeker dat ik het allemaal goed gedaan had. Die installatie procudure is echt foolproof.

• BC3 Victim
Sorry hoor,

Ik moet even @%%$^@**!@##@$$$&&(**&$^$% stoom afblazen.

Nog steeds geen Line Sync.

nu al drie weken aan het w88 |:(

Zijn er meer mensen die zolang moeten w88

Verwijderd

Heb je order desk alweer gebeld???

Wat zeggen zij dan?

• BC3 Victim
Ik werk van 7 tot 17:30 kan dus niet door de week bellen. En de helpdesk wil niet de order desk contacten over de vordering.
Zij zeggen gewoon "wij hebben het door gestuurd, u moet nog maar even wachten". :(

Nou ben ik niet zo moeilijk, maar als ze bij de helpdesk zeggen dat het binnen vijf werkdagen gefixed moet zijn, vind ik dit wel een beetje te lang.

Verwijderd

Als het goed is heeft de order desk ook een rechtstreeks nr dat je kan bellen.

• BC3 Victim
Ja klopt tot 17:00 en dan zit ik op m''n werk.;(

Verwijderd

Dan bel je toch ff in de pauze ofzo??? :?

je hebt toch wel pauze of niet? ;)

• BC3 Victim
Ik werk op de support afdeling van een bank. Het werk gaat bij ons dus gewoon door. En aan gezien je heeeeeeel lang moet wachten op dat ze heeeeeel veel vragen krijgen, gaat die vlieger niet op.

Ik denk dat ik maaar eens een paar uurtjes vrij moet nemen. Er zit denk ik niets anders op.

Maar ik vind het eigenlijk ook niet mijn taak.
De KPN heeft zijn zooi niet voor elkaar. En nu moet ik daar tijd in gaan steken.

Verwijderd

hmmmmm Ik heb wel een rechtstreeks nummer van de orderdesk. Ik kan je die wel geven. Maar je moet niet zeggen dat je die van mij hebt. Ik je m wel mailen of icq-en.
Dan heb je geen w8tijd. En dan moet je gewoon een lulverhaal ophangen zodat ze het meteen na gaan kijken. :)

als je m wilt hebben hoor ik het wel. :)

• BC3 Victim
JA graag :P

Verwijderd

you''ve got mail ;)

edit:

heel moeilijk tiepen

• BC3 Victim
Thanx mister*D

Verwijderd

laat ff weten hoe het gegaan is :)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
en als je de gateway nou eens leeg laat?

• BC3 Victim
Line sync heeft niets met gateway te maken.

Als er geen line Sync is dat is er geen verbinding tussen de KPN Backbone en je modem.

De verbinding tussen mijn netwerk en het modem is wel goed, want ik kan gewoon mijn modem aan spreken.

Verwijderd

hebbie al gebeld :)

• BC3 Victim
YEEEEEES IK HEB EINDELIJK ADSL!!!!!!!!!

Gisteren opeens................LINE SYNC, en binnen vijf minuten verbinding. HE-LE-MAAL TOP.

Jullie hebben het denk ik al gemerkt, CyberJ is Blij 8-)

Met dank aan Masterplay

Verwijderd

Graag gedaan :)

Ik help altijd graag mijn mede-tweakers
Pagina: 1