[BC3] Ik wil echt ALLES uit Casema tweaken wat er is.

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb hier een netwerk met Casema gedeeld. Op de server (P200, 48MB, 4,2GB) staat nu (nog) Win98SE. Ik heb gehoord dat als je Linux erop zet en wat kabel tweak proggies erop zet dat de snelheid al heel wat sneller wordt. Ik wil eigenlijk alle snelheid eruit krijgen wat er is. En dan vooral de upstream een beetje omhoog gooien. Met CS heb ik namelijk een aardig Upstream bottleneck :(. Als ik het 0,5 KB omhoog krijg, moet het NET allemaal goed gaan. Want ik zit net op de lag rand of net geen lag. Misschien dat ik nog aan DUAL casema ga beginnen met de buren, maar dat komt pas later als dit ook niet echt helpt. Ik wil NIET solderen aan mijn modem. Verder ga ik de server zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt van de kabel zetten.

Hopelijk kunnen jullie zeggen hoe ik weer kan CS''en :).

• frennek
Niemand hier? anders vraag ik het wel in een ander forum.

• frennek
echt niemand hier?
Ik wil het gewoon zo snel mogelijk weten, anders moet ik mij vervelen in de vakantie.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
niet omhoog schoppen aub !
heb je al gezocht trouwens?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Nee weet ik niet

• frennek
ja, ik heb gesearcht met te weinig resultaat.

• havana
ik denk/vrees dat er aan Casema weinig te tweaken valt :(

DIT IS MIJN WEBSITE

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
welk modem?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als je zo''n deltakabelmodem hebt.... bereid je dan maar vast voor op verveling. Door de opzet van dat systeem is de ping altijd kut.

Neem ISDN... wel telefoonkosten, maar een fantatische ping met CS.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• frennek
Wat bedoel je met Delta kabel modem??

ik heb de nieuwste modem van Casema. Dat is een bolle modem. Ik heb wel eens een test gedaan en toen stond er wel Delta bij.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Als hij is aangesloten op een com poort dan is t een delta modem. Maar ipv van ververelen van de vakantie kan je ook gaan werken >:)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• havana
com poort is the bottleneck in dit geval. Maar 11 k/s max geloof ik :(

DIT IS MIJN WEBSITE

• frennek
Tja, die compoort van 11 KB is idd de bottleneck, maar dan moet ik het wel halen! IK haal amper de helft man, dus NU is de com poort NIET de bottleneck.

• maartena
Nee, casema is de bottleneck. Gooi dat ganse zootje het raam uit, en neem een fatsoenlijke verbinding.... kwaliteit is toch belangrijker dan telefoonkosten, niet?

Proud to be an American.
Hier woon ik

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 10:34 schreef maartena het volgende:
Nee, casema is de bottleneck. Gooi dat ganse zootje het raam uit, en neem een fatsoenlijke verbinding.... kwaliteit is toch belangrijker dan telefoonkosten, niet?
liever 3KB verbinding dan tel tikken ( zeg ik nu met mijn 56 k verbinding)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• maartena
Mischien geldt dat voor 3kbyte/s.... maar als je continue minder dan 0,5 kbyte/s hebt gaat dat niet meer op denk ik.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• BC3 Victim
nee das waar

Verwijderd

Ik heb lekker 180 kb/s met chello :)

• BC3 Victim
en mij lukt het niet om chello te krijgen... :'(

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 19:21 schreef achappey het volgende:
Ik heb lekker 180 kb/s met chello :)
Zinloos

• frennek
Ik wil niet weten hoe duur een verbinding is of hoe snel, maar gewoon of je Casema kan tweaken. Heb je geen antwoord? Post dan niet, want ik ben NIET geintereseerd in de snelheid van jullie verbinding.

Verwijderd

Volgens mij is de enige manier om Casema te tweaken je aan melden bij de gebruikersgroep en vervolgens een rechtzaak aan te spannen tegen Casema als ze kwaliteit niet willen verbeteren.

Met donwloads kun je een download manager gebruiken die meerdere threads start, dan kun je toch wel 4KB/s bereiken (met pieken tot 7KB/s), maar voor CS is er niet zoiets.

Voor CS is het enige dat je nog kunt doen de snelste server zoeken.

Ik geloof overigens niet dat LInux ertussen zetten veel helpt.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt heeft ook geen nut. Hij doet het of hij doet het niet... De lengte van de kabel heeft echt nix te maken met de snelheid (wa het maar zo!)
Pagina: 1