Op woensdag 25 april 2001 22:14 schreef Mahena het volgende:
[..]
Misschien een vraag voor een ander forum, maar als je een firewall heb, kunnen ze toch de verbinding tussen de i-netserver en de kabelmodem testen. Dat zouden ze toch moeten kunnen.
Jah ... maar het probleem is dus dat ze gewoon helemaal niet weten waar ze het over hebben. Mijn verhaaltje was bijna hetzelfde als dat van j3p ...
Eerst in het Configuratiescherm bij Netwerk vanalles opgenoemd voor die gast en ondertussen nog wat vraagjes over m''n
dynamische IP-adres ... daarna:
hij:> kunt u even op uw modem kijken of de lampjes knipperen?
ik:> ja ... eerste en de laatste twee branden constant, dan daartussenin knippert wat, en volgens mij is de PC hier niet het probleem hoor
hij:> even kijken meneer, ik ga even wat gegevens zenden
ik:> euhm ... okey
hij:> het lukt niet
ik:> oh nee? Wat gek

hij:> heeft u een firewall
ik:> joa tuurlijk
hij:> hè hè ... dat is het probleem
ik:> hmmm ... denk het niet
hij:> kunt u die even uitzetten
ik:> nou vooruit, proberen kan geen kwaad
hij:> het lukt nog steeds niet ... heeft u hem wel uitgezet
ik:> ja ... dat zei ik toch net
hij:> dan weet ik het niet, lampjes nog steeds okey
... dus ik loop weer naar dat modem ...
ik:> yep ... alles flikkert
hij:> alles? dat is niet goed (

)
ik:> nee, de eerste en laatste twee branden constant en dat daartussenin flikkert
hij:> ja ... dat moet wel goed zijn (

)
hij:> dan zit er nog maar een ding op
ik:> en dat is?
hij:> ik ga u opnieuw aanmelden, dat duurt ongeveer een half uur en dan moet ie het weer doen
ik dacht:> doe dat dan meteen oetlul

ik zei:> *zucht* okey, dan probeer ik het over een half uur wel weer
hij:> ik ga het voor u regelen
ik:> en als ie het dan niet doet?
hij:> ik ga ervanuit dat ie het dan wel doet, en anders moet u morgen even terugbellen want dan is er iets goed fout
Ik begon om 21:30 met bellen (half uur in de wacht

) en om 22:30 was dat gesprek klaar ... en de helpdesk ging om 22:00 uur dicht, dus als het niet lukte zat ik de hele nacht

zonder Internet.
Nou ... na een half uur deed ie het nog steeds niet, pas 2 en half uur later kwam er weer wat internet-activiteit ... bleek later dat de hele wijk twee weken lang hetzelfde probleem had gehad